Beste Kiters,
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste die een topic over dit onderwerp begint, maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb vorig jaar een cursus kitesurfen gedaan, en ik vond dit toch wel erg leuk. Ik wilde destijds al een eigen kite kopen, maar dit is er niet van gekomen. Nu ga ik een deze weken weer een cursus doen om alles weer een beetje op te frissen en wil ik vervolgens zelf een setje kopen.
Op marktplaats kwam ik het volgende setje tegen:
- Naish haze 132cm (132cm x 39 cm), 2009, incl. pads, vinnen en graphandle (het board is ongebruikt).
- Gaastra Jekyll 10m2, 2009, incl. bar en pomp (kite is twee keer gebruikt).
http://watersport.marktplaats.nl/surfen-kitesurfen/443922512-complete-en-nieuwe-kiteset-naish-haze-gaastra-jekyll.htmlVan wat ik op de forums kon vinden, leek Jekyll me wel een aardige kit. Verder vond ik de prijs ook wel interessant, en het feit dat er nog niet heel veel mee is gevaren.
Mijn lengte is 1.88m en ik weeg ongeveer 70 kilo. Ik wil voornamelijk op het strand van Hoek van Holland gaan kiten, en niet bij (te) extreme weeromstandigheden. Denken jullie dat dit setje wat voor mij is, als beginnende kiter? Hebben jullie wellicht betere alternatieven?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes