Welke maten kites met mijn gewicht en lengte?

Patrick1982

Augustus 16, 2011, 09:50:50
edit2Rapporteer  
Hallo kiters.

Ben al enkele jaren ervaren met de kitesport op het land en sinds een aantal maanden heb ik kiteles.
Kan bijna zelfstandig varen en wil dus ook een leuke beginners kite aanschaffen.
Alleen t waterstarten moet ik nog onder de knie zien te krijgen.

Heb zelf les gehad met F one schoolkites.

Nu een aantal vragen die waarschijnlijk al vaak zijn beantwoord maar niet specifiek over mijn gewicht/lengte wat ik kon vinden:

Ik ben 1m81 en weeg (helaas) 90-95 kilo, nog niet echt een surfers lichaam dus.

- Welke kite grootte heb ik nodig als ik 2 kites wil aanschaffen om zowel met harde als zachte wind
    te kiten en welke windbereik hebben die kites?
- F one beviel me wel maar zijn er meer merken/modellen die voor n beginner goed is?
   (vergevingsgezind) en waarmee ik een tijdje vooruit kan.
- Wat denkne jullie van materiaal van 2009 of 2010 die ik goedkoper kan aanschaffen vanwege
   modellen? Zijn die nog goed en veilig genoeg?
- Welke grootte van kiteboard kan ik t beste aanschaffen en zit hier nog verschil in de merken en
   modellen?

Thanx voor alle antwoorden.

Thanx alvast.
Morres

Antwoord #1 Augustus 16, 2011, 14:55:38
edit2Rapporteer  
Bijna alle merken, zo niet alle ,hebben wel een kite die geheel of gedeeltijke beginnersvriendelijk is, en waar je ook mee kan door groeien.
Laat je budget spreken. 2ehands zijn er prima en zat spullen te vinden(stuur mij b.v. een PM) , ook wel van goede staat.

Voor jouw gewicht zou ik een 12-9combo nemen, of als je een kite wil een 10
geloof68

Antwoord #2 Augustus 16, 2011, 15:10:16
edit2Rapporteer  
We missen nog wat info. Waar en hoe vaak wil je gaan kiten en met welke windsterkte (knopen, windkracht)?
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 Augustus 16, 2011, 15:56:08
edit2Rapporteer  
Koop een 12m zou ik zeggen, kan je nu mee wegkomen met 14-15kn en als je straks wat lichter bent (door veel kiten ) kan je er al met 12-13kn mee varen. Koop er later een 9 of 8m bij.
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Augustus 18, 2011, 20:42:54
edit2Rapporteer  
Ik weeg 90 kg bij 1m82. Koop een 12 meter en een voldoende brede (bijv.134/41) twintip, later een 8 of 9 meter erbij.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.