Tarifa - Tips

bikiniisuit
Gast
Mei 15, 2011, 22:50:58
edit2Rapporteer  
VOOR WIE: groepen, singles, gezinnen, pro’s, iedereen
SFEER:erg bang dat t net zo plat en vulgair was als Egypte, maar  t lijkt meer op Cumbuco, in mei top bestemming, mellow sfeertje
BESTE PERIODE: hele jaar door is r wind, nov= minste wind

WAT KOST T: Vueling vliegretour E 130 Malaga, verblijf in hotel ong E 20/nacht, op de camping nog goedkoper> beste camping Camping Paloma omdat ze pal op t kitestrand zitten bij Las Dunas. Benzine is 0,35 cent goedkoper dan  in NL Dagelijkse boodschappen in Tarifa zijn iets duurder dan bij ons. Uit eten is goedkoper (3 tapas E 9), koffie 1E, biertje 1E, ijs 1,50E. kitespullen en kite kleding afgrijselijk duur. Huur ve kite E 25. Ik was v 1 week vliegticket, auto, verblijf E 400 kwijt.
VERVOER: Malaga is vliegbestemming. Trein en fiets is no go, bus komt elke 1,5 uur langs de campings. Echt allerbeste is huurauto.
BOOT MAROCCO: frs.com en comarit. Retourtje: E 66.
WARM WATER:pas vanaf mei (nog wel 2/3 of shorty)
KLEUR WATER: azul blauw, niet echt transparant 
STROMING: op sommige stranden is deze extreem sterk, rondvragen

STRANDEN: Punta Paloma: veel steentjes, Las Dunas: hier zitten veel campings, mooi breed zandstrand en veel ruimte, op t strand zit slechts 1 kleine kite,windsurf,sup school: Volare, daarnaast barak waar je drankjes kunt bestellen. Meeste kitescholen geven hier les. Valdevaqueros: lang aansluitend breed zandstrand, bij Levante zie je idioten hier off shore kiten. Bij dit strand Hotel Hurricane, Club Med etc. Geteras: dit strand zit bij Algeciras, 20 min rijden v Tarifa. Je gaat hier naar toe als t de Levante > 45 knopen waait. Hier is t dan bijna windstil door de rots v Gibraltar. Deels zandstrand, sterke stroming, surfers. Wil je bij een sterke Levante meer wind dan in Geteras dan ga je naar Palmones, Noordwaarts.

NIET KITERS: shop till you drop in Algeciras of Tanger, nachtleven, paardrijden, fietstochten  (hele streek is beschermd natuurgebied), Cadiz is bweeh, onderweg wel waanzinnige bergdorpjes.

WIND
Levante (Oost) = waanzinnig! Je kunt windfinder en windguru bij de vuilnis smijten want er klopt geen ruk van. Je hebt helemaal niets aan windwebsites. Of zoals de locals zeggen, alleen de richting is relevant. Als guru 8 knopen zegt, dan waait t met Levante 25-30 knopen en kun je met je kleinste kite wegvaren. Zegt guru 18 knopen (groen vakje) tel daar dan 15 knopen bij op, je zit dan > 33 knopen etc. Mannen varen  allemaal met n 5 meter. Ik ben 2x met mn 6 mtr vh strand gehaald.. Gust is anders dan bij ons. Kan gemiddeld 20 knopen waaien met gust is dan 40, je bent voortdurend met je bar aan t schuiven. Heb  zitharnas moeten kopen omdat i k niet bij depower punt kwam.

ik weet waarom Pulido nr 1 is, en waarom Youri niet terugkomt, deze wind = totaal anders, je moet m echt beleven, geen woorden.....

Haring High Richardt

Antwoord #1 Mei 16, 2011, 01:33:02
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal top uit als ik het zo lees  ThumpsUp     ThumpsUp   ThumpsUp, ben er helemaal klaar voor  ThumpsUp

Wie gaat er mee in september ????  ListenToMe  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39274.0
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 Mei 16, 2011, 13:45:30
edit2Rapporteer  
kreeg pm daarom info: vroeger reserveren hoe lager de prijs. Ga je met n groep dan is verblijf op boerderij 1 km v kitestrand (nog geen 5 min met de auto),  vliegticket: Adam/Eindhn/Rdam-Malaga, auto + all risk+volle tank E 420 of bij vroegboekers E 380 pp in SEPT/OKT.

http://www.elizawashere.nl/spanje/andalusie/tarifa/molino_el_mastral_vl.htm?view=prices&airport=&seldate=20110029&objectIndex=113

http://www.elizawashere.nl/spanje/andalusie/tarifa/molino_el_mastral_vl.htm?view=prices&airport=&seldate=20110029&objectIndex=113

http://www.elizawashere.nl/spanje/andalusie/tarifa/molino_el_mastral_vl.htm?view=prices&airport=&seldate=20110024&objectIndex=47
Bram Wilbrink

Antwoord #3 Mei 16, 2011, 14:38:42
edit2Rapporteer  
Ik was er afgelopen jaar in september.. elke dag wel kunnen varen met 12m2 maar had niets over... dik vermaakt, niet duur, gezellig en lekker eten. Een betere ervaring dan egypte. MAAR met wind weet je het noooit. was er 12 dagen 8 dagen 12m2 opgehad. andere dagen in de zon lopen chillen. Was er met vliegtuig had tent mee. Volgende keer regel ik daar slaapplek in het dorp, kost iets meer dan camping maar hoef je niet telkens met de auto. TOP KITE LOCATIE echt super. veel shops enzoo echt leuk.
go!tarifa

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 16, 2011, 16:39:10
edit2Rapporteer  
Tarifa is de ideale bestemming... gewoon top!!!
El Banditos

Antwoord #5 Juni 06, 2011, 17:19:45
edit2Rapporteer  
Heeft iemand nog tips mbt goedkope hotels of slaap plekjes inc ontbijt?

Ik wil in augustus/september een weekje naar Tarifa met mijn vriendin, en omdat we in november al een grote reis gaan maken willen we zo goedkoop mogelijk.

Ik zit wel hier en daar te google' en, maar vind het lastig om iets te vinden en te weten wat goed is of niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.