Waveboard vraag

denlod

Berichten: 27
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Februari 01, 2012, 23:49:28
edit2Rapporteer  
@Evan
Ook hier splitst het thema zich weer van de vraag van een beginnende wavekiter, Dennis...

Ed heeft zeker gelijk en het gaat zelfs verder, bleven deze serie boards maar heel. Er zijn bepaalde merken die duidelijk vaker gerepareerd meoten worden omdat er zo bespaard is op 50 gram extra hars en 1 laagje meer glas. Maar goed die maken ook geen tientallen maar een paar duizend/jaar. En dan scheelt ieder dollartje productiekosten. Vraag blijft... wat gebeurt er met het vertrouwen van de consument en het image van zo'n merk... Hierover lees je weinig in de media en krijg je alleen inside van diegeen die ze moet repareren.

Maar we moeten natuurlijk ook naar de kiter zelf kijken. Veel kiters die switchen naar de directionals gaan met deze boards om alsof het een twintip is en komen huilend bij hun verkoper 'waarom dat boardje zo snel brak..?' De omgang met deze directionals in handen van onwetende /beginnende kiters in de golven is toch echter gelijk een heel ander verhaal dan een ervaren jongen als...bv een Ben Wilson. Als je het over deze categorie hebt kun je gelijk (wat ik al aangaf met een niche van een niche) met heel ander (flexend) materiaal komen. Ten eerste hoeft die jongen zich niet druk te maken over zijn materiaal ten tweede heeft die jongen soooooooo'n background van waves rippen met zijn golfsurftechniek dat is toch echt niet te vergelijken met de beginnende/gemiddelde golfkiter van hier...

Daarom veelal is dit hele metier appels met peren vergelijken. Deze door Ed beschreven serie (race)boards zijn idd mega stijf  voor de grote (beginnende) markt en toch nog niet sterk genoeg voor vele rippers...

...misschien is het idee om met een skimboard te beginnen in de NL golfjes helemaal zo slecht nog niet om als KITEsurfer eerst eens het gevoel van losse voetjes op een boardje in de golven te krijgen.

Hang ten



Aloha

Hartstike bedankt voor al jou reactie's de rest ook natuurlijk
Nu ik het zo heb aangehoord bij jou ga ik kijken voor een north wam en wil nog even langs versus rijden kijken wat die er over te vertellen heeft en kan doen voor mij!

Dus bij deze HET TOPIC IS GESLOTEN
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #26 Februari 04, 2012, 23:32:43
edit2Rapporteer  
@Morres : gelijk heb je - je hebt ook veel ervaring - dus eigenlijk kunnen we best naar jou luisteren.

Mijn mening:
Mensen laten zich bedwelmen dor de marketing en de hoge prijs. met het idee veel kabaal en duur dat zal wel goed zijn en geeft status (zie
http://www.youtube.com/watch?v=JyXY_wwGWIQ
Dacia)

Wat betreft North Whip en Wam: dat  zijn voor mij zeilboten - rechtdoor varen gaat prachtig - ermee draaien vergt inspanning. (De Rocketfish 5'4" uit 2007 vond ik leuk maar draaide nog net iets te weinig). maar ja North maakt veel kabal en je koopt toch een duur merk.

Testen dus: hou er rekening mee dat je snel uitgroeid uit een opstart wave board - dus koop een occasie zou ik denken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.