Dit zijn berichten die ik, op zondag voor de ochtemd mis, niet wil lezen Bikinisuit!!!! Maar wat wij willen is niet belangrijk. Deze jongen is ook een slachtoffer van de 'occasion kite'. Je zou dan bijna (WAT opzeker) de verkoper van de kite willen opsporen, en hem dit voor ogen brengen.
Antoine Marchon R.I.P.
En sterkte voor zijn franse kornuiten, familie en andere nabestaanden..
Deze beelden heb ik op t web gevonden toen ik op de plaats SAINT-GEORGES-DE-DIDONNE zocht. Dit is t strand waar men kitesurft. Dit plaatsje zit aan de Fr W kust (Bordeau), ter hoogte v Lyon.
Heb bovenstaande post snel vertaald toen ik laat thuis kwam van clinic KB4girls en kapot was. Heb vanochtend de berichten opnieuw gelezen en t gaat inderdaad om een jonge kitesurfer. Heb titel van deze thread aangepast.
Mijn analyse uit de online krantenartikels: gaat om een jongen met kite (kan een kitewing zijn = kruising tussen een kite en n windsurf scherm. Ik acht dit niet reeel> 19 jaar en hoge prijs ve kitewing. Uit de enquete bij de nationale politie bleek dat t in ieder geval om n vlieger ging en hij zat r aan vast). Antoine Marchon, student geneeskunde, is 200 meter over t strand heen getrokken en tot stilstand gekomen tegen de borstwering (=muur) bij t strand. Een voorbijganger heeft nog aan zijn pols gevoeld maar die was r amper. De voorbijganger vertelde dat eigenlijk meteen dood was. Het ongeluk gebeurde toen er een “rafale“ (rukwind) was.
De 2 vrienden van de overleden konden geen details geven> totaal in schock. Ze zijn meegenomen naar t ziekenhuis in Royan-Vaux
Op FR kiteforum denkt @hugratte dat t (vanwege de ongelukkige berichtgeving) gaat om n oude 2e hands kite.
Familie van Antoine: R.I.P. _._._._._._
Leermomenten: ik woon op t strand. Als ik daar kom willen buurjongens (11jr) en (12jr) kiten. Ze hebben hun eigen gear. De jongste (54 kilo, 11 jr), heeft 3 kitelessen gevolgd en een kiteset gekocht op marktplaats: E 300 kite + board. De kite is 18 mtr Naish. Ouders hebben kiteset betaald. Dit ongeluk had ook in NL kunnen gebeuren. Wie is dan schuldig jongen van 11 of zijn ouders? Vaarbewijs/nieuwe regelgeving, kom maar op, liever gister dan vandaag.
Is weer triest om te lezen... Ja ik begin ook steeds meer te voelen voor een soort kitebewijs, al ben ik daar tegen. Als dat zou helpen om dit soort ongevallen te voorkomen waarom ook niet. Maar dan nog zullen mensen domme dingen blijven doen.
hi guys, Zoals ik het lees in de krant en op het forum was de jongen aan het vliegeren met een te grote vlieger. Ze refereren in het artikel aan een vlieger, lijkend op die zoals bij kitesurfen, omdat de krant het een beetje duidelijk moet maken voor de mensen die de sport niet kennen of beoefenen. Het gaat hier dus niet om een kite, maar een grote vlieger. Hij heeft zn safety niet getrokken, is tegen een wering/muur gekletterd en enkele minuten daarna overleden.
Mochten er nog andere artikelen zijn waar jullie de vertaling van willen weten dan hoor ik dat graag. Google translate vs Jorino 0-1.