Rondreis zuid Italie Juni

Psychotic

Maart 11, 2012, 20:21:57
edit2Rapporteer  
Ik en mijn meisje willen deze zomer in de laaste twee weken van Juni graag met de auto een rondreis maken in Zuid Italie. Het liefst willen we 2-3 dagen op een plek blijven om dan door te trekken.

Hoe zit het met de wind in die periode? Ik heb wat gelezen over thermische wind, maar wat mag ik daarvan verwachten? Is dat genoeg om met een 9 te knallen of wordt het toch sukkelen met een 13 op een groot board?

Mijn meisje wil graag een paar dagen leuk kunnen snorkelen, en uiteraard is een aantal leuke cafetjes/cocktail barretjes ook erg welkom, eventueel is een surffeestje ook erg leuk. Het is wel vakantie natuurlijk  Grin

We willen liever niet kamperen, en dus van hotel naar hotel reizen. Een beetje comfort is wel zo fijn. Welke plekken mag ik absoluut niet missen? En waar is het druk/rustig?

Ohja, hoe zit dat met files in Duitsland en Zwitserland? Heb je daar in die periode al veel last van?

mbetz

Antwoord #1 Maart 12, 2012, 13:10:00
edit2Rapporteer  
Hoe ver naar het zuiden willen jullie gaan?
Gargano (Vieste) in Puglia is mooi om te Kiten, hier komt de thermiek 'smiddags op. Verder is Numara een mooie kite spot.

Mike
Psychotic

Antwoord #2 Maart 12, 2012, 22:02:09
edit2Rapporteer  
Hee Mike,

Thnx voor je berichtje. Ik wil met de boot van Geneve naar Sicilie om dan terug omhoog te reizen. Ik heb vorig jaar in Juni 2 weken in Pescara gezeten, maar daar was geen zuchtje wind te bekennen. Zat ik te noordelijk voor de thermische wind?

Vieste gaat op de lijst Smiley
mbetz

Antwoord #3 Maart 12, 2012, 23:04:46
edit2Rapporteer  
Gargano in het voorjaar moet mooi zijn. De berichten zijn positief. Er staan een paar berichten in de duitse Kitemagazin. Zal nog wel kijken of ik die kan vinden.

Laat je het nog weten.

Zuid Puglia bij Bari heeft ook mooie stranden! Daar is in het voorjaar zeker wind en de stranden zijn echt mooi...
prutmonster

Antwoord #4 Maart 13, 2012, 16:10:58
edit2Rapporteer  
Ik zou dat afgelopen jaar ook doen , onze eerste stop was Limone daar wilden we gaan kiten op het gardameer bij de kiteschool van maayke  windriders.eu, om vervolgens door te rijden naar genova en dan naar beneden richting Elba en Castiglione della pescaia(of zo iets;). . Uiteindelijk hebben we bij het Garda meer zo lekker gevaren dat we niet meer naar het zuiden zijn gegaan Wink . Ik heb daar wel een paar gasten ontmoet die een kiteschool in Talamone  hadden , zij vertelde over mooi blauw water en elke dag 20 knopen thermische wind.

Maar ik zou zeker een dagje garda doen erg gaaf om tussen de bergen te kiten en een hele mooie stabiele harde wind, lekker eten en een gezellig sfeertje op de kant.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Maart 19, 2012, 08:42:50
edit2Rapporteer  
Ik zou dat afgelopen jaar ook doen , onze eerste stop was Limone daar wilden we gaan kiten op het gardameer bij de kiteschool van maayke  windriders.eu, om vervolgens door te rijden naar genova en dan naar beneden richting Elba en Castiglione della pescaia(of zo iets;). . Uiteindelijk hebben we bij het Garda meer zo lekker gevaren dat we niet meer naar het zuiden zijn gegaan Wink . Ik heb daar wel een paar gasten ontmoet die een kiteschool in Talamone  hadden , zij vertelde over mooi blauw water en elke dag 20 knopen thermische wind.

Maar ik zou zeker een dagje garda doen erg gaaf om tussen de bergen te kiten en een hele mooie stabiele harde wind, lekker eten en een gezellig sfeertje op de kant.
ja en tussen 20000 nederlanders polonaise lopen van camping ideaal naar peschiera... gesjellug hoor... nou als je echt iets van italië wilt zien zomers, mijdt het garda meer en toscane... ga gelijk door naar zuid italië ( alles onder Rome, wordt gezien als zuid italië).
prutmonster

Antwoord #6 Oktober 24, 2012, 17:59:46
edit2Rapporteer  
Beetje late reactie .... Maaar ben het zoooooo niet met je eens .  De zuidkant van het meer is idd zoals je schetst maar waar de kiteschool zit "Limone" is echt anders , oudere duitsers en sport mensen dat is wat je in Limone zult zien een rustig kiezelstrandje met een leuke beachbar , geen disco geen mega camping gewoon mooie noord italiaanse natuur .

Als je de bergen ingaat vind je dorpjes zonder een enkele tourist , je kan er raften cannyoningen , downhill mountainbiken enz enz enz .

Ik heb heel iItalie gezien van Palermo tot Napels En van Napels tot Garda  maar mijn voorkeur gaat toch echt (buiten de vakantie periodes) naar het noorden van Italie . Als ik zou vliegen dan Sicilie   
bredo

Antwoord #7 Oktober 24, 2012, 20:44:14
edit2Rapporteer  
van de zomer drie weken bij castellaneta marina(puglia) gezeten. daar was een surfclub, met jawel een kiter!! Als er wind staat is ie stevig maar altijd  aflandig. verder geen een enkele kiter gespot....
Splitrr

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #8 Oktober 24, 2012, 20:53:12
edit2Rapporteer  
Uhm ik denk net dat jullie kwa files net buiten de grote files vallen. Ik zou ook via de bergen gaan en niet door de tunnels. heb je wel 3/5 uur extra reistijd maar is zeker waard!!

Van de kitespots in italie weet ik niet. Ik weet wel een leuk stadje in toscane waar je prima kan bijkomen. Volterra. ligt op een heuvel en is Genieten met hoofdletter G. Pizza's om van te smullen tegen normale prijzen Smiley

iig succes met plannen Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.