Movenpick is top! ben er 2 jaar terug geweest met vrouw en zoon van 10.
kiten voor de deur , super....
Kiteclub KitePeople is relaxed.
als je trouwens uitvaart bij Movenpick krijg je eerst een rif(je), dan een soortvaargeul en dan een mega grote lagune waar je ook stukken hebt met alleen zandbodem, echt top....
ik heb ook zonder schoenen gevaren.
Die lagune die jij bedoelt is een soort rif/zandbank. Er zitten inderdaad grote stukken met alleen zand. Echt prachtig om over heen te varen en is megagroot/breed. Echter de wind was vrij onvoorspelbaar en ik bleef er weg voor het geval de wind wegviel. De rescue boot kan er niet komen namelijk. En ik was al vaker met enkele Oosterburen uit het water geplukt omdat de wind gewoon "uit" ging.
Klopt is idd meer een groot atol of iets., ik ging ook alleen die kant op als de wind op powerstand stond.
bij een welles-nietes wind bleef ik ervoor.
aparte restaurant is is zeker goed. buffet wel makkelijk voor snelle hap.
Kleine tip voor wokmonster: je moet echt bij de Thai eten in het Movenpick. Vistent El Sayadin is ook beduidend beter dan het buffet of voor de lunch als er weinig wind is.
Als je niet all-in zit, zijn de restaurants in de Marina ook zeer aan te raden. Saigon (Vietnamees) is echt bizar lekker (en niet duur), de Tandoori ook. De Italiaan ook. Je hoeft je ook ECHT niet druk te maken om hygiene bij die tenten. TukTuk kost 10LE per trip, dus da's ruim een euro.
Ik heb alles bijgehouden en wij hadden zelfs met ons duurdere eet- en drinkgedrag all-inclusive er nooit uit gehaald.
Zorg ook echt dat je in Cluster 1 of 2 zit ivm locatie kitespot en dat dat nieuwere kamers zijn.
Als laatste: alleen de "buitenste" twee zwembaden zijn verwarmd. De Oasis niet. De Spa pool is voor de kids het leukst, de Lagoon pool is ook verwarmd maar verder uitgestorven. Daar bij de Lagoon is wel het beste "schep"-strand.
Doe jezelf een plezier en koop voor €30 een weekpas voor internet. Kan je WiFi internetten bij receptie en met kabel in je kamer. Is snel en goed internet en de prijs is overal hetzelfde omdat het geexploiteerd wordt door Mobinil, nergens in Egypte is dit anders, alle internet in in handen van Mobinil. Als je in je kamer de kabel in je PC steekt, internet op gaat, krijg je direct de mogelijkheid tot kopen met je credit card, weekpas WiFi moet je nemen. Werkt perfect en kan je ook op je kamer het internet mee op. Vond ik toch fijn, en het zijn echt de kosten niet op je totale trip.
Als je niet goed kan kiten zou ik wel schoentjes mee nemen en afhankelijk wanneer je gaat een shorty of longjohn 3/2. Ik kon echt makkelijk in boardshort varen toen ik er was, maar het wordt nu snel kouder. Ik merk op dat ik met 27 graden lucht en 25 graden water iedereen een full-suit aan had verder.
En ik zou je grootste kites mee nemen. Zelfs als het gaat poeieren en je staat overpowered kan je het veel makkelijker houden dan thuis door het relatief vlakke water en dat er geen stroming is, en de warmere lucht maakt de wind minder sterk want dichtheid is minder.
Meer tips heb ik ff niet.......