Zuid Frankrijk Languedoc Rousillion

JeroenHoutsma

Geen avatar

Juli 23, 2012, 21:19:29
edit2Rapporteer  
Een plek met stevige aflandige wind. Tramontane
Door de aflandige wind zijn er weinig golven.

Beginnend vanaf het strand krijg je les. Er zijn 2 boten die de leerlingen volgen tijdens de les.
Je krijgt je eigen materiaal. Niet om de beurt vliegertje vasthouden!
Zodra je te ver uit de kust dreigt te raken, wordt je opgepikt en wordt je weer naar de kant gebracht.

De prijs viel me erg mee. 280 euro voor 5 * 2 uur les (2012). Dit is inclusief materiaal, waaronder helm en zwemvest. Na 5 lessen kan je heen en weer kiten.

Ook kunnen kiters hier terecht voor 'veilig' kiten. Voor een vergoeding van 25 euro wordt de veiligheid geboden door SNK. Fijn bij aflandige wind en je krijgt materiaal pech.

Een prima plek om te les te volgen bij SNK.
www.snkite.fr.

SNK : Sports Nautiques & Kite
Base des loisirs
Etang de Pissevaches
11 640 St PIERRE LA MER

TEL : +33 (0)4 68 49 22 31
PORT : +33 (0) 6 70 62 90 64
BdB

Antwoord #1 Juli 23, 2012, 22:59:45
edit2Rapporteer  
Sorry mijn ervaringen in die regio zijn minder. Over het algemeen overheerst daar de mistralwind met een topdag rond de 20knp en anders maar 11knp of minder.om de drie á vier dagen draait de wind en zet de tramotane door inderdaad aflandig, maakt die fransen niet uit ook zonder resuce boot gaan ze varen. Toch meerdere kiters die niet meer terug konden komen en de reddingsbrigade op het strand heeft bevoegheid tot de gele boeien.

Zelf ben ik met de tramontane naar de binnen meren gegaan dat is echt super!! Het mag mischien niet duur zijn, maar er staat hier ook ergens een topic hoe goed mis het kan gaan. Met ieder ze eigen kite. Was ook in Frankrijk.

Zou toch lekker in nederland het kite leren, en dan daar met de juiste omstandigheden te gaan varen.
RonaldFX

Geen avatar

Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #2 Juli 28, 2012, 22:35:27
edit2Rapporteer  
Vandaag op etang de la palma geweest, voor mij niet meer, teveel beginners en heel ondiep. Bleef al een keer haken met m'n bord en m'n hand ligt ook open na een val in het ondiepe. Het gedeelte waar het dieper is staat vol lessers. Morgen bij franqui op zee kiten (met bootrescue).
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.