Vliegtuig land op Nissan Frontera.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
November 24, 2011, 13:50:11
edit2Rapporteer  
HEROISM:  LANDING GEAR FAILURE - A Nissan Frontier...

The truck driver deserves a round of applause for his courageous, heroic act.

Click below:

http://www.youtube.com/watch_popup?v=zbfZxvsDp3c


Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 November 24, 2011, 14:04:23
edit2Rapporteer  
Mooi gemaakt.
Doet me denken aan het filmpje met de landing van een vliegtuig op de snelweg.
Zal hem even opzoeken
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 November 24, 2011, 17:58:50
edit2Rapporteer  
Zo'n vliegtuig weegt 25ton
Het heeft 3 wielen: dus zo'n  8 ton per wiel

Een pickup kan maximaal 1.5 ton dragen

Dus als het vliegtuig zachtjes op de pick-up wordt neegelaten zakt de pick-up door zijn (blad)veren en ontploffen de banden of knappen de wielen eraf.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 November 24, 2011, 18:15:35
edit2Rapporteer  
Plus dat die slecht geanimeerde boeing 727-300 met wingletupgrade een landingssnelheid van 260 km/h heeft. lijkt me onwaarschijnlijk.
Maareh eddy vergeet niet dat die kist staartlastig is dus zal de neuswiel druk op beide wielen samen maar rond de ton liggen... ga je met 6man op de staart staan dan wordt het een wipwap Grin

het gebeurt wel vaker en zo gebeurt het in het echie!:



 
http://www.youtube.com/watch?v=FoMf7lTpWzU&feature=youtube_gdata_player
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 24, 2011, 18:31:54
edit2Rapporteer  
Hey bizar ik zat te wachten tot het wiel los zou breken.. dat doet ie netjes
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 November 24, 2011, 18:52:14
edit2Rapporteer  
Zo'n vliegtuig weegt 25ton
Het heeft 3 wielen: dus zo'n  8 ton per wiel

Een pickup kan maximaal 1.5 ton dragen

Dus als het vliegtuig zachtjes op de pick-up wordt neegelaten zakt de pick-up door zijn (blad)veren en ontploffen de banden of knappen de wielen eraf.

Je vergeet wel dat het zwaartepunt van een vliegtuig rond het Aerodynamisch middelpunt ligt, ergens bij de vleugels dus. Eeun neuswiel staat echt maar heel weinig gewicht op in vergelijking met het hoofdlandingsgestel.

Een Fokker 100 (ok, wel een staartlastig toestel) moesten ze zelfs verankeren bij het neuswiel als ze wat systemen in de cockpit gingenvervangen omdat hij anders op zn staart achterover ging.

Dus wat gewicht betreft is het geloofwaardig, landingssnelheid kan met heel veel kuntst van de piloten ook een flink eind omlaag (zorgen dat je stallt op 1m hoogte bijv), maar dan nog bekruipt me het gevoel dat dit er net iets te gemaakt uitziet.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 November 24, 2011, 19:19:09
edit2Rapporteer  
gelukkig waren er 4 HD camera posities waarvan 1 airborne... Als bewijs!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 November 24, 2011, 19:29:33
edit2Rapporteer  
Zo'n vliegtuig weegt 25ton
Het heeft 3 wielen: dus zo'n  8 ton per wiel

Een pickup kan maximaal 1.5 ton dragen

Dus als het vliegtuig zachtjes op de pick-up wordt neegelaten zakt de pick-up door zijn (blad)veren en ontploffen de banden of knappen de wielen eraf.

Je vergeet wel dat het zwaartepunt van een vliegtuig rond het Aerodynamisch middelpunt ligt, ergens bij de vleugels dus. Eeun neuswiel staat echt maar heel weinig gewicht op in vergelijking met het hoofdlandingsgestel

Een Fokker 100 (ok, wel een staartlastig toestel) moesten ze zelfs verankeren bij het neuswiel als ze wat systemen in de cockpit gingenvervangen omdat hij anders op zn staart achterover ging.

Dus wat gewicht betreft is het geloofwaardig, landingssnelheid kan met heel veel kuntst van de piloten ook een flink eind omlaag (zorgen dat je stallt op 1m hoogte bijv), maar dan nog bekruipt me het gevoel dat dit er net iets te gemaakt uitziet.

Wat die F100 betreft, idd waar. wij zetten er altijd een staartsteun onder als we groter onderhoud aan moeten verrichten. daar hoef je maar met z'n 3 achter in te staan alvorens het een wipwap wordt... pas geleden nog bij een luchtvaartmij. in mexico gebeurd ook met een F100. Een apart gezicht een kist in takeoff mode in een hangaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.