Welke kite moet ik nemen??? HELP

RstephanK

Geen avatar

Juni 29, 2011, 19:30:47
edit2Rapporteer  
Ik ben net nieuw op het forum en weet nog niet hoe alles werkt.

Ik wil graag beginnen met kitesurfen. Ik ben 15 jaar en weeg +/- 65 KG maar dit zal oplopen i.v.m. puberteit en spierontwikkeling etc. Roll Eyes

Ik vraag me dus af welke kite hoe groot en verder gewoon algemene info over welke kit ik moet hebben.

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben 1,90, weeg 65 KG en een beginner, ik wil niet met te harde wind. Ik las dingen over boven de 30 knopen varen maar dat vind ik nog echt ff te veel.

Hoop dat jullie suggesties hebben in kite en board.

Robert
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juni 29, 2011, 19:38:48
edit2Rapporteer  
Welkom!

Heb je deze info al bekeken op deze website?

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0

Veel leesplezier!
Als daarmee je vragen nog niet beantwoord zijn, post ze gerust hier
[Pepper]

Antwoord #2 Juni 29, 2011, 19:43:58
edit2Rapporteer  
Hallo Robert,

Welkom hier. Als je naar kitehigh.nl gaat zie je op de voorpagina (voordat je inlogt) een kopje "hoe begin ik met kiten". Ik denk dat je er verstandig aan doet om daar eens op je gemak te gaan lezen.
Daarnaast is het verstandig een must om een aantal lessen te nemen. Tijdens deze lessen krijg je ook antwoord op al je vragen over welke kite geschikt is voor jou.

Mocht je daarna nog vragen hebben dan kun je ze uiteraard hier stellen.

Succes!
Ocean-Limbo

Antwoord #3 Juni 29, 2011, 20:44:30
edit2Rapporteer  
Waauuuuuuw, ......1.90m  .........en 65kg? Da's lekker slank.

Mijn advies (en dat is natuurlijk altijd zeer subjectief): kies een Delta of SLE kite maatje 9m of 10m.

ik (80kg) kan al vrij vlug (18kn) met mijn 9m Banditdos op het water voor jou moet het dan al zeker bij 16 knopen met een 9m moetenlukken.

Veel succes, plezier en ......kijk uit!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.