advies over een beginners set

Timmmm

Geen avatar

Mei 05, 2011, 16:15:10
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste die een topic over dit onderwerp begint, maar ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb vorig jaar een cursus kitesurfen gedaan, en ik vond dit toch wel erg leuk. Ik wilde destijds al een eigen kite kopen, maar dit is er niet van gekomen. Nu ga ik een deze weken weer een cursus doen om alles weer een beetje op te frissen en wil ik vervolgens zelf een setje kopen.

Op marktplaats kwam ik het volgende setje tegen:

- Naish haze 132cm (132cm x 39 cm), 2009, incl. pads, vinnen en graphandle (het board is ongebruikt).
- Gaastra Jekyll 10m2, 2009, incl. bar en pomp (kite is twee keer gebruikt).

http://watersport.marktplaats.nl/surfen-kitesurfen/443922512-complete-en-nieuwe-kiteset-naish-haze-gaastra-jekyll.html

Van wat ik op de forums kon vinden, leek Jekyll me wel een aardige kit. Verder vond ik de prijs ook wel interessant, en het feit dat er nog niet heel veel mee is gevaren.

Mijn lengte is 1.88m en ik weeg ongeveer 70 kilo. Ik wil voornamelijk op het strand van Hoek van Holland gaan kiten, en niet bij (te) extreme weeromstandigheden. Denken jullie dat dit setje wat voor mij is, als beginnende kiter? Hebben jullie wellicht betere alternatieven?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes
El Banditos

Antwoord #1 Mei 05, 2011, 16:54:21
edit2Rapporteer  
Prima setje om mee te beginnen, ook de maat is wel te doen met je gewicht.
Echter je spot is niet echt een plek om te beginnen, hoek van Holland is niet erg goed voor beginners.

Mocht je tot koop besluiten vraag dan wel even of de chickenloop is veranderd!!! De eerste lichting jekylls uit 2009 waren niet in orde (chickenloop) en als het goed is waren deze allemaal gratis aan te passen in de shop naar een 2010 chickenloop.
Timmmm

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 05, 2011, 17:06:58
edit2Rapporteer  
Prima setje om mee te beginnen, ook de maat is wel te doen met je gewicht.
Echter je spot is niet echt een plek om te beginnen, hoek van Holland is niet erg goed voor beginners.

Mocht je tot koop besluiten vraag dan wel even of de chickenloop is veranderd!!! De eerste lichting jekylls uit 2009 waren niet in orde (chickenloop) en als het goed is waren deze allemaal gratis aan te passen in de shop naar een 2010 chickenloop.

Beste Sid,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik woon zelf redelijk in de buurt van Hoek van Holland, (Vlaardingen) dus ik hoopte dat ik hier terecht zou komen. Wat zijn wel goede plekken om te oefenen, in de buurt van Rotterdam - Hoek van Holland? 

Wat betreft de Chickenloop, ga ik dit even navragen. Als deze nou niet aangepast is, wat kan ik hier dan mee? Kan ik dit nog ergens laten veranderen? Of moet ik dan iets nieuws kopen?

Groetjes!
El Banditos

Antwoord #3 Mei 05, 2011, 17:51:12
edit2Rapporteer  
Das toevallig, woon zelf ook in vlaardingen. Hoek van Holland ieder geval niet, ivm stroming, golven en branding. Niet echt ideaal om te oefenen. Het surfmeer zou ik ook maar overslaan Wink.

Bij ons in de buurt kan je het beste naar Oostvoorne (autostrand) of Brouwersdam.

Het setje is prima hoor. Heb het zelf ook op een Haze geleerd, en heb toevallig genoeg ook zelf Jekylls gevaren wat ik echt wel fijne kites vond. Lekker bombproof, dus om te leren ideaal . Over die chickenloop kan je het beste ff Morres op dit forum benaderen die weet er meer over. Het was alleen zo dat er wat problemen zijn geweest met de CL van 2009 kites, dat ze bij een release niet goed losgingen. En dat is toch wel een kwalijke zaak want zodra je je release nodig hebt wil je echt wel dat hij open gaat. Dit heeft gaastra opgelost door iedereen 2010 CL's tegeven, die je in de shop mocht omruilen en werd er dan voor je opgezet.

Ik zou dus even navragen of er een 2010 op zit, en anders aan Morres vragen hoe of wat.
Robin73

Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 Mei 05, 2011, 18:03:17
edit2Rapporteer  
De kite ken ik niet maar ik heb zelf ook 2 jaar een Haze gehad ben hem helaas afgelopen week verloren. Maar het was echt wel een lekker boardje waar je veel mee kan.
mbetz

Antwoord #5 Mei 05, 2011, 23:40:12
edit2Rapporteer  
Gaastry Kites ben ik nog nooit gevaren, maar mijn dochters varen met Naish Haze boards (147cm, 132cm en de 128cm).
Haze is een lekker board om te varen, ook om te beginnen en je zult er niet gauw op uitgekeken zijn. Kwaliteit is Naish, zegt voldoende.
Het board heeft vrij veel Flex wat vooral bij korte golfjes rustg vaart, hetgeen je op het Autostrand of op de Noordzee zult merken.
Morres

Antwoord #6 Mei 06, 2011, 00:48:52
edit2Rapporteer  
Daar ben ik dan, mn pc is gecrashed (voor de kenners, mn OCZ SSD vertex2 heeft er de brui aan gegegven na 4maand daaaaag emails :S ) handig midden in afstudeerperiode..

aaaaaaaaaaaaanyway, over de chickenloop; je kan naar elke willekeurige shop die gaastra dealer is om een nieuwe QR te halen, deze is VOLLEDIG gratis, je krijgt een nieuw safetycord, depowercord, en Quickrelease. Dit zit allemaal al in elkaar, dus je hoeft de boel alleen te vervangen ( op gaastrakites.com staat eventueel een handleiding en op hanglos.nl staat een nieuwsitem van mij met volledige  beschrijving)
2009 jekyll is een topkite, zoals men van gaastra gewend kan zijn idd bombproof. Bar wordt nog wel eens over geklaagd, maar das meer kwestie van smaak. Op de quickrelease na zijn er geen problemen geweest.
Als je meer vragen hebt, weet je me nu te vinden
Groet,
Morres
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.