Beginners Auto strand oostvoorne vrijdag en zaterdag

krystell

Geen avatar

Berichten: 2
Oktober 06, 2011, 18:05:52
edit2Rapporteer  
Water temp is prima, wind en zelfs zon waarom niet vrijdag en zaterdag kiten bij het autostrand
oostvoorne wel zo gezellig met meer mensen (beginners)

laat even van je horen

gr krystel YeSS
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Oktober 06, 2011, 18:33:35
edit2Rapporteer  
ik wil niet vervelend zijn maar mag ik jullie even uit de droom helpen?
althans in ieder geval voor Vrijdag?
want het is dat absoluut geen beginnersweer.   lezen jullie de weerberichten niet?

hier zomaar een citaat uit de KNMI verwachting voor morgen:

Vrijdag overdag blijft het buiig, met kans op onweer. Bij maximaal een graad of 13 en een stevige wind is het guur. De wind wordt noordwestelijk, matig tot vrij krachtig boven land en aan de kust hard, 7 Bft.

en denk niet, ik heb een kleine maat kite (6-7-8 mtr.) want die kites zijn dan juist heel tricky en bloedsnel, je word hard afgestraft bij een fout met mogelijke lichamelijk letsel.
dus voor ALLE beginners is vrijdag een NOGO![/u]


kijk morgen gewoon weer de berichten aan voor zaterdag en beslis dan opnieuw.
verwacht dat het dan ook te hard is.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Oktober 06, 2011, 18:41:02
edit2Rapporteer  
Teveel wind inderdaad om als beginner op je gemak te gaan oefenen. Naast dat hij simpelweg te hard is de wind ook nog eens gigantisch vlagerig wat het er nog gevaarlijker op maakt als je nog niet alles 100% onder controle hebt.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Oktober 06, 2011, 19:20:24
edit2Rapporteer  
Zaterdag zou je iets verder landinwaarts kunnen proberen misschien. 'k Zou de kust vermijden, waait toch iets te hard.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 Oktober 06, 2011, 19:38:21
edit2Rapporteer  
Krystel ik zie dat dit je eerste post is.
Het is een heel goed idee om met meerdere (beginners) af te spreken en Oostvoorne is inderdaad een goede spot voor beginners. Maar wat de rest zegt. Hou heel goed de wind in de gaten en ga niet met harde wind oefenen.
Mijn advies is om als beginner niet het water op te gaan als het meer dan 20 knopen waait en dan bedoel ik de maximum vlagen. Morgen heb je gewoon vlagen van 28 tot 30 knopen. En dat is behoorlijk heftig voor beginners. Zelf kite ik al een paar jaar maar mijn grens ligt rond de 35 tot 37 knopen. Daarboven blijf ik aan de kant.
Op bijvoorbeeld deze site http://www.windfinder.com/forecast/oostvoorne kan je het aantal knopen zien.
Klik ook even op superforcast dan zie je wat uitgebreider de voorspellingen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 Oktober 06, 2011, 20:06:14
edit2Rapporteer  
Mijn WGpro geeft een gemiddelde van 30kn hoor Boarder Wink of kijk ik verkeerd?

Zoals de reacties hierboven, geen weer om even te gaan oefenen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.