Helm voor Gopro

brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
December 07, 2011, 16:03:50
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag de Gopro HD Hero2 gekocht en ik zoek nu een geschikte helm aan de goedkope kant.
Wil natuurlijk niet dat er water in blijft hangen en de gopro moet er dus makkelijk en stevig op vast kunnen zitten.
Zijn de mounts die je er gewoon op plakt betrouwbaar trouwens? Of kan ik ze beter vast maken door de gaten op een helm?
Bedankt!
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 December 07, 2011, 16:06:08
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn Go Pro op een oude ski helm gemonteerd. Gaat prima. Zal vanavond wel effe een foto posten. Zou die plakdingen niet gebruiken op je helm. Gewoon gat erin. heb ik ook gedaan.. plakdingen kunnen wel op je board omdat board vlak is. Maar wel touwtjes voor de zekerheid gebruiken. Er liggen al genoeg Go Proos op de bodem.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #2 December 07, 2011, 16:16:51
edit2Rapporteer  

Ik had die headstrap op me hoofd ipv een helm, werk opzich prima als je hem goed strak zet. (Wel met een extra touwtje aan je trapeze zekere).
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 December 07, 2011, 16:20:58
edit2Rapporteer  
Heb gewoon de goedkoopste Jobe watersport helm die er te krijgen is.
Plakmount (wel de curved versie) erop plakken, en die krijg je niet maarzo los.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #4 December 07, 2011, 17:47:56
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle tips mensen!
Ja, foto's zijn gewaardeerd Smiley.  Ik denk dat ik ook voor een goedkope jobe helm ga. Is 42 euro veel?
feddomw
Gast
Antwoord #5 December 07, 2011, 18:34:33
edit2Rapporteer  
Ik zat ook te denken om een helm te kopen voor de GoPro. Grappig dat niemand de GoPro op de voorkant of zijkant van de helm doet maar precies midden bovenop.

PieNo: is dat de finplug die jij gebruikt? Helm uitgeboord en met epoxy vastgezet of zo?

Ik heb ook die curved plakkertjes en vermoed dat die echt wel houden, de surfmount is ook echt niet los te krijgen. Zekeren aan mijn helm dacht (door de vents): de helm blijft wel drijven als die af gaat, en ik heb ook een Floaty Backdoor.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 December 07, 2011, 18:50:09
edit2Rapporteer  
Die curved plakkers blijven echt wel zitten hoor. Ik heb die ook op mijn helm zitten voor het karten.
Gaat echt niet los.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 December 07, 2011, 19:14:58
edit2Rapporteer  
@feddomw
heb een plakmount voorop m'n helm, en bovenop.
Voorop heeft alleen voordeel als je een keertje richting je board wil filmen, anders gaat je helm snel voorover zakken (of je moet je helm superstrak zetten)
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #8 December 07, 2011, 19:18:42
edit2Rapporteer  
Ik zat ook te denken om een helm te kopen voor de GoPro. Grappig dat niemand de GoPro op de voorkant of zijkant van de helm doet maar precies midden bovenop.

PieNo: is dat de finplug die jij gebruikt? Helm uitgeboord en met epoxy vastgezet of zo?

Ik heb ook die curved plakkertjes en vermoed dat die echt wel houden, de surfmount is ook echt niet los te krijgen. Zekeren aan mijn helm dacht (door de vents): de helm blijft wel drijven als die af gaat, en ik heb ook een Floaty Backdoor.


Vind het er persoonlijk leuker uit zien van het midden op de helm. Als hij aan de zijkant zit, ga ik me sneller aan het beeld irriteren.
Ik moet ook nog ff een floaty backdoor kopen.

Ik denk dat ik deze koop:
http://www.jobe.nl/database_files/0/2/26930_0_2.jpg

Ik denk dat ik die   curved plakkers ga gebruiken met een touwtje door een vent als zekering ofso.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 December 07, 2011, 19:36:31
edit2Rapporteer  
Ik zat ook te denken om een helm te kopen voor de GoPro. Grappig dat niemand de GoPro op de voorkant of zijkant van de helm doet maar precies midden bovenop.

PieNo: is dat de finplug die jij gebruikt? Helm uitgeboord en met epoxy vastgezet of zo?

Ik heb ook die curved plakkertjes en vermoed dat die echt wel houden, de surfmount is ook echt niet los te krijgen. Zekeren aan mijn helm dacht (door de vents): de helm blijft wel drijven als die af gaat, en ik heb ook een Floaty Backdoor.


Vind het er persoonlijk leuker uit zien van het midden op de helm. Als hij aan de zijkant zit, ga ik me sneller aan het beeld irriteren.
Ik moet ook nog ff een floaty backdoor kopen.

Ik denk dat ik deze koop:
http://www.jobe.nl/database_files/0/2/26930_0_2.jpg

Ik denk dat ik die   curved plakkers ga gebruiken met een touwtje door een vent als zekering ofso.



Touwtjes moet je zeker doen, zonde als die ineens weg is.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 December 07, 2011, 19:44:28
edit2Rapporteer  
weet niet of het al gezegd is, maar DOE NIET ZOMAAR EEN HELM OP op het water. Het is ERG belangrijk dat er 'vent-holes' of eigenlijk watergaten in zitten, zodat wanneer je pleurt, je je nek/onderkin niet breekt.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 December 07, 2011, 19:58:48
edit2Rapporteer  

PieNo: is dat de finplug die jij gebruikt? Helm uitgeboord en met epoxy vastgezet of zo?



Yep. En de touwtjes zijn oude powerlijnen.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #12 December 07, 2011, 20:16:04
edit2Rapporteer  
weet niet of het al gezegd is, maar DOE NIET ZOMAAR EEN HELM OP op het water. Het is ERG belangrijk dat er 'vent-holes' of eigenlijk watergaten in zitten, zodat wanneer je pleurt, je je nek/onderkin niet breekt.

In degene die ik koop zitten ook vents, het is niet voor niets een watersporthelm.
Goed dat je het meld btw.
feddomw
Gast
Antwoord #13 December 07, 2011, 20:27:05
edit2Rapporteer  

PieNo: is dat de finplug die jij gebruikt? Helm uitgeboord en met epoxy vastgezet of zo?



Yep. En de touwtjes zijn oude powerlijnen.

Laat ik nou net 3 lijnen hebben gesneden en dus een meter of 60 aan Dyneema hebben liggen. Altijd handig....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.