Board keuze.....ik ben er bijna uit

highkiter

Berichten: 52
Oktober 06, 2012, 14:04:08
edit2Rapporteer  
Ben op zoek naar nieuw boardje...freeride/x-over.

Keuze ligt nu bij een van de volgende boards:

- Shinn Monk Forever (of Dundee, de opvolger van Luigi)
- F-One TX5
- Aboards Z-series

Weeg 90 kg, vaar graag op zee en af en toe op vlak water.

Iemand ervaringen of tips met een van bovenstaande boards?

Voorkeur gaat toch denk ik uit naar Shinn Monk (super reviews), weet iemand waar ik Shinn kan kopen?

Thanks!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Oktober 06, 2012, 14:27:43
edit2Rapporteer  
reviews zijn geen reet waard als je niet waar ze vandaan komen, wie ze doet en hoe diegene kite.
Maar je lijst is qua eigenschappen correct, verder:

North X-ride
North Jaime Pro
Gaastra Vane
Cabrinha (Custom?)
Nobile T5
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Oktober 06, 2012, 15:30:17
edit2Rapporteer  
Eurofun verkoopt de Shinn boards. Heb er zelf een Dundee gekocht waar ik super blij mee ben. Het kiten is echt leuker en makkelijker geworden. Zie ook mijn review op de KH.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Oktober 06, 2012, 15:40:42
edit2Rapporteer  
En welke bindingen & pads ga je erop doen?
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Oktober 06, 2012, 16:06:07
edit2Rapporteer  
Vaar zelf de Shinn  monk (132/41) ook 90 kg  , zo gekocht ook op basis van reviews etc... maare dik tevreden. heerlijk door de chop , springen gaat lekker. Moest ff wennen aan de pads en straps maar ga je geen miskoop mee doen al blijft testen natuurlijk  het beste.
 
highkiter

Berichten: 52
Antwoord #5 Oktober 06, 2012, 16:48:22
edit2Rapporteer  
Eurofun verkoopt de Shinn boards. Heb er zelf een Dundee gekocht waar ik super blij mee ben. Het kiten is echt leuker en makkelijker geworden. Zie ook mijn review op de KH.

Jep ik heb je review gelezen, super. Fijn om ook eens een lokale review te lezen (alhoewel er op engels forum ook prima reviews staan).

Denk dat het de Dundee gaat worden, 135x44....ga ff bij Eurofun kijken...!

Testen zou super zijn maar zie niet veel Shinn boards en heb nog geen test center gevonden.


En welke bindingen & pads ga je erop doen?

Standaard....die "sneaker" pads die ze erbij leveren schijnen super te zijn, met 'memory foam' en erg comfortabel.


Vaar zelf de Shinn  monk (132/41) ook 90 kg  , zo gekocht ook op basis van reviews etc... maare dik tevreden. heerlijk door de chop , springen gaat lekker. Moest ff wennen aan de pads en straps maar ga je geen miskoop mee doen al blijft testen natuurlijk  het beste.

Thanks, dat helpt....zit nog beetje te twijfelen tussen Monk en Dundee. Lees dat de Dundee iets meer freerider is dan Monk, en denk dat dat beter bij me past, not sure.

[edit] berichten samengevoegd
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Oktober 06, 2012, 17:18:43
edit2Rapporteer  
Wat je stijl is en welk board daar bij past moet je zelf bepalen denk ik. Ik denk dat ze je in de shop ook wel kunnen informeren. Vraag aan de verkoper of hij ze zelf gevaren heeft.

Ik heb de Dundee ook blind gekocht. Nouja, heb volgens mij alle reviews van de Dundee en zijn voorgangers Luigi gelezen. Geen slechte te vinden. Wat me ook opviel is dat ze 2e hands bijna niet worden aangeboden. Dat zie ik ook altijd als een positief teken.

Pads zijn heerlijk.

Ik heb trouwens de 133x42 met mn 87 kg. Ik heb die maat gekozen omdat mn oude board ook zo groot was.
highkiter

Berichten: 52
Antwoord #7 Oktober 06, 2012, 17:40:26
edit2Rapporteer  
Thanks voor al je advies, Jelle...erg waardevol.

Zie dat we qua gewicht niet veel schelen...dus wellicht de 133x42 ook goede keuze voor me.

Kan jij met licht weer ook met de Dundee varen (12-14 knopen)...?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #8 Oktober 06, 2012, 17:45:40
edit2Rapporteer  
Ik heb een 10m als grootste maat. Bij 14 knopen kan ik geen hoogte lopen op vlak water. De fun begint voor mij bij 16 knopen.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #9 Oktober 07, 2012, 09:54:43
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf al een tijdje de Shinn SuperShinn 1.35 * 41. Ook een heerlijk allround board met zeer goede pop. Het board vaart prima door chop en kan makkelijk gebruikt worden als enig board.

Alleen vind ik de straps in combinatie met boots wat lastig aan te krijgen, misschien dat dit nu de pads meer gebruikt zijn beter gaat (meer ruimte tussen strap en pad).

Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Oktober 07, 2012, 10:06:31
edit2Rapporteer  
Ben op zoek naar nieuw boardje...freeride/x-over.

Keuze ligt nu bij een van de volgende boards:

- Shinn Monk Forever (of Dundee, de opvolger van Luigi)
- F-One TX5
- Aboards Z-series

Weeg 90 kg, vaar graag op zee en af en toe op vlak water.

Iemand ervaringen of tips met een van bovenstaande boards?

Voorkeur gaat toch denk ik uit naar Shinn Monk (super reviews), weet iemand waar ik Shinn kan kopen?

Thanks!

Ik heb zelf de Shinn monk 132/41 sinds juni   ik heb ook de revieuws gelezen en op basis daarvan  heb ik Eurofun gemailed of i  een paar boards kon testen  ik had toen de Supershinn en de Monk bij me  .

Ik heb ze die dag back to back getest  en heb uiteindelijk toch voor de Monk gekozen mede omdat de Supershinn een toch wat wijdere stance heeft als de Monk en tijdens het varen voelde de Monk gewoon speelser aan. ik zou zeggen testen die boards
highkiter

Berichten: 52
Antwoord #11 Oktober 08, 2012, 17:16:49
edit2Rapporteer  
Thanks all...heb net de Shinn Dundee besteld...jippie...! Smiley
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Oktober 08, 2012, 20:53:35
edit2Rapporteer  
Cool. Welke maat ben je uiteindelijk voor gegaan?
highkiter

Berichten: 52
Antwoord #13 Oktober 08, 2012, 21:16:02
edit2Rapporteer  
Cool. Welke maat ben je uiteindelijk voor gegaan?

135x44, de laatste die kubus nog had liggen. Alles overwegend denk ik een super boardje en goede keus qua maat....! Thanks voor je tips & review Jelle...! Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.