Kramp voorkomen

Wimt

Januari 12, 2013, 13:49:42
edit2Rapporteer  
Kramp wordt oa veroorzaakt door magnesium tekort. De teelgronden zijn dermate uitgeput, dat de voor de mens noodzakelijke mineralen, er vaak allang niet meer inzitten. Magnesium zit vnml in groente.
Dus zal een suplement kunnen voorkomen, dat je naar de zeebodem zakt.
Zeker met deze kou, minder getraind, en minder hulpkiters.
Neem wel de natuurlijke magnesiumsoort, zoals Vitals of Trace Minerals, omdat die beter worden opgenomen, maakt echt verschil: vergeet die Kruidvat-rommel.
chico

Antwoord #1 Januari 12, 2013, 13:54:40
edit2Rapporteer  
Magnesium tekort ken ik niet. Wel geld tekort. Heb je daar ook advies voor?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Januari 12, 2013, 13:57:31
edit2Rapporteer  
En ja hoor het Wimt brabbelen gaat weer door.
Wimt

Antwoord #3 Januari 12, 2013, 13:59:27
edit2Rapporteer  
Geef wat je nog hebt, aan mij: dan maak ik er meer van (voor mij ThumpsUp).
Geef maar je pincode en zo, mag per pm  Grin.

Tegen dat 'brabbelen' heb ik ook iets, maar bij mij werkt dat niet  Angry
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Januari 12, 2013, 14:02:53
edit2Rapporteer  
Doe voortaan maar het knopje edit gebruiken Wimt, ik heb trouwens geen pincodes. Ik betaal alles met cash.
rdeheld

Antwoord #5 Januari 12, 2013, 14:07:13
edit2Rapporteer  
Doe voortaan maar het knopje edit gebruiken Wimt, ik heb trouwens geen pincodes. Ik betaal alles met cash.
Kramp wordt oa veroorzaakt door magnesium tekort. De teelgronden zijn dermate uitgeput, dat de voor de mens noodzakelijke mineralen, er vaak allang niet meer inzitten. Magnesium zit vnml in groente.
Dus zal een suplement kunnen voorkomen, dat je naar de zeebodem zakt.
Zeker met deze kou, minder getraind, en minder hulpkiters.
Neem wel de natuurlijke magnesiumsoort, zoals Vitals of Trace Minerals, omdat die beter worden opgenomen, maakt echt verschil: vergeet die Kruidvat-rommel.

Ik krijg alleen kramp van het lachen als ik dit lees Smiley, En als ik te weining vocht heb gedronken tijdens sporten.

Slokje zee water helpt ook wel:
In zeewater is magnesium met een hoeveelheid van circa 1300 ppm vertegenwoordigd. Naast natrium is het zo het meest verspreide kation in de oceanen. In rivierwater ligt het magnesiumgehalte bij 4 ppm, in marine algen bij 6000-20000 ppm en in oesters bij 1200 ppm.
 Drinkwater in Nederland bevat circa 1-5 mg magnesium per liter.

Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 Januari 12, 2013, 14:22:07
edit2Rapporteer  
Magnesium helpt wel degelijk ter voorkoming van kramp. In de tijd dat ik op nationaal niveau topsport bedreef kreeg ik advies van een goede sportarst en een dietist. Naast de voedingsupplementen als creatine en weipoeder kreeg ik magnesiumcitraat voorgeschreven. Magnesium citraat (zonder toevoeging) zorgt voor een sneller herstel van de spieren, minder lang  spierpijn en minder snel kramp (wel water drinken). Het betere spul is o.a. verkrijgbaar bij De Tuinen. Koop geen Magnesium supplement met een toevoeging omdat dit niet het juiste effect geeft.
Wimt

Antwoord #7 Januari 12, 2013, 14:32:11
edit2Rapporteer  
Rdeheld: goede tip, dat zeewater. Mocht ik door kramp naar de zeebodem zakken, maar gelukkig genoeg verdrinken onderweg naar de bodem, kan het dus toch nog goed komen  Grin. Die Trace Minerals is trouwens geconcentreerd zeewater.

Marc: alleen cash; geen probleem, maar stuur dan wel dubbele hoeveelheid, want ik heb een antiliaanse koerier, die onderweg altijd de helft 'verliest'  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.