9/10m2 of 12m2 als eerste kite

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Augustus 13, 2012, 23:15:51
edit2Rapporteer  
dat doek ziet er extra erg uit op de foto, maar is niet erg.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #26 Augustus 13, 2012, 23:24:33
edit2Rapporteer  
Even lengte van je lijnen nameten, kan nooit kwaad. Het is de bedoeling dat ze even lang zijn;). Veel plezier op het water!
monotom

Berichten: 46
Antwoord #27 Augustus 14, 2012, 08:12:44
edit2Rapporteer  
Ik zal de lijnen nalopen. En sja, die print van die kite zie ik toch niet in de lucht...

Big up voor alle reacties!  ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9652
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 Augustus 15, 2012, 14:41:10
edit2Rapporteer  
Die powerlijn is nu prima, niets mee aan de hand.

Je zou de centerline kunnen vervangen, maar ik verwacht dat er niets mee gebeurt.

Adviseer je nu iemand om met rafelige lijnen gewoon door te kiten? Naar mijn standaarden is die lijn simpelweg te ver versleten om er zeker van te zijn dat deze niet knapt.

Een knoop er na 1 sessie uithalen zonder rafels is wat anders dan dit geval, hier lijkt zeker langer mee doorgevaren te zijn en dan kun je er bijna zeker van zijn dat er meer kapot is dan wat je op deze foto kunt zien.
monotom

Berichten: 46
Antwoord #29 Augustus 15, 2012, 16:25:14
edit2Rapporteer  
Zo te lezen kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en de lijnen vervangen?

Enig idee welke lengte front lines ik nodig heb? Moet ik ze van cabrinha nemen of zijn er ook andere (merkloze; goedkopere) lijnen te gebruiken?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 Augustus 15, 2012, 17:09:03
edit2Rapporteer  
Die powerlijn is nu prima, niets mee aan de hand.

Je zou de centerline kunnen vervangen, maar ik verwacht dat er niets mee gebeurt.

Adviseer je nu iemand om met rafelige lijnen gewoon door te kiten? Naar mijn standaarden is die lijn simpelweg te ver versleten om er zeker van te zijn dat deze niet knapt.


Ja dat doe ik zeker ja. Bij mijn eigen Switchblade was die lijn ook zo. Komt gewoon door die triangel en er is in mijn optiek niets mee aan de hand.
Evan
Administrator

Berichten: 9652
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #31 Augustus 15, 2012, 22:08:37
edit2Rapporteer  
Marc, ik had het over die lijn waar een knoopje in gezeten heeft. De rest kan er nog mee door.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #32 Augustus 15, 2012, 22:21:41
edit2Rapporteer  
Die waar de knoop in heeft gezeten is ook niets mee aan de hand hoor.
Evan
Administrator

Berichten: 9652
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #33 Augustus 15, 2012, 22:27:43
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat je gelijk krijgt Marc, maar ik durf daar echt niet mee te varen.
monotom

Berichten: 46
Antwoord #34 Augustus 15, 2012, 22:29:15
edit2Rapporteer  
Sja, die knoop zal er vast en zeker een tijd hebben ingezeten. Als die power lijnen breken dan depowered de kite toch niet meer? Een setje nieuwe front flying lines zijn prima te doen bij ckl.

Overigens net een boardje gekocht (North dragon).
Alleen nog een trapeze en dan kunnen we!
Klopt het dat een windsurftrapeze (heup/waist) niet aan te raden is ivm sterkte?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35 Augustus 15, 2012, 22:32:03
edit2Rapporteer  
Een paar rafeltjes, is echt niets mee aan de hand hoor. Als het wel zo was dan had ik dat ook niet gezegd dat er niets mee aan de hand was. Wink

Is het een stuur of powerlijn waar het knoopje in zat?
monotom

Berichten: 46
Antwoord #36 Augustus 15, 2012, 22:36:27
edit2Rapporteer  
Powerlijn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #37 Augustus 15, 2012, 23:14:03
edit2Rapporteer  
Oke, als je dan je safety trek mocht die ooit knappen dan flagt je kite gewoon op één lijn uit.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #38 Augustus 15, 2012, 23:14:38
edit2Rapporteer  
die slijtage bij de foto's mainline.jpg en centerline.jpg trad bij mijn 2010 bar ook op en erg snel.. Na iets van 25 sessies zag het er ongeveer vergelijkbaar uit. Sad Komt waarschijnlijk door de wrijving van het dyneema rechtstreeks op het RVS? Mainline en centerline adjuster heb ik later voor de zekerheid vervangen en er meteen nylon touwkousjes (oogjes die je kunt gebruiken bij het splitsen van een lus) tussen gefrut. Sindsdien geen slijtage meer daar. Bij de centerline adjuster kan je een stukje hard tubing gebruiken om het touwkousje op zn plek te houden. O ja en daar het touwkousje open zagen bij de V anders krijg je m niet om die dichte triangel heen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

monotom

Berichten: 46
Antwoord #39 Augustus 16, 2012, 08:11:11
edit2Rapporteer  
Prima en praktische oplossing! Ik dacht ook al aan zoiets, maar dan idd ook met nieuwe lijnen (onder de tubing of hoesjes zie je slijtage immers niet).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.