Zo'n vliegtuig weegt 25ton
Het heeft 3 wielen: dus zo'n 8 ton per wiel
Een pickup kan maximaal 1.5 ton dragen
Dus als het vliegtuig zachtjes op de pick-up wordt neegelaten zakt de pick-up door zijn (blad)veren en ontploffen de banden of knappen de wielen eraf.
Je vergeet wel dat het zwaartepunt van een vliegtuig rond het Aerodynamisch middelpunt ligt, ergens bij de vleugels dus. Eeun neuswiel staat echt maar heel weinig gewicht op in vergelijking met het hoofdlandingsgestel.
Een Fokker 100 (ok, wel een staartlastig toestel) moesten ze zelfs verankeren bij het neuswiel als ze wat systemen in de cockpit gingenvervangen omdat hij anders op zn staart achterover ging.
Dus wat gewicht betreft is het geloofwaardig, landingssnelheid kan met heel veel kuntst van de piloten ook een flink eind omlaag (zorgen dat je stallt op 1m hoogte bijv), maar dan nog bekruipt me het gevoel dat dit er net iets te gemaakt uitziet.