Wakeskate (Rocker)

jantjuhhh3

Geen avatar

Berichten: 14
Januari 17, 2013, 13:25:18
edit2Rapporteer  
Hallo zelfbouwers,

Ik ben een tijdje terug met het bouwen van een wakeskate begonnen. Nadat het project een tijdje heeft stilgelegen wil ik het nu weer gaan oppakken. Toen ik het plankje opnieuw bekeek, vond ik de rocker toch wat groot. Ik heb er verder niet gigantisch veel verstand van dus ik vroeg me af:

Is het de moeite om dit project nog af te maken of zal het voor geen meter varen en kan ik beter aan een nieuwe wakeskate beginnen.

Zie foto's voor de afmetingen van de plank

Jan
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 Januari 17, 2013, 13:31:35
edit2Rapporteer  
Hij zal inderdaad niet snel in het water happen Tongue
Weet alleen dat van heel rocker het board traag wordt, maar wel weer lekker bochtjes maakt.Kost het nog veel tijd, geld en moeite om het project af te maken? Je kan hem altijd nog gewoon gaan testen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Januari 17, 2013, 13:36:55
edit2Rapporteer  
Wakeskates hebben over het algemeen veel rocker, net als echte wakeboards.
Het is dan ook geen lichtweer speeltje zoals een skimboard! Je zult flinke power in je kite moeten hebben om ermee weg te komen en hoogte te houden/lopen.

Kortom, prima! Gewoon afmaken. Veel kosten zul je er niet meer aan hebben, toch?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Januari 17, 2013, 13:38:33
edit2Rapporteer  
als je het nog op de een of andere manier minder kan krijgen zou ik daar zeker voor gaan.. Wakeskates hebben veel rocker maar niet zo veel, en om te kite moet ie een stuk vlakker zijn, ik spreek uit ervaring Wink
jantjuhhh3

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #4 Januari 17, 2013, 13:54:53
edit2Rapporteer  
Is idd niet veel kosten om af te maken maar heb ook al het materiaal liggen om een nieuwe te maken, maar zit bij het afwerken te denken om met schuim ook zo'n wakeskate relief te maken dus dan wil ik het liever direct goed doen... denk dat ik deze dan niet meer af ga maken of tegen de tijd dat mijn winch af is (waarbij hoogtelopen minder van toepassing is) pas.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Januari 17, 2013, 14:31:04
edit2Rapporteer  
Hoogtelopen.. je komt niet eens vooruit. Ik heb een wakeskate voor achter de kabel/boot, als je daarmee gaat kiten moet je zo lit to the tits zijn dat je niet meer normaal kan uithaken ofzo.

Aan de andere kant is het ook wel grappig om strapless 3 maten te groot te kunnen varen Smiley Je kan wel keihard op zo'n ding
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #6 Januari 17, 2013, 14:40:40
edit2Rapporteer  
Wat minder rocker is toch gemakkelijk te realiseren? Klem het board goed in met bijvoorbeeld een bodemplaat en een paar draadeinden met moeren.

Hout goed natmaken en gedurende een week of twee de spanning elke dag wat opschroeven (hout wel nathouden). Zeker weten het board een paar cm vlakker krijgt!

daan
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 Januari 17, 2013, 15:15:54
edit2Rapporteer  
Dan ingeklemd laten uitdrogen en in de hars zetten lijkt me...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Januari 17, 2013, 15:35:01
edit2Rapporteer  
Hoogtelopen.. je komt niet eens vooruit. Ik heb een wakeskate voor achter de kabel/boot, als je daarmee gaat kiten moet je zo lit to the tits zijn dat je niet meer normaal kan uithaken ofzo.

Daarmee heb ik ervaring inderdaad, voor achter de kabel en boot. Die dingen hebben dikke rocker. Ook weleens een echt wakeboard achter de kite geprobeerd, idd. zoals Ed zegt megaveel power kost dat om vooruit te komen Tongue

Zat ook verkeerd te kijken, dacht in totaal 6cm rocker over 118cm, maar het is natuurlijk 2x = 12cm. Dat is veel!!!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Januari 17, 2013, 18:17:15
edit2Rapporteer  
Zat ook verkeerd te kijken, dacht in totaal 6cm rocker over 118cm, maar het is natuurlijk 2x = 12cm. Dat is veel!!!
Hoe bereken jij de rocker dan? Het is toch gewoon hoe ver de tips omhoog staan ten opzichte van het midden, hoezo 2x?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Januari 17, 2013, 21:42:12
edit2Rapporteer  
Ik had veel te snel gekeken, en mat als een directional. Fout dus
Gelukkig heeft Ed me al op de vingers getikt hiervoor, excuses Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.