Input: Nieuw kiteblog info + video's

HRob

Berichten: 37
Februari 09, 2012, 00:34:04
edit2Rapporteer  
Hey allemaal,

We hebben gemerkt dat er soms informatie onderbelicht blijft over bepaalde kitesurf onderwerpen. Foreshore.nl, online boardsportshop, heeft nu een kiteblog waar we kitesurf info zullen posten over onbelichte onderwerpen, nieuwe ontwikkelingen en soms wat vermaak d.m.v. reviews of ons zelf geproduceerde kite.tv. Graag horen we van jullie of er een onderwerp is wat jullie graag belicht willen zien. Of misschien heb je een vraag wat je het antwoord niet van hebt. Bijvoorbeeld hoe je lichaam wordt belast tijdens het kitesurfen, waarom lijken bijna alle kitevideo's op elkaar, of de vraag of Bas Koole niet ook stiekem een Nederlands vriendinnetje heeft...  YeSS We willen graag een waardevolle bijdrage leveren, dus concrete feedback en gekke, uitdagende ideeën gaan we graag mee aan de slag. Reageer ook vooral op onze huidige artikelen, misschien mis je wel wat informatie. Check it out! http://www.foreshore.nl/kiteblog

Thanks! Team Foreshore.
feddomw
Gast
Antwoord #1 Februari 09, 2012, 10:45:31
edit2Rapporteer  
Even azijnpissen: ik zie toch wel een aantal zaken die discutabel zijn.

Zo lees ik o.a.:
Ben je een beginner? Dan zal een 5-lijns bow kite het beste bij je niveau passen;

Prima initiatief verder.
HRob

Berichten: 37
Antwoord #2 Februari 09, 2012, 13:35:11
edit2Rapporteer  
Even azijnpissen: ik zie toch wel een aantal zaken die discutabel zijn.

Zo lees ik o.a.:
Ben je een beginner? Dan zal een 5-lijns bow kite het beste bij je niveau passen;

Prima initiatief verder.


Dank voor je reactie. Er zijn altijd zaken discutabel, dat is wat we ook graag stimuleren. Dit is wat wij vinden, maar om nog waardevoller te zijn voor diegene die het artikel leest, is meer informatie nodig van anderen die er op reageren. We weten veel, maar niet alles en daarom is aanvullende informatie of een kritische noot altijd welkom. Wat voor soort kite vind jij (ook) geschikt voor een beginner? een 4-lijns bow(of SLE en Delta)?
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Februari 09, 2012, 19:23:53
edit2Rapporteer  
Even azijnpissen: ik zie toch wel een aantal zaken die discutabel zijn.

Zo lees ik o.a.:
Ben je een beginner? Dan zal een 5-lijns bow kite het beste bij je niveau passen;

Prima initiatief verder.


Dank voor je reactie. Er zijn altijd zaken discutabel, dat is wat we ook graag stimuleren. Dit is wat wij vinden, maar om nog waardevoller te zijn voor diegene die het artikel leest, is meer informatie nodig van anderen die er op reageren. We weten veel, maar niet alles en daarom is aanvullende informatie of een kritische noot altijd welkom. Wat voor soort kite vind jij (ook) geschikt voor een beginner? een 4-lijns bow(of SLE en Delta)?

Ik vind bow's, veel SLE's en delta's geschikt voor beginners. C's vind ik dan weer niet geschikt, maar het kan wel. Ik zou er ook wat mensen op afraden om een echte beginnerskite te kopen, als zij evt. geïnteresseerd zijn om best wat tijd in kiten te steken.  Dat zie je dan zelf op de site staan of het een echte beginnerskite is.
Btw ik kan nu niet op de site komen. Firefox zegt dat de site er te lang over doet om te reageren. Normaal kwam ik er wel altijd op.

Geen slecht idee trouwens. Zo maak je de site ook weer interessanter en gaan mensen er vaker op. (wel jammer dat je facebook nodig hebt om te kunnen reageren, want dat heb ik niet)
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #4 Februari 09, 2012, 19:32:34
edit2Rapporteer  
@rob, kan er ook niet op komen...
HRob

Berichten: 37
Antwoord #5 Februari 09, 2012, 20:11:25
edit2Rapporteer  
Hey jongens, blijkbaar werd onze provider (en dus onze server) aangevallen door een ddos aanval. Al de 2e keer deze week, dus dat wordt misschien wel een claim. De site is in ieder geval weer in de lucht Smiley. We hebben overigens voor Facebook gekozen om zo een discussie op gang te brengen, maar wellicht dat we nog een optie voor gewone reacties online gooien Smiley

We stellen eigenlijk ook dat SLE's en Delta's ook een type bow zijn in de basis, dus we zijn het met je eens. Wellicht dit nog iets meer verduidelijken in onze taal. In ieder geval bedankt voor de input!
feddomw
Gast
Antwoord #6 Februari 09, 2012, 20:19:03
edit2Rapporteer  
Een Delta kan toch ook een SLE zijn? Supported Leading Edge betekent toch niets meer dan dat de bridle als het ware de LE "steunt"?

Daarmee is een SLE toch (altijd) een 4-lijns kite? En een C-kite kan SLE zijn. Bow is meestal SLE.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Februari 09, 2012, 20:33:22
edit2Rapporteer  
waarom een shop helpen aan een blog, wanneer alle informatie al op fora staat, en ook nog correct is.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Februari 09, 2012, 20:35:45
edit2Rapporteer  
Word tijd dat ik weer eens tijd stop in de kitehigh wiki. Info op het forum is goed, veelzijdig. maar je moet goed zoeken wil je iets nuttigs vinden. Al die nuttige info willen we gaan bundelen in een kitesurf wiki!
HRob

Berichten: 37
Antwoord #9 Februari 09, 2012, 23:03:24
edit2Rapporteer  
Een Delta kan toch ook een SLE zijn? Supported Leading Edge betekent toch niets meer dan dat de bridle als het ware de LE "steunt"?

Daarmee is een SLE toch (altijd) een 4-lijns kite? En een C-kite kan SLE zijn. Bow is meestal SLE.

Ja, dat is dus een beetje het ding. Hoe ga je de kites onderscheiden? In de basis heb je de C-shape en Bow en alles wat daar tussen zit. De search van de meeste fora vind ik echt zwaar onder de maat, aangezien je niet kunt selecteren op datum of relevantie(meeste reacties?). Ik hoop dat we met ons blog relevant kunnen zijn en up to date met onze info.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Februari 09, 2012, 23:43:06
edit2Rapporteer  
echte BOW's bestaan volgens mij niet meer, tis nu eigenlijk allemaal onder de noemer SLE.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #11 Februari 10, 2012, 13:25:17
edit2Rapporteer  
Ach ook al denk/zeg je iets informatiefs toe te willen voegen, uiteindelijk is het doel natuurlijk om spullen te verkopen en geld te verdienen.
HRob

Berichten: 37
Antwoord #12 Februari 10, 2012, 15:23:32
edit2Rapporteer  
Ach ook al denk/zeg je iets informatiefs toe te willen voegen, uiteindelijk is het doel natuurlijk om spullen te verkopen en geld te verdienen.

Ja, maar dit proberen we dan wel te doen door van toegevoegde waarde te zijn voor diegene die koopt, en voor de rest van de kitewereld. Omdat we zelf ook graag kiten en überhaupt al vaak informatie opzoeken, kunnen we deze net zo goed delen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Februari 10, 2012, 15:32:33
edit2Rapporteer  
iets van: door de bomen het bos niet meer zien.........
Kitehigh, Hanglos, Kiteforum, Oase, Facebook ( met diverse subgroepjes voor allerlei locaties ) enz enz
Maar goed, succes
HRob

Berichten: 37
Antwoord #14 Februari 10, 2012, 19:03:34
edit2Rapporteer  
iets van: door de bomen het bos niet meer zien.........
Kitehigh, Hanglos, Kiteforum, Oase, Facebook ( met diverse subgroepjes voor allerlei locaties ) enz enz
Maar goed, succes

Klopt ook wel een beetje, maar dat is nu eenmaal hoe het is. We zijn ook geen forum, we zijn een blog die artikelen, reviews en filmpjes plaatst. Nieuwe info en tests worden altijd gewaardeerd. We proberen niet de grote fora te vervangen, meer een toevoeging te zijn hierop.
HRob

Berichten: 37
Antwoord #15 Februari 10, 2012, 19:03:43
edit2Rapporteer  
Thanks trouwens Smiley
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #16 Februari 10, 2012, 19:46:21
edit2Rapporteer  
ik vind het wel een goed initiatief als winkel...
persoonlijk als ik wat koop lees ik graag wat onafhankelijke reviews
beginners informeren etc. is natuurlijk altijd goed.

wat wel betekent dat als je het wilt laten slagen, er ook genoeg mensen moeten reageren
je kan natuurlijk ook linken naar reviews op kh/hl (als dat mag trouwens  Huh )
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #17 Februari 11, 2012, 11:40:52
edit2Rapporteer  
Daarmee is een SLE toch (altijd) een 4-lijns kite? En een C-kite kan SLE zijn. Bow is meestal SLE.

En toch heb ik een 5-lijns SLE kite... Roll Eyes Tongue
feddomw
Gast
Antwoord #18 Februari 11, 2012, 16:40:47
edit2Rapporteer  
Daarmee is een SLE toch (altijd) een 4-lijns kite? En een C-kite kan SLE zijn. Bow is meestal SLE.

En toch heb ik een 5-lijns SLE kite... Roll Eyes Tongue

Het was ook een vraag van mij, maar leg eens uit dan?
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #19 Februari 11, 2012, 17:57:03
edit2Rapporteer  
Word tijd dat ik weer eens tijd stop in de kitehigh wiki. Info op het forum is goed, veelzijdig. maar je moet goed zoeken wil je iets nuttigs vinden. Al die nuttige info willen we gaan bundelen in een kitesurf wiki!
Helemaal Top Evan als die wiki maar niet 'leak' is, want dan blijf je pompen.........
HRob

Berichten: 37
Antwoord #20 Februari 12, 2012, 01:50:53
edit2Rapporteer  
Ik kan het beste refereren naar een ouder discussie hier op kitehigh. Zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31981.0
HRob

Berichten: 37
Antwoord #21 Februari 12, 2012, 01:53:25
edit2Rapporteer  
ik vind het wel een goed initiatief als winkel...
persoonlijk als ik wat koop lees ik graag wat onafhankelijke reviews
beginners informeren etc. is natuurlijk altijd goed.

wat wel betekent dat als je het wilt laten slagen, er ook genoeg mensen moeten reageren
je kan natuurlijk ook linken naar reviews op kh/hl (als dat mag trouwens  Huh )

Ja, er mag zeker gelinkt worden en dat is denk ik wel goed om zoveel mogelijk informatie te kunnen tonen. Het is nog wel eens lastig een concreet overzicht te hebben, omdat er zoveel gezegd wordt en dit verspreid over verschillende fora en websites gepost is. De reviews zijn ook meer testverslagen, vooral geproduceerd door teamriders waar we wel van verwachten dat ze eerlijk zijn. We blijven er mee doorgaan en het proces optimaliseren, zodat we wel wat belangrijks te melden hebben Smiley
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #22 Februari 12, 2012, 13:37:25
edit2Rapporteer  
Daarmee is een SLE toch (altijd) een 4-lijns kite? En een C-kite kan SLE zijn. Bow is meestal SLE.

En toch heb ik een 5-lijns SLE kite... Roll Eyes Tongue

Het was ook een vraag van mij, maar leg eens uit dan?


Zit je ook maar een beetje te plagen feddomw, maar is hier is ie dan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.