veel kiters met relaunchprobleem

gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #25 Mei 28, 2012, 21:46:34
edit2Rapporteer  
Lekker. Dat praktische.
geloof68

Antwoord #26 Mei 28, 2012, 21:49:36
edit2Rapporteer  
...... Ik doe dit absoluut niet uit mensenliefde, het ruimt gewoon enorm op als iemand weer lekker weggevaren is, zeker bij marginale wind.
Komt op mij toch over als mensenliefde ThumpsUp!

[edit] quote-fix
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Mei 28, 2012, 22:05:45
edit2Rapporteer  
Jij kon toch ook al met 14kn als een tierelier knallen met 10m Arend? Voor een hoop mensen valt dat onder "geen wind". Wink

tjah... met veel wind kan iedereen varen...
feddomw
Gast
Antwoord #28 Mei 28, 2012, 22:22:55
edit2Rapporteer  
In die gevallen zwem je een paar slagen naar je kite toe om hem op zijn rug te krijgen en herstart je hem op de oude manier zoals we altijd met de 4-lijns C-kites moesten doen vroeger. Puur en alleen aan de stuurlijntjes blijven trekken heeft inderdaad weinig effect met weinig wind, dus moet je andere technieken toepassen die het beste werken bij jou kite.

Zo blijft het dus een gevalletje onkunde als je hem niet herstart krijgt.

Deze ken ik niet. Nooit bij lessen meegekregen, en nog nooit iemand zien doen... Naar je kite toe zwemmen, kite klapt van zijn LE "om" op zijn rug, dus ik kijk tegen de LE aan en de kite ligt keurig in een U-vorm op het water.

En dan? Als ik aan de powerlijnen ga trekken bereik ik nog steeds niks, en de powerlijnen wil je neem ik aan onder druk houden, anders klapt de kite inderdaad bij de minste wind door en heb ik een invert....

PS: er is een verschil tussen onkunde en (onbewuste) onwetendheid....
geloof68

Antwoord #29 Mei 28, 2012, 22:29:22
edit2Rapporteer  
(Vanaf het moment dat de kite op zijn rug ligt.) Kies een kant, of naar links of naar rechts lopen/zwemmen, zodat de positie van de kite t.o.v. jou gunstig wordt voor een herstart aan de rand van het windvenster (lijnen wel enigszins op spanning houden). Overigens bij weinig wind is dat windvenster wel aanmerkelijk kleiner.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 Mei 28, 2012, 22:34:49
edit2Rapporteer  
(Vanaf het moment dat de kite op zijn rug ligt.) Kies een kant, of naar links of naar rechts lopen/zwemmen, zodat de positie van de kite t.o.v. jou gunstig wordt voor een herstart aan de rand van het windvenster (lijnen wel enigszins op spanning houden). Overigens bij weinig wind is dat windvenster wel aanmerkelijk kleiner.

Dat dus Feddo ^^
Al gaat dat bij kites zonder tip (eerdere bandits bijv) wel een stuk lastiger en is het ook echt een laatste redmiddel bij weinig wind. Maar zeker iets wat elke kiter zou moeten kunnen.  Aleen bij voldoende wind is meer dan stuurlijntje trekken niet nodig, dus is het iets wat iemand pas tegenkomt als het vaak te laat is.

En je hebt inderdaad gelijk dat mijn woordkeus anders had gekund Wink
rocket man

Antwoord #31 Mei 30, 2012, 23:57:27
edit2Rapporteer  
In die gevallen zwem je een paar slagen naar je kite toe om hem op zijn rug te krijgen en herstart je hem op de oude manier zoals we altijd met de 4-lijns C-kites moesten doen vroeger. Puur en alleen aan de stuurlijntjes blijven trekken heeft inderdaad weinig effect met weinig wind, dus moet je andere technieken toepassen die het beste werken bij jou kite.

Zo blijft het dus een gevalletje onkunde als je hem niet herstart krijgt.

Deze ken ik niet. Nooit bij lessen meegekregen, en nog nooit iemand zien doen... Naar je kite toe zwemmen, kite klapt van zijn LE "om" op zijn rug, dus ik kijk tegen de LE aan en de kite ligt keurig in een U-vorm op het water.

dit is idd erg old school maar was de enige mogelijkheid om die ouwe sleurbakken weer de lucht in te krijgen als ze stabiel op de LE downwind lagen, we praten over meer dan 10 jaar geleden C-kite pur sang, zonder 5e...
rocket man

Antwoord #32 Juni 07, 2012, 22:45:52
edit2Rapporteer  
gisteren zelf meegemaakt, wilde low end testen op ggf moment wind weg, kite in de plomp en ik kloten als een beginner om die klere kite weer de lucht in te krijgen, 2kn stroom mee, er was niets te halen omdat ik niet genoeg druk in de kite kreeg. Laten drijven tot ik weer vaste grond onder de voeten had, toen pas de kite maar net aan weer de lucht in gekregen...
feddomw
Gast
Antwoord #33 Juni 07, 2012, 23:25:03
edit2Rapporteer  
gisteren zelf meegemaakt, wilde low end testen op ggf moment wind weg, kite in de plomp en ik kloten als een beginner om die klere kite weer de lucht in te krijgen, 2kn stroom mee, er was niets te halen omdat ik niet genoeg druk in de kite kreeg. Laten drijven tot ik weer vaste grond onder de voeten had, toen pas de kite maar net aan weer de lucht in gekregen...

Same here. Met het verschil dat ik self rescue ben gaan doen en lekker terug ben gaan zwemmen. Wind was side shore, dus als ik niet ging trappelen was ik nooit terug gekomen, bij wijze van spreken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.