Slufter 23-12

Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
December 28, 2012, 22:13:20
edit2Rapporteer  
Wat foto's van de 23ste, niet de meest spectaculaire actie, maar de kerstman had er zin in.

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 December 29, 2012, 15:45:24
edit2Rapporteer  
Die laatste ben ik. Was wel een lekkere sessie toen. Bedankt voor de foto's.
Adriaan70

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 04, 2013, 15:43:19
edit2Rapporteer  
Is de slufter ondiep en geschikt voor beginners.
Autostrand vindt ik altijd zo ver lopen
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 04, 2013, 16:00:36
edit2Rapporteer  
Daar kan Evan misschien het beste op antwoorden, hij kent bijna alle spots.  ThumpsUp
jerryvanrhee

Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #4 Januari 04, 2013, 16:03:14
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Slufter

als je de omschrijving even doorleest, wordt je denk wel wat wijzer.
BdB

Antwoord #5 Januari 04, 2013, 16:08:01
edit2Rapporteer  

gehehe deze vraagt het tenminste nog
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Januari 04, 2013, 16:18:55
edit2Rapporteer  

Slufter is niet geschikt voor beginners maar alleen voor vergevorderden/experts.
Met laag water heb je wel op sommige plekken ondiep water maar dan heb je veel last van de plaatselijke luchtmacht.  Cool

Ik val daar ook onder en wij worden niet blij als jij daar komt oefenen.

Er staat ook veel gevaarlijke stroming waar je als beginner letterlijk in kan verzuipen als je niet weet wat je moet doen.
met windkracht 7 zijn golven van 3-4 meter ook geen uitzondering. voor ons a walk in da park maar voor beginners wederom levensgevaarlijk.

Ga eerst lekker oefenen op Oostvoorne en neem de moeite om te lopen, op mooie kite/oefendagen is dat het zeker waard.

gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #7 Januari 04, 2013, 16:21:16
edit2Rapporteer  
@adriaan: probeer anders de Brouwersdam: ook een topspot waar het deze maanden rustig is en waar je direct aan het strand kan parkeren.
rdeheld

Antwoord #8 Januari 04, 2013, 16:24:25
edit2Rapporteer  

Slufter is niet geschikt voor beginners maar alleen voor vergevorderden/experts.
Met laag water heb je wel op sommige plekken ondiep water maar dan heb je veel last van de plaatselijke luchtmacht.  Cool

Ik val daar ook onder en wij worden niet blij als jij daar komt oefenen.

Er staat ook veel gevaarlijke stroming waar je als beginner letterlijk in kan verzuipen als je niet weet wat je moet doen.
met windkracht 7 zijn golven van 3-4 meter ook geen uitzondering. voor ons a walk in da park maar voor beginners wederom levensgevaarlijk.

Ga eerst lekker oefenen op Oostvoorne en neem de moeite om te lopen, op mooie kite/oefendagen is dat het zeker waard.

Nou Nou wat een stroming in de poeltjes
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Januari 04, 2013, 16:54:36
edit2Rapporteer  

Sinds wanneer zijn er meerdere poeltjes? Sowieso moet het getij daarvoor meezitten. En om bij meerdere komen moet toch de stroming en golven overwonnen worden...

Kortom: voor gevorderden only!
rdeheld

Antwoord #10 Januari 04, 2013, 17:07:02
edit2Rapporteer  

Sinds wanneer zijn er meerdere poeltjes? Sowieso moet het getij daarvoor meezitten. En om bij meerdere komen moet toch de stroming en golven overwonnen worden...

Kortom: voor gevorderden only!

Buiten de poeltjes tussen de banken stroomt het Idd wel erg en staan flinke golven. daar is het zeker niet geschikt voor beginners.

By the way is het toelatings level nu al raised van gevorderden naar vergevorderden?  pfffffff

Maar of de whermacht of ander  regiem met dictatoriaale trekjes daar nu blij of niet van je aanwezigheid word laat mij in iedergeval heel erg koud.

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Januari 04, 2013, 17:26:43
edit2Rapporteer  
Waarom is het voor iedereen nu onmogelijk om te snappen dat het mixen van beginners en gevorderden gewoon een slecht idee is?
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #12 Januari 04, 2013, 18:52:22
edit2Rapporteer  
Van de auto naar het strand (de bank ) op het Autostrand loop je binnen 7 minuten. Nou nou, heb er ook zo'n hekel aan.
Misschien motiveert het dat je op Oostvoorne wel verwarmd kan omkleden en douchen.gratis! al zou het wel zo netjes zijn om als blijk van waardering ook even een kopje koffie te gaan drinken binnen.

Hoop dat dit mensen op een andere manier aan spoort om iig niet op de Slufter te gaan oefenen, maar daar waar het oorspronkelijk bedoeld is.

Wat stroming betreft, met de (on)juiste condities als alles samen valt het je wel degelijk hele spookachtige verschijningen op het water.
Waar je als beginner danwel onbekende op de spot pas te laat achter komt.

En mensen, met laag water zijn er dus geen poeltjes.
Marc_87
Moderator

Antwoord #13 Januari 04, 2013, 18:58:16
edit2Rapporteer  
Tja we zien vanzelf als de eerste verzuipt die gewoon te eigenwijs is. Slechte reclame voor de sport is dat dan...
rdeheld

Antwoord #14 Januari 04, 2013, 19:14:25
edit2Rapporteer  
Ik hou er ook over op....  En het is ook geen beginners spot, Maar ik krijg gewoon rode plekken en steigerende nek haren, zoals sommige de spot en de poeltjes en slufter durven te claimen.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Januari 04, 2013, 19:15:22
edit2Rapporteer  
Op de punt Slufter/Maasvlakte spoelt je board tegen de wind in van je weg. Dus je kite trekt je noordelijk naar het strand terwjl je board doodleuk alsmaar verder de zee in verdwijnt. Echt niet aan te raden.
Marc_87
Moderator

Antwoord #16 Januari 04, 2013, 19:30:24
edit2Rapporteer  
Ik hou er ook over op....  En het is ook geen beginners spot, Maar ik krijg gewoon rode plekken en steigerende nek haren, zoals sommige de spot en de poeltjes en slufter durven te claimen.

Het is zoals iedereen al aangeeft gewoon te vervelend om een beginner in de poel te hebben die niet kan kiten en is er geen poel dan komen ze gewoon te snel in de problemen op de open zee zoals Eddy ook al aangeeft. Lekker naar het Autostrand, Rockanje of de Brouwersdam gaan. Wink
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #17 Januari 04, 2013, 21:00:30
edit2Rapporteer  
@rdeheld: ik snap jou wel. Het is natuurlijk heel vreemd dat sommige jongens denken zeggenschap te hebben over een openbare plek. Dit is volgens mij direct te wijten aan het beperkt aantal kitespots. ( of het toenemende aantal kiters). De Slufter is nou net die perfecte dplek waar gevorderden hun ding kunnen doen. Net zoals Oostvoorne perfect is voor beginners. Je gaat ook geen rijlessen nemen op het circuit van Zandvoort. Je bent daar wel welkom, maar dan moet je wel het juiste spelletje komen spelen. Op zich begrijpelijk....
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #18 Januari 05, 2013, 14:02:10
edit2Rapporteer  

Adriaan, Rockanje is ook goed aan te raden voor beginners.
Ook helemaal niet ver lopen, meestal meer dan genoeg ruimte om te kiten en als je je familie of vrienden mee wil nemen kunnen ze ook in de winter aan het strand wat drinken of eten bij de restaurants aldaar. Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.