KNRM: aantal reddingen van surfers stijgt weer

Jelle

April 20, 2012, 11:23:37
edit2Rapporteer  
Zullen we ze eens vragen om onderscheid te gaan maken tussen surfers, kitesurfers en windsurfers?

(Lidmaatschap heet "Redder aan de Wal" en kost maar € 15 / jaar. Krijg je ook een mooi boek bij)
(Dit is een vrijwilligersorganisatie die niet door de overheid gesubsidieerd wordt)
(Dus word lid!)
(Maar eerst van de NKV natuurlijk)

2008    2009     2010     2011
Totaal aantal
noodoproepen              1.922    2.029   1.880    1.901
waarvan voor surfers        92       179      125       197

2011
Actie ten behoeve van
Kajuitzeiljacht 690
Windsurfer/kitesurfer 197
Motorkruiser 166
Open motorboot 86
Visserij 71
Zoekactie 70
Open zeilboot 68
Sportvisboot 63
Gewondenvervoer strand 36
Open catamaran 34
Charterschepen 33
Zwemmer 32
Zoekactie n.a.v. noodsignaal 27
Koopvaardij 29
Zoekactie n.a.v. vermist persoon 21
Gewondenvervoer 19
Dieren 18
Binnenvaart 16
Kano 16
Kajuitcatamaran 8
Sleepvaart/berging 7
Baggerschepen 6
Duiker 4
Veerboot 4
Bergen stoffelijk overschot 3
Wadloper(s) 2
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 20, 2012, 11:31:21
edit2Rapporteer  
En wat schiet je er mee op? Zo wordt bevestigd  dat kitesurfer vaker hulp behoevend zijn... so what! Btw, vind deze cijfers wel mee vallen eigenlijk, gezien het aantal kiters die er vanaf 2010 zijn bij gekomen.

Oh ja en die kajuitzeiljachten moeten ze helemaal aan banden leggen... de cijfers spreken voor zich. levens gevaarlijk. Grin
Jelle

Antwoord #2 April 20, 2012, 11:57:08
edit2Rapporteer  
Tsja, wat schiet je er mee op...  ach gewoon nutteloze feitjes voor als het niet waait...

Of je kunt de cijfers ook gebruiken om sensatiepraatjes over kitesurfen te weerleggen.

Of om te kijken hoe we het doen qua veiligheid.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar vorig jaar was het eerste jaar dat er geen dodelijk ongeval was in Nederland, terwijl in datzelfde jaar de NKV gratis veiligheidsclinics heeft gehouden, ook voor het eerst.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 April 20, 2012, 12:16:10
edit2Rapporteer  
Daar heb je een punt. Ik denk dat de safety clinics heus wel zijn vruchten afwerpen bij die gene die zijn gegaan... maar ben er ook van overtuigd dat op het gebied van veiligheid en het laten beseffen dat er meer achter het kitesurfen schuilt dan : omdat hij het kan kan ik het ook... Er nog heel veel terrein valt te winnen. maar goed het is wel mooi om te zien dat er al heelveel op dit gebied gewonnen is.
Reodude

Antwoord #4 April 20, 2012, 13:09:10
edit2Rapporteer  
Ik vind ook dat ze bvb in die lijst, zouden moeten aangeven, NL kiters/surfers en dan een groep eu kiters surfers, dan zou je ook kunnen zien waar het probleem ligt, ik wil zeggen:

Stel dat 30% vd ongelukken door NL kiters/surfers gebeurd, en de andere 70% bij andere EU kiters /surfers, dan opslitsen in nationaliteiten,dan weet je welke landen dat je moet aanspreken, via hun Kite/surfer forums of organisaties, om eens wat meer op veiligheid te duiden bij hun leden, want voor jullie NL kiters /surfers, worden er bvb beperkingen opgelegd  door het aantal cases, maar stel dat het helemaal niet jullie schuld is...

En nogmaals iedereen die een KNRM reddingsdiens aan of bij het strand heeft zo u een jaarlijkse donatie kunnen doen, als is het maar één euro , maakt niet uit, de KNRM doet mooi en prachtig werk !!!

greetz
dude
Ondabeach

Antwoord #5 April 20, 2012, 14:09:11
edit2Rapporteer  
Ik zeg DOEN! Ik zag in de het laatste blaadje dat ze geld nodig hebben in deze zware tijden. Toch weer 3 nieuwe stations .. Medemblik, Lelystad en Blaricum
Jelle

Antwoord #6 April 21, 2012, 21:13:57
edit2Rapporteer  
Ik vind ook dat ze bvb in die lijst, zouden moeten aangeven, NL kiters/surfers en dan een groep eu kiters surfers, dan zou je ook kunnen zien waar het probleem ligt, ik wil zeggen:

Bedoel je Duitsers of Belgen die in NL kiten en gered moeten worden?
Zijn dat er zo veel?
Reodude

Antwoord #7 April 21, 2012, 23:58:22
edit2Rapporteer  
Belgen, Duitsers, Fransen, Nederlanders...
Zijn dat er zoveel, ik denk dat op sommige spots het buitenlanders aandeel, groter is dan het NL aandeel.

Dit in gedachte zou het toch niet fair zijn tegenover jullie, mochten er meer niet Nederlandse kiters in de ongevallen statistieken opduiken,  en er bvb maatregelen genomen worden, waar jullie de dupe van zijn.

Voor het zover mocht komen kan dit dan aangekaart worden, en zouden de bevoegde instanties, op bvb Belgische, Duitse, Franse, websites of verenigingen, er op drukken om zich ook aan de in NL regels te houden inzake Veiligheid en voorschriften.

Ik ben zelf Belg, en zie op de spot waar ik altijd ben ( Bdam), behoorlijk veel meer Duitsers en Belgen, dan dat er  Nederlanders vertegenwoordigd zijn, op sommige dagen.
En er gebeurt regelmatig wat.

Dit heeft niets met of tegen nationaliteiten te maken.

Greetz
Dude Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.