Waar in El Gouna of Hurghada

wokmonster

November 16, 2011, 21:04:31
edit2Rapporteer  
Hoi
Ik ben van plan om begin December naar Egypte af te reizen.
Nu ben ik op zoek naar een locatie waar ook de rest van de familie rustig op strand kan zitten en het liefts op loopafstand van een redelijk hotel. Had iets gelezen of three corners in El Gouna maar hoop dat jullie mij meer info kunnen geven.

Alvast bedankt!

ThumpsUp
Raymond.V

Antwoord #1 November 16, 2011, 21:53:06
edit2Rapporteer  
Ej, El gouna is een relaxte plek om te kiten. Ik ben er dit jaar ook geweest samen met mijn vriendin. Wij zaten in het Rihana Inn resort, dit is een all inclusive hotel waar alles erg goed voor elkaar is. Ik vind dit zeker een aanrader. Het hotel is groot en heeft veel faciliteiten, het mooie is dat dit hotel ook een bar/restaurant aan het strand heeft. Je kan hier drankjes halen en tussen de middag lunchen.  Joepie.
Kiten deden we bij el gouna Kiteboardingclub, hier heerste wel een goede sfeer, het personeel was behulpzaam, lang ondiep water (wel schoentjes nodig i.v.m. scherpe riff delen op de bodem) er  eigenlijk altijd iemand in een reddingsbootje dat alles in de gaten houdt.

We waren tegelijk met de kitekings in El Gouna, dit was super chill. In hun topic staat ook nog genoeg info, als je die even opzoekt wordt je nog veel meer wijzer. ("El Gouna watch out, the NH-kitekings are coming again in 2011 !")
Je moet nog wel even kijken naar de windvoorspellingen voor de maand december, ik dacht dat december over het algemeen niet zo een windzekere maand is voor El gouna, maar ik kan het mis hebben.

Succes. ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #2 November 16, 2011, 23:05:48
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit El Gouna. Movenpick, kamer in Cluster 1 of 2 boeken. Letterlijk 30 meter lopen naar de kitespot en je locker waar je kitespullen liggen. Kite oppompen met compressor, lijnen uitlopen, varen.

Ik ging regelmatig even een uurtje varen terwijl mijn vrouw met de kids aan het zwembad of het strand lag. Dat kon omdat spullen optuigen en afbreken 5 minuten duurt en je nergens "heen" hoeft. Als je ergens anders logeert zul je met TukTuk naar Mangroovy Beach moeten. Ook allemaal geen ramp, maar je bent gewoon echt langer weg elke keer.

Er is in El Gouna geen enkele plek waar je zo dicht op de kitespot zit als bij Movenpick. Bijkomend voordeel: als de wind marginaal was (zoals nu vaak het geval is) hoef je niet voor niets af te reizen, je zit gewoon op de spot.
wokmonster

Antwoord #3 November 17, 2011, 08:10:52
edit2Rapporteer  
Ok klinkt super
Hoort het kitesurf center bij het movenpick hotel?
Is het een normaal zand strand en is er altijd iemand om je te helpen of rescue in geval van?
Zijn er ook nog andere hotels die op loopafstand van een kiten center liggen?

Bedankt voor alle hulp/ info
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 November 17, 2011, 09:07:27
edit2Rapporteer  
Jan en ik zijn met de Kitekings uit NH met Sander en Raymond van Texel eind september 2010 een weekje naar El-Gouna Geweest.
Normaal gesproken is september een topmaand helaas voor ons was dat niet het geval.
Van de 7 dagen maar een paar uur kunnen varen terwijl het die 2 maand ervoor continu heeft gewaait. Dus gewoon dikke pech. Moet er wel bij zeggen dat mijn grootste maat een 10m2 was. Gasten die een 13 of 14m2 hadden hebben die week ongeveer 12 uur gevaren.

EL-GOUNA

- Altijd mooi weer er valt maar 3 mm regen per jaar.
- Pinautomaten zat in het dorp en/pf hotel. Ze geven wel ponden ipv euri's
- Er zijn 3 kitescholen op Mangroovy beach. De eerste is Kitepower is niet mijn ding. De 2e was ??? weet de naam niet meer. De derde hete Kiteboarding el gouna of zoiets. Deze is in ieder geval het meest noordelijk gelegen vlakbij het nieuwe 6 sterren hotel . Ja 6 sterren. Deze club is perfect. Goeie sfeer van alles te huur en te koop. Zelfs een reparatie afdeling , masseur en noem maar op. Voor 7 euro per dag kan je je spullen in de storage zetten zodat je het niet elke dag hoeft mee te nemen naar je hotel. Let wel in El-Gouna zijn maar een paar hotels aan het water. En de hotels aan het wateer zijn 300euro duurder.
- Tip als je gaat ga in een van" the three corners" hotels. Waarom?..Omdat deze hotel/resorts als enige op Mangroovy beach een bar/eetgelegenheid hebben. Dus hier kan je de hele dag gratis eten en drinken. Als je een ander hotel boekt moet je of terug naar je hotel wat vaak met eten en reizen al 1,5 uur in beslag neemt of je moet betalen op het strand bij een eettent.
- Er zijn 2 opties om bij het strand te komen met de toktok kosten 1 euro enkele reis of met de bus 1 euro voor een dagticket. Voordeel bus gaat sneller en is nog goedkoper ook. Toktok is lachen en moet je sowieso 1x doen.
- El-gouna is mooi om te kiten alleen de bodem ligt vol met stukjes koraal en scherpe schelpen. Dus zonder schoenen kiten is geen optie. Ook zitten er een paar gedeeltes tussen waar rotsen zitten. Deze zijn bij laagwater maar 10CM onder het water. Dus pas op. Het rif is ongeveer 300 meter uit de kant daarna is het diep. Bij laag water kan je niet of nauwelijks over het rif want als je valt is dat einde vakantie.
- Van Hurghada vliegveld is tussen de 30 en 50 minuten rijden.
- Eten in The rhianna three corners inn was prima
- egyptenaren zijn aardige mesnen
- in de haven is een leuke tent waar je leuk kan chillen. Moods heet hij. Maar er is 1 tent die nog leuker is hoe die heet weet ik niet meer maar is in de haven in dat ronde ding aan het water. Maar dat hoor je wel want de muziek staat hard.
- Tip. Viieg met een bij de EU aangesolten vliegtuigmaatschappij. Mocht je meer als 3 uur vertraging hebben dan kan je 250 euri claimen.
- Have fun mocht je gaan.

feddomw
Gast
Antwoord #5 November 17, 2011, 11:01:02
edit2Rapporteer  
Ok klinkt super
Hoort het kitesurf center bij het movenpick hotel?
Is het een normaal zand strand en is er altijd iemand om je te helpen of rescue in geval van?
Zijn er ook nog andere hotels die op loopafstand van een kiten center liggen?

Bedankt voor alle hulp/ info

Wij hebben bewust voor Movenpick gekozen ipv 3corners of iets anders omdat je dan naar Mangroovy Beach moet als je wil kiten.

Kitesurf center hoort bij Movenpick en is alleen toegankelijk voor hotelgasten. Is een Oostenrijkse club, www.Kitepeople.at.

Strand is zand, er liggen een paar kleine stukjes koraal, ik heb alleen maar zonder schoenen gevaren. Je ziet het koraal, daar ga je niet op staan, en ik vaar toch alleen maar in diep water dus had geen last van het koraal voor de rest: ik vaar rechtstreeks naar buiten naar het diepe water, dan kan je ook niets breken als je valt of zo.

Je moet inderdaad bij stroken rif uitkijken als je naar buiten gaat, daar moet je niet vallen. Als je daar bij laagwater op valt helpen schoentjes en een pak ook niet meer.... Er is bij laagwater bij Movenpick een strook waar je ook bij laagwater naar buiten kan waar geen koraal ligt. Is een stukje downwind, maar dat maak je snel weer goed buitengaats....

Er is rescue, is inbegrepen bij je spullen stallen. Werkt perfect, ik ben twee keer uit het water geplukt toen de wind uit ging en ik geen hoogte meer kon lopen en de kite nauwelijks in de lucht kon houden. Ze waren beide keren erg snel. Beach boys bij de club landen en laten je kite op.

Er liggen naar mijn weten bij El Gouna verder geen hotels op loopafstand van een kitecenter.

Je kan trouwens vanaf Movenpick Mangroovy Beach zien, daar hingen veel meer kites in de lucht dan bij Movenpick, dus vermoedelijk is het daar drukker. Er is denk ik ook meer ruimte, maar dat weet ik niet zeker.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 November 17, 2011, 19:36:10
edit2Rapporteer  
Movenpick is top! ben er 2 jaar terug geweest met vrouw en zoon van 10.
kiten voor de deur , super....
Kiteclub KitePeople is relaxed.

als je trouwens uitvaart bij Movenpick krijg je eerst een rif(je), dan een soortvaargeul en dan een mega grote lagune waar je ook stukken hebt met alleen zandbodem, echt top....
ik heb ook zonder schoenen gevaren.
feddomw
Gast
Antwoord #7 November 17, 2011, 20:36:55
edit2Rapporteer  

als je trouwens uitvaart bij Movenpick krijg je eerst een rif(je), dan een soortvaargeul en dan een mega grote lagune waar je ook stukken hebt met alleen zandbodem, echt top....

Die lagune die jij bedoelt is een soort rif/zandbank. Er zitten inderdaad grote stukken met alleen zand. Echt prachtig om over heen te varen en is megagroot/breed. Echter de wind was vrij onvoorspelbaar en ik bleef er weg voor het geval de wind wegviel. De rescue boot kan er niet komen namelijk. En ik was al vaker met enkele Oosterburen uit het water geplukt omdat de wind gewoon "uit" ging.

De vaargeul is ook mega breed en ideaal om te oefenen met je sprongen en tricks. Ik heb een keer een high five kunnen geven aan een gast die op de achtersteven van een boot zat en voorbij voer. De vaargeul is eigenlijk geen geul want is ook honderden meters breed trouwens, ik heb bijna al mijn rakjes daar gevaren.

En zoals jij zegt: Movenpick is echt top. De Thai en de vis-tent in het hotel waren bijzonder goed eten. Verder vaak in de haven gegeten. Buffet in het hotel heb ik maar een keer gezien 's avonds, niet echt ons ding. Ontbijt was overigens ook erg goed vond ik.
wokmonster

Antwoord #8 November 17, 2011, 23:22:58
edit2Rapporteer  
Heb zojuist een reis van 12 dgn geboekt naar het Movenpick.
Ben erg benieuwd en zie er echt naar uit.
Bedankt voor alle info,

ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #9 November 18, 2011, 00:32:15
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/7308747

http://www.youtube.com/watch?v=Ye3czTbLhzg&feature=channel_video_title
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 November 18, 2011, 10:31:41
edit2Rapporteer  

Die lagune die jij bedoelt is een soort rif/zandbank. Er zitten inderdaad grote stukken met alleen zand. Echt prachtig om over heen te varen en is megagroot/breed. Echter de wind was vrij onvoorspelbaar en ik bleef er weg voor het geval de wind wegviel. De rescue boot kan er niet komen namelijk. En ik was al vaker met enkele Oosterburen uit het water geplukt omdat de wind gewoon "uit" ging.

Klopt is idd meer een groot atol of iets., ik ging ook alleen die kant op als de wind op powerstand stond.
bij een welles-nietes wind bleef ik ervoor.
aparte restaurant is is zeker goed. buffet wel makkelijk voor snelle hap.
feddomw
Gast
Antwoord #11 November 18, 2011, 13:49:30
edit2Rapporteer  

Klopt is idd meer een groot atol of iets., ik ging ook alleen die kant op als de wind op powerstand stond.
bij een welles-nietes wind bleef ik ervoor.
aparte restaurant is is zeker goed. buffet wel makkelijk voor snelle hap.

Kleine tip voor wokmonster: je moet echt bij de Thai eten in het Movenpick. Vistent El Sayadin is ook beduidend beter dan het buffet of voor de lunch als er weinig wind is.

Als je niet all-in zit, zijn de restaurants in de Marina ook zeer aan te raden. Saigon (Vietnamees) is echt bizar lekker (en niet duur), de Tandoori ook. De Italiaan ook. Je hoeft je ook ECHT niet druk te maken om hygiene bij die tenten. TukTuk kost 10LE per trip, dus da's ruim een euro.

Ik heb alles bijgehouden en wij hadden zelfs met ons duurdere eet- en drinkgedrag all-inclusive er nooit uit gehaald.

Zorg ook echt dat je in Cluster 1 of 2 zit ivm locatie kitespot en dat dat nieuwere kamers zijn.

Als laatste: alleen de "buitenste" twee zwembaden zijn verwarmd. De Oasis niet. De Spa pool is voor de kids het leukst, de Lagoon pool is ook verwarmd maar verder uitgestorven. Daar bij de Lagoon is wel het beste "schep"-strand.

Doe jezelf een plezier en koop voor €30 een weekpas voor internet. Kan je WiFi internetten bij receptie en met kabel in je kamer. Is snel en goed internet en de prijs is overal hetzelfde omdat het geexploiteerd wordt door Mobinil, nergens in Egypte is dit anders, alle internet in in handen van Mobinil. Als je in je kamer de kabel in je PC steekt, internet op gaat, krijg je direct de mogelijkheid tot kopen met je credit card, weekpas WiFi moet je nemen. Werkt perfect en kan je ook op je kamer het internet mee op. Vond ik toch fijn, en het zijn echt de kosten niet op je totale trip.

Als je niet goed kan kiten zou ik wel schoentjes mee nemen en afhankelijk wanneer je gaat een shorty of longjohn 3/2. Ik kon echt makkelijk in boardshort varen toen ik er was, maar het wordt nu snel kouder. Ik merk op dat ik met 27 graden lucht en 25 graden water iedereen een full-suit aan had verder.

En ik zou je grootste kites mee nemen. Zelfs als het gaat poeieren en je staat overpowered kan je het veel makkelijker houden dan thuis door het relatief vlakke water en dat er geen stroming is, en de warmere lucht maakt de wind minder sterk want dichtheid is minder.

Meer tips heb ik ff niet.......
wokmonster

Antwoord #12 November 18, 2011, 20:42:48
edit2Rapporteer  
He
Bedankt voor alle tips.
Ik heb all-inclusive geboekt zodat de vrouw en kleine wokmonster lekker en ongeremd kunnen eten terwijl ik lekker aan het kiten ben.
Verder heb ik aangegeven graag in cluster 1 of 2 te overnachten.
Verder neem ik mee; Speed 3 21 meter, X-bow 13 en 10 mtr, dit moet toch voldoende zijn (week 95 kg en kan met  knopen goed hoogte lopen).
Neem denk ik wel een shorty mee.
Groet!!!!
  Joepie
feddomw
Gast
Antwoord #13 November 18, 2011, 20:49:32
edit2Rapporteer  
Het stikte toen ik er was van de Zephyrs, Spleene x-19 en FS 21m's.

Ik denk dat de je met 95kg de 10 wel thuis kan laten. Die 13 kan je lang door varen en als het zo hard waait dat je de 13 niet meer houdt, kunnen vrouw en kind verder niets buiten doen daar dus beter dat jij de dan ook gaat melden voor een uitje of de kleine te entertainen. Bij harde wind namelijk kan je nergens aan het water zitten, zeker niet vanaf nu tot maart.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.