Kijk je alleen naar de maat dat je voor een C4 wilt gaan? Betwijfel namelijk of een C4 wel extra low-end geeft gezien het een C-kite/hybride is en je nu een delta met goede low-end hebt en dan gaan die 2,5m extra van een 13m C4 er niet voor zorgen dat je veel eerder kunt varen. Kijk dan voor een vergelijkbaar model 13m of groter.
Je hebt nu al een redelijk goed lowend met je 10,5 Core GT. Voor echt lowend moet je of grote kite (ozone zephyr of Flysurfer speed3 15m of 19m of 21m) of een groter board kopen. Met een 12 of 13 C4 heb je er maximaal 1 of 2 knopen lowend bij. Grote kites zijn wel gruwelijk duur.
Zephyr met jouw gewicht is helemaal leuk... ik vaar met 100 kilo vanaf 10 knopen met een groot board! Reken dat maar terug naar jouw gewicht, en enige wat je tegen kan houden is dat de vlieger niet blijft vliegen omdat er te weinig wind is! als je echt voor low-end wil gaan moet je echt in de trend van de zephyr / flysurfers gaan kijken! dan heb je op de mooie dagen een hoop toeschouwers
Denk inderdaad dat een Zephyr of Flysurfer beter is hiervoor. Heb zelf ook een Zephyr voor de weinig wind dagen, en heb daarnaast C4's (10 en 7) Een C4 is geen low-wind kite, heb daarom ook die Zephyr erbij gekocht De Zephyr is makkelijk te houden tot een knoop of 18 (ik ben ook 70kg) en te varen vanaf zo'n 8 knopen voor mij (boardje 130x39) zou voor je mischien 7 knopen worden, maar dat licht aan je skills en de grote van je boardje. Ook zeker een keer een Flysurfer proberen, toch de ultieme low-wind kite (al vind ik ze niet fijn)
koop gewoon een skim/waveboard, geeft je echt 4-5 knopen meer low-end. Grote kites zijn alleen interessant als je of veel weegt, of koste wat kost wilt surfne op je vrije dag.
Dank voor de goede reacties. Ik dacht in eerste instantie aan de c4 vanwege de goede reviews. Als ik de reacties lees dan gaat een 13m niet voldoende low-end geven. Aan de andere kant lijkt een zephyr mij weer erg groot.
Dank voor de goede reacties. Ik dacht in eerste instantie aan de c4 vanwege de goede reviews. Als ik de reacties lees dan gaat een 13m niet voldoende low-end geven. Aan de andere kant lijkt een zephyr mij weer erg groot.
Goede reviews zijn leuk(C4 is mega gehyped,dat terzijde), maar het type kite is niet gebouwd om range te maken. Je zou dan eerder een Catalyst kunne nemen,als je bij ozone wilt blijven, of een 12mtr jekyll/Rebel/Cabrinha/whatever
Om beetje leuk te varen in de echte lowend, en dan hebben we het over een knoop of 10, dan moet je wel een grote kite willen. Anders kun je je suf sinussen zonder knap hoogte te houden!
Heb zelf ooit met een flysurfer speed 3 15m mogen varen. Waar ik op mijn TT met mijn Best Nemesis 12m dik hoogte verloor ging ik lachend upwind met die flysurfer.
Koop breder board (en / of bouw een skim uit triplex zelf erbij voor 30Eur) en hou je Core 10.5 die is goed genoeg voor low wind. Met toenemende kite skills ga je nog meer eruit krijgen bij low end wegens delta kite.
Ik wilde ook bij licht weer dagen niet langs de kant staan, zeker niet als ik 1 uur gereden heb. Daarom de volgende set aangeschaft (in stappen). Ozone Zephyr / Catalyst 10 / Catalyst 6. Ik ben 73 kg. De Zephyr heeft ook een enorme high end. met mijn gewicht tot 20 knopen te varen (in volledige depower). Dus de aansluiting met de 10 is perfect.
Je hebt gelijk dat de Zephyr erg groot is. Maar eenmaal opgepompt en in de lucht, tellen alleen maar de prestaties, toch?
Getwijfeld tussen Flysurfer en Zephyr. Uiteindelijk gekozen voor de Zephyr, vanwege de veiligheid. Mocht er iets fout gaan, dan heb ik een kite die blijft drijven. Een kitemaat met een FS heeft een keer meegemaakt, dat op het water de wind helemaal "uit" ging. Het terug zwemmen met een FS is een hel!!!
Vergeet al het bovenstaande ..wil je echt een top Ozone kite hebben met een heel goede lowend ...en highend ... neem dan de Ozone Edge 2011/12...Ik vaar er zelf ook mee (7-9-11 mtr) en met mijn 11 mtr en een kort 128 board vaar ik al met een knoopje of 12 (ben 75 kilo) uiteraard met een groter board nog eerder <10knp ...en je kan er erg hoog mee springen en zeer goed upwind mee varen ...