beginner en nieuw op het forum

windhunter

April 27, 2012, 22:19:07
edit2Rapporteer  
hallo mensen.
om te beginnen laat ik mij eerst voorstellen.
ik ben windhunter,16 jaar oud en ben begonnen met kitesurfen.
ik kite al verschillende jaren op het 'land' en heb eindelijk de stap gezet om te gaan kitesurfen.
ik heb al verschillende kitelessen gehad (privelessen) en wil eindelijk eigen materiaal aanschaffen.
nu is mijn vraag aan jullie,en ik weet dat jullie het vaker horen maar toch vraag ik het Wink
wat is een goede beginners kite? of beginners set?
ik heb nu les gehad met een best waroo 9m uit 2007,maar ik weet niet of dit een super keuze is maar ik zou ook graag willen kitesurfen met een foil kite,dit omdat ik hier al wat jaren ervaring met heb.
nou ik hoor het wel van jullie,alle info is welkom en heb je toevallig iets moois en veiligs  te koop laat maar weten.
oh ja,ik ben 1,83m lang en weeg ongeveer 62kg.
grtz en laat maar weten.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 27, 2012, 22:28:58
edit2Rapporteer  
Welkom.

Voordat we je het zoveelste op maat gemaakte advies nr 76539756 geven wil ik je toch echt even vragen wat je zelf al onderzocht hebt en waar je voorkeur naar uit gaat want ke stelt nu wel een gigantische open vraag op dit moment.

Dit topic al gelezen trouwens? http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0
En dan vooral dit hoofdstuk (incl een lijst met beginnersmateriaal): http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36515.0
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 April 27, 2012, 22:31:13
edit2Rapporteer  
Foil kan wel op water maar zijn relatief duur (flysurfers), verder relaunchen ze in de branding lastig. Gedrag is ook heel anders. Met tube kites kan je overigens ook op het land maar daar is een foil weer fijner.

9m is prima voor jouw gewicht, de aankomende jaren zul je wel wat zwaarder gaan wegen maar voor de eerste 1 a 2 jaar is die 9 prima. Zodra je wat meer ervaring hebt kan je een 6 of 7 kopen voor de hardere wind.
Ocean-Limbo

Antwoord #3 April 27, 2012, 22:37:43
edit2Rapporteer  
hi windhunter,

met foilkites is niets mis ....... je ziet ze bijna niet meer. Shocked
Alleen bij lichte wind zie je nog wel eens een Flysurfer speed .... vaak hangt er dan een oosterbuur aan  Grin
ik ben ook begonnen met Flysurfer ....dit heeft mij toch wat tijd en moeite gekost.
Toen ik overgestapt ben op tubes .... ging mijn progressie veel beter en sneller ...  ThumpsUp

houd er wel rekening mee dat alleen foils met gesloten cel geschikt zijn voor kitesurfen .... en opencel kite krijg je met geen mogelijkheid uit het water .... Cry

met jouw gewicht zou ik gaan voor een 9m delta/sle kite ... kijk bij 2e hands ...vlolop keus.

veel succes, plezier en .....kijk uit
windhunter

Antwoord #4 April 27, 2012, 22:42:22
edit2Rapporteer  
@evan,bedankt ik heb de topics even door gelezen en er staat veel nuttige info in.
en het lijkt me indd beter om voor een Bow/SLE/Delta kite te gaan en in de maat 9m te blijven.
@frank82,indd ik had al naar een flysurfer gekeken maar deze zijn indd erg duur en momenteel niet te betalen voor mij als 16 jarig,bedankt voor de rest van de info,dit is zeer fijn omdat ik heel eerlijk gezegd nog te weinig weet over maten in kitesurfkites/tube kites.
@ LimboBlandit,ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn progressie beter beïnvloed,maar omdat iedereen met een tube kite doet kitesurfen lijkt me dit indd de meest logische keuze,bedankt voor de tip,ik zal eens op internet kijken.
geloof68

Antwoord #5 April 27, 2012, 22:59:17
edit2Rapporteer  
Diegene die jou lesgegeven heeft, kan je ook helpen bij de aanschaf van je kiteset.

Als je niet bekend bent met het materiaal, wordt kopen op Marktplaats misschien wel duurkoop. Ik heb de nodige cursisten gehad die al wat materiaal 'goedkoop' aangeschaft hadden op internet en daarmee een seizoen hadden gestoeid. Bij dat materiaal zaten ook museumexemplaren bij, niet meer geschikt voor kiten in het algemeen en helemaal niet voor starters.

Je kunt het hier voorleggen als je materiaal op het oog hebt. Er zijn uiteraard verschillende meningen, maar we laten je niet in de bekende valkuilen trappen (geen/verkeerde jaartal in een advertentie, termen zijn niet uit de kitewereld, foto's van een niet-opgepompte kite, ...

Succes met vinden!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.