Ongelijke powerlijnen

Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Juni 07, 2012, 19:14:02
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag even m'n lijnen gecontroleerd, en nu bleek dat er een verschil van ongeveer 6 cm tussen de powerlijnen zit.

Nu heb ik geen afstelmogelijkheden op de kite en bar voor de powerlijnen (gaat om een F-One bar)

Nu vroeg ik me af of het kwaad kan om een extra knoop te zetten op de lijn aan de bridle? Dat is een aardig dikke lijn dus dat moet makkelijk kunnen toch?

Anders zou ik opnieuw moeten sleeven, en daar heb ik hier het materiaal niet voor, en wil morgen wel het water op. Heb nog wel een reservesetje liggen, maar om die nou te gebruiken om verder prima lijnen mee te vervangen....

De lijnen zijn trouwens 0.75% gerekt, na 3/4 jaar redelijk intensief gebruik. Lijkt me normaal toch? (Dyneema zou onder 1% moeten zitten)
Tim_GTS5

Antwoord #1 Juni 07, 2012, 19:38:30
edit2Rapporteer  
Setje pigtails halen, misschien kan je je powerlijn daarmee iets verlengen en is makkelijkste oplossing.
Faxie

Antwoord #2 Juni 07, 2012, 19:43:15
edit2Rapporteer  
Setje pigtails halen, misschien kan je je powerlijn daarmee iets verlengen en is makkelijkste oplossing.

Ja daar had ik trouwens ook al aan gedacht...

Alleen dat is voor korte termijn (morgen) geen oplossing....

Hm ik zal eens kijken of ik hier nog iets heb liggen toevallig....
Faxie

Antwoord #3 Juni 07, 2012, 21:05:55
edit2Rapporteer  
Ik heb een ongebruikte safetylijn gevonden, kon er een mooie pigtail van knopen Smiley

Lijnen zijn weer gelijk nu Smiley
Tim_GTS5

Antwoord #4 Juni 07, 2012, 21:12:20
edit2Rapporteer  
Is je safetylijn niet dunner ? Zonee dan heb ik niets gezegd Wink
Dyneema lijn kan je beter niet knopen en zeker niet je powerlijn aangezien het de sterkte met 50% verminderd zegt men.
Faxie

Antwoord #5 Juni 07, 2012, 22:36:01
edit2Rapporteer  
Nee die is aardig dik zelfs. En ik weet dat een normale knoop de breeksterkte met 50% vermindert, alleen dat maakt niet echt veel uit bij een 600 kg lijn oid Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.