Kitezone Ouddorp

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Juni 08, 2011, 14:09:22
edit2Rapporteer  
Weet iemand of de kitesurfzone bij groenendijk/noordweg is uitgebreid? (de 13 - 13.75 kilomterpaaltjes)
Ik zag namelijk afgelopen zaterdag een aantal kiters bij het toppershoedje en voorbij de zeester komen (richting de kwade hoek gaan) Ook bij het strandje aan de buitenkant van stellendam/havenhoofd bij de kwade hoek zie ik kiters aan het varen.
Iemand die hier meer over weet of het mag/ dan wel dat ze het dogen?

edit: zoekfunctie gebruiken is wel handig alvorens iets neer te kladderen. Lees net dat het bij de kwade hoek , strandje bij het havenhoofd idd niet mag.

Rest de vraag of het voor de zeester wel mag? Of dat de kiters die ik gezien heb in overtreding waren.
Hoeveel is zo'n boete eigenlijk? en je kunt toch ook zeggen dat je moeite had om weer telkens ver genoeg upwind te komen?  Wink

Gr.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 09, 2011, 00:24:16
edit2Rapporteer  
Hier kun je de zone zien waar je mag kiten op Ouddorp: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Ouddorp

Ga je daarbuiten varen (voor de strandtenten bijvoorbeeld) riskeer je een boete van EUR 240,-
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 09, 2011, 01:19:39
edit2Rapporteer  
Houd dat dan in, dat je niet zoals we 's winters wel vaker doen, niet naar de zandbank mag cruizen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 09, 2011, 08:30:25
edit2Rapporteer  
Dan riskeer je inderdaad een boete.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 Juni 09, 2011, 12:12:18
edit2Rapporteer  
Ligt de zandbank niet buiten de gemeentegrens?
Volgens mij mag je er dan wel varen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juni 09, 2011, 12:37:43
edit2Rapporteer  
waarom 240,-!? das echt veel
VJ

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #6 Juni 15, 2011, 01:11:23
edit2Rapporteer  
Ligt de zandbank niet buiten de gemeentegrens?
Volgens mij mag je er dan wel varen.

Nee, de "Oosterbank" ligt in het gebied van de APV en valt ook nog eens onder de handhaving van Natura2000.
http://geo.zuid-holland.nl/geo-loket/html/atlas.html?atlas=natura2000

Het onder staande geldt ook voor de Brouwersdam.
Afdeling 6B. VEILIGHEID OP HET STRAND
http://www.goedereede.nl/index.php?simaction=content&mediumid=7&pagid=708&fontsize=12&stukid=179

Artikel 2.23e. Kite-, wind- en golfsurfen
1.

Het is verboden de surfsport te beoefenen:

   1. tussen zonsondergang en zonsopgang;
   2. binnen de uitsluitend voor snelle motorboten bestemde en daartoe bebakende en/of betonde gebieden;
   3. binnen de betonde en/of bebakende vaargeul indien er beroepsvaart nadert;
   4. in de havens, de sluizen en in de aanloopgebieden naar de havens en de sluizen;
   5. op zee of een kite-, wind- of golfsurfplank op het strand te brengen of te hebben, daar waar het college dit blijkens een openbaar te maken besluit en door middel van borden of op een andere door hen te bepalen wijze, gevaarlijk achten voor de veiligheid van de strandgasten of de zwemmers.

2.

Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor zover de Vaarwegenverordening Zuid-Holland of de Verordening Watergebieden en Pleziervaart Zuid-Holland van toepassing is of verordeningen zoals vastgesteld door natuur- en recreatieschappen.

- - - - -
Nu wordt er op het strand van Ouddorp niet moeilijk gedaan als je een 150 meter uit de laagwaterlijn blijft. Ook wanneer het hoogwater is.....dus de lijn van de zandbank aan houden + een 150 meter de zee op.
Dit houd ook in dat de poel/zwin voor de betonnendijk bij Ouddorp,  strand "'t Flaauwe Werk" en op de Brouwersdam niet toegankelijk is voor watersport.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 Juni 15, 2011, 08:23:22
edit2Rapporteer  
waarom 240,-!? das echt veel

Dat is omdat Jan Kees de Jager dan geld aan de Grieken kan geven. Sorry voor mijn taalgebruik maar wat is dit toch n niks land. Ik weet er zijn plekken waar het vele male erger is maar in NL draait het alleen maar om GELD
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.