tumtiedoemtiedoem, Als je in verboden gebied vaart is dit geen misdrijf maar een overtreding.
Als je iemand een klap geeft kan je een aangifte voor mishandeling verwachten:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht.html#2079(Was het 1 klap, meerdere?). Je moet het wel kunnen bewijzen (liefst met 2 getuigen, vrij bewijsrecht). Degene die de klap(pen) krijgt kan 2 dingen doen: aangifte of geen aangifte doen (bellen naar de politie is geen aangifte!). Bij aangifte gaat er iets gebeuren. Anders dan de titel van deze thread doet suggeren maakt t niet uit of je (regio) vertegenwoordiger bent of kiter.
Vooronderstellingen op een rijtje: 12 december Oostvoorne.
Hoe was de wind(omstandigheden) eigenlijk op die dag:
http://www.knmi.nl/klimatologie/dow/request.php?product=edow01&date=20131212Hey, ik kan geen legenda vinden bij dit staatje. Voor een ervaren kiter is het (tot 21 knp) niet moeilijk om je kite neer te laten of je bar los te laten, hij blijft in het windvenster zitten. Kite-leraren oefenen dit bij de eerste lessen met hun studenten (relaaaax).
Bij hardere wind, beginner, een gekwalificeerd typetje "snel geraakt", minderjarige dan kan de rechter matigen. Matigen wil zeggen rekening houden met de bijzonderheden van het geval.
Als degene die de klap(pen) heeft gekregen aangifte doet, getuigen erbij, de weersomstandigheden voor de sport niet uitzonderlijk waren - etc zie de vorige alinea-, dan zou de rechter werkstraf kunnen uitdelen. Wat te denken van straf in de vorm van: kitesurfers informeren en aanspreken in het verboden gebied (hihihihi).
Afgezien de tussenkomst van de rechter is het volgende het meest vervelend. De politie maakt een aantekening bij je naam. Uitspraak of geen uitspraak van de Rechter. Bij je volgende incident waar je weer naar het buro mag komen, kun je erop rekenen dat ze je antecedenten erbij halen. Als je ooit bij welke Overheid of publiekrechtelijke organisatie zou willen solliciteren, think twice. Dit gaat heel, heel ver.
WAT IS NORMAAL: (tenzij sprake is van noodweer) ben je BOOS? oordeel dan niet meteen, reageer NIET (niet meppen), tel tot 20 of 100.
Misschien is het een idee voor de NKV om bij de jaarlijkse ledenbijeenkomst een upgrade te maken naar ook deze betekenis van "veiligheid". NKV initieert regiovertegenwoordigers, gewenst gedrag, maar ook voorlichting tav "andere gevolgen" dan het verliezen van een kitespot?. Ik kijk graag naar andere watersporters om mij heen, surfers, die zijn heel relaaaaxt.
Nu even serieus: moderator, ???? ik test hier of mijn smileys het hier doen ????????????????. Bij de optie "bekijken" zie ik ze wel verschijnen, maar nadat je op het knopje "verzenden" drukt niet meer. Ik zie dan alleen vraagtekens. Jammer hoor.
@Limbo, je haalt wel uit naar de moderator, maar ik vind de "ondertoon" in je berichtjes behoorlijk belerend. Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik dat zeg. Bye