2e kite naast mijn Rhino 12m 2007

Rubon

Berichten: 45
Juli 16, 2011, 07:27:38
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

De titel zegt het misschien al een beetje, ik zoek een 2e kite naast mijn North Rhino 12m uit 2007. Nou zat ik te kijken voor een Rhino uit hetzelfde bouwjaar en dan de 9 meter, maar overlapt dat elkaar niet teveel?

Nou hoor ik van een aantal mensen dat ik dan ook kan kijken naar de Vegas 9m, klopt dit een beetje? Het liefst zou ik bij North blijven namelijk, en de Rhino vind ik echt een heerlijke kite, ook door de bar druk bijvoorbeeld. Smiley

Zou graag eens wat reacties hier horen  Smiley

Ik weeg nu zo'n 70 kilo en ben 1,75m lang.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #1 Juli 16, 2011, 08:55:13
edit2Rapporteer  
Nee een 9 is prima. Als jij er tevreden mee bent en oke bent met de leeftijd van die kite lijkt het me oke. Al koop ik zelf geen kites die ouder zijn dan 3jaar. Heb er slechte ervaningen mee.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 16, 2011, 09:20:35
edit2Rapporteer  
De 9 sluit prima aan. De vegas gaat iets later los dus sluit minder aan.

Highend 12 is ongeveer 24-25kn, de lowend van de 9 is ongeveer 15kn, highend tegen de 30kn.

Prima overlap daar de 12 erg krachtig wordt vanaf 20kn, dan kun je beter een kleinere maat pakken.

Dat gezegd, er zijn betere en vooral veiligere kites dan deze. Ze vliegen heerlijk, maar ze zijn berucht vanwege hun stabiliteit. Zeker door het ontbreken van een bridle maakt het herstarten er niet makkelijker op (R8 had wel opeens een bridle)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 16, 2011, 16:35:29
edit2Rapporteer  
25knopen met een 12mtr rhino met 70kg...? idd, 20knopen houd het wel op, dus 9mtr kan prima.
Rubon

Berichten: 45
Antwoord #4 Juli 17, 2011, 15:46:56
edit2Rapporteer  
Thx voor de reacties! Ik weet voldoende en ga eens rustig kijken naar een 9m rhino!! Smiley opzich klopt het wel dat de kite ouder is en dat er inmiddels betere en veiligere kites zijn, maar heb heb voor alsnog een top ervaring met me rhino Smiley
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #5 Juli 19, 2011, 23:01:36
edit2Rapporteer  
heb ff een vraag maar heb jij ook me je 12 dat als je hem wil landen de druk eruitvalt en hij naat beneden dwarreld
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 20, 2011, 08:58:22
edit2Rapporteer  
25knopen met een 12mtr rhino met 70kg...? idd, 20knopen houd het wel op, dus 9mtr kan prima.

Ik heb hem gehouden in 25kn gemiddeld met 72kg.
Dat was ook de windrange die North opgaf voor iemand van 75kg. Klopt wel, maar is gewoon vanwege het type kite onveilig.

Deze kite remt in het high-end ook niet door te depoweren, maar ouderwets door keihard aan te kanten. Ik vergelijk deze kite ook met een bulldozer. Als hij eenmaal gaat is hij moeilijk te stoppen.

Maar absoluut niet iets om nog eens te doen, voelde ook echt niet fijn omdat er geen depower meer beschikbaar was, en deze kite ieder zuchtje wind heel efficiënt omzet in brute trekkracht!
Kortom, zeer onveilig gevoel.

heb ff een vraag maar heb jij ook me je 12 dat als je hem wil landen de druk eruitvalt en hij naat beneden dwarreld

Tja, zelfstandig landen is kinderspel met deze kite omdat hij erg onstabiel wordt als je hem laag boven de grond hangt in de rand van het windvenster. Hij verliest gewoon zijn langsstroming waardoor hij als een blad uit de lucht valt.
Is typisch voor deze kite, valt niets aan te doen, behalve dan heel voorzichtig zijn aan de bar boven land.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.