|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Nou dat is fijn zeg! Er is aan de westerschelde geen andere goede spot Dat verklaart wel waarom die bomen daar onlangs opgeruimd zijn. Het strand is wel toegankelijk van 15 Juli t/m 12 Augustus... Kunnen ze niet lekker tijdelijk een andere leuke spot openstellen aan de westerschelde? Tja je hebt Rilland, maar dan moet het laagtij zijn, en genoeg waaien.
|
|
|
Faxie
|
Zit wat rond te kijken op google maps.... Ellewoutsdijk en Hansweert zie ik als alternatieven, maar daar mag/kan het niet zeker?
Iemand die toevallig weet of het gedoogd is oid?
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Ten noorden van brouwrersdam - ten oosten van de vuurtoren op Goeree. Maar ja dan stoor je de zeehonden.
Dat mag dus absoluut niet, verpest het ajb niet voor de mensen die wel netjes in de zone varen
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Ik vrees dat rockanje de beste optie zal worden. Wel een eind rijden voor diegene die meestal naar Borssele gingen...
|
|
|
|
Faxie
|
Net ten Oosten van de Zeelandbrug schijnt een spot te zijn.... is het gedoogd daar?
|
|
|
mart5
Geen avatar
|
wij hebbben een ideale spot bij Waarde, het is wel enkele meters prut, maar dan een ideale zandplaat . De vaargeul ligt aan anderekant van de schelde, dus hier komt ook geen beroepsvaart. Verderop is er wel een natuurgebied maar gewoon ver uit de buurt blijven!!!!! De dijk ligt pal op westen dus oost,zuid tot west is het hier goed kiten. Samen met m'n 2 zoons is dat onze homespot, verder komt hier bijna niemand. Bij het haventje is er een ideale parkeerplaats. Als de normale regels in acht genomen worden is hier iedereen welkom. mart
|
|
|
Faxie
|
wij hebbben een ideale spot bij Waarde, het is wel enkele meters prut, maar dan een ideale zandplaat . De vaargeul ligt aan anderekant van de schelde, dus hier komt ook geen beroepsvaart. Verderop is er wel een natuurgebied maar gewoon ver uit de buurt blijven!!!!! De dijk ligt pal op westen dus oost,zuid tot west is het hier goed kiten. Samen met m'n 2 zoons is dat onze homespot, verder komt hier bijna niemand. Bij het haventje is er een ideale parkeerplaats. Als de normale regels in acht genomen worden is hier iedereen welkom. mart
Bedoel je Rilland? Of echt recht onder Waarde zelf? Hoe is het daar met het getij? Want Rilland met hoogtij is niet zo fijn/veilig edit: Ik zie het al.... 't is net een klein stukje voorbij Rilland.
|
|
|
Sake
Gast
|
wij hebbben een ideale spot bij Waarde, het is wel enkele meters prut, maar dan..
Ik kom zeker eens kijken en met mij een nog een aantal. De windrichting is dus ruim. Hoe zit het wat betreft getij. Kan het bij alle getijden? En hoe zit met schelpen en oesters?
|
|
|
mart5
Geen avatar
|
wat betreft het tij is er geen probleem, kiten kan bij alle tijen. Wel goed opletten voor de stroming, dus nooit alleen!!!! aan de boeien kun je zien hoe de stroming is, deze hangen altijd richting stroom. schelpen en oesters zitten wel aan de kant op basaltblokken maar niet op het zand, wij doen nooit geen schoenen aan, alleen voor de kou. P.S. de warmte komt er weer aan!!!! dus een dezer dagen komen we uit onze winterslaap succes
|
|
|
Faxie
|
Nou aangezien het maar een tikkie verder is dan Rilland, en in principe op hetzelfde wad, ga ik d'r wel eens kijken als de wind goed is
|
|
|
Sake
Gast
|
Bedankt voor de update mart5. Binnenkort kom ik eens een kijkje nemen.
|
|
|
Faxie
|
Ik las in de Zeeuwse krant vandaag dat een of andere vereniging 'Red de Kaloot' ofzo bezwaar gaat maken en het strand open probeert te krijgen. Laten we hopen dat het lukt
|
|
|
Wimt
|
Is hier al nieuws over: morgen is de wind weer zuid, dus zou Borssele wel leuk zijn
|
|
|
|
Faxie
|
Lijkt mij ook. Denk niet dat het mag daar.... en 't is te ver om even snel te kijken.
Ik ga naar Rilland in ieder geval. Iets minder wind, maar nog genoeg.
|
|
|
Faxie
|
Zijn er nog updates over de stand van zaken?
Er komt zuid aan woensdag...
|
|
|
Gehaktdag
|
ik hoorde dat je nog prima op het strand kan komen en dat het er niet op lijkt of ze bezig zijn met werkzaamheden hiero.
|
|
|
Faxie
|
En geen controles? ... Hm misschien de moeite om eens te spieken dan
|
|
|
|