depowerline cabrinha IDS

Mitchel_12000

November 06, 2012, 17:38:14
edit2Rapporteer  
Sinds een aantal maanden heb ik een Cabrinha IDS barretje uit 2010. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo enthousiast ben over één aspect van deze bar. Ik vind het plastic omhulsel wat om de depowerlijn en de safety lijns zit erg onprettig in gebruik. Reden is dat je tijdens het sturen niet of nauwelijks met je power kan spelen, wat bij mij al een paar keer heeft geleid tot het crashen van mijn kite omdat ik niet op tijd kon poweren of depoweren omdat de bar bleef hangen. Voor de rest vind ik deze bar echter erg prettig. Aangezien ik niet of nauwelijks unhooked dingen doe heb ik geen leash nodig met dit systeem, verder ligt hij lekker in de hand en heeft hij een goed werkende quickrelease. Vandaar dat ik er aan zit te denken om het onderdeel wat me niet bevalt te vervangen voor een normale depowerlijn.

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben met deze bar en of zij hier een oplossing voor hebben. Heeft iemand ooit de depowerlijn van een dergelijke cabrinha bar vervangen en zo ja, was dit moeilijk?
Morres

Antwoord #1 November 07, 2012, 14:19:48
edit2Rapporteer  
Dit is voor mij het ook grootste struikelblok om zoiets niet te kopen. Dat en ook een beetje dat je niet kan zien of een depowercord aan het slijten is in/net buiten de huls.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 November 07, 2012, 18:19:28
edit2Rapporteer  
Ik heb geen depowerlijn vervangen omdat het toch niet slijt eigenlijk. Pas na ongeveer 6 jaar intensief gebruik is erbij mijn van de 2007 bar een depowerlijn gesneuveld. Met de opmerking daarbij dat die depowerlijn veel dunner was die van 2009 gebruikt wordt. Maar jou punt snap ik ook wel, vanaf 2011 is het gat in de bar een stuk groter geworden zodat je het beter kunt doen wat jij zegt.

Opzich zou je gewoon een stuk 6mm dyneema kunnen pakken en daarmee de depowerlijn vervangen. Je moet dan nog wel een stuk 3mm dyneema lijn erbij kopen op de IDS lijn van te maken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.