ongeduldige beginner

Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #25 December 28, 2012, 22:10:18
edit2Rapporteer  
Wanneer je de (meeste) reeds genoemde suggesties in acht neemt en kan accepteren dat de risico's iets groter zijn ThumpsUp.

Iemand noemt sideshore als beste omstandigheid? Ben ik het in de winter voor een beginner niet mee eens. Liever aanlandige wind, dijdiep water, stukje van de kant af lopen (als het moet) en halve wind heen en weer. Ben je zo weer op de wal als er iets onverwachts gebeurt. Met een sideshore zit je zo 300 meter van de kant...

@chico Dom dom... dan moet je ze ook geen xbox geven Chico..  schater Mijn dochter (11)  YeSS heeft er deze zomer voor het eerst van geproefd en wil mee.. vindt het helemaal niet te koud... Van mij mag ze nu natuurlijk niet, ben te zuinig op haar. Zo een klein lijfje is zo afgekoeld... Wel lekker rustig op het water... dat is dan weer een voordeel met beginners.

Maar verder ben ik het eens hoor chico  Smiley

Gewoon helemaal verpest door mn H(exs). Die is er mee begonnen. Pap, bij mam heb ik ook n spelcomputer. Gewoon op zn zesde al GTA spelen bij mama. Sad

Geheel oftopic sorry...:
Ach die (h)exs... ik heb er sinds kort ook één. Gelukkig op tijd het kiten ontdekt. Zonder deze uitlaatklep was ik het proces niet zo goed doorgekomen... Maar ehh mijn exs geeft mij overal de schuld van... jij toch niet die van jou?
Adriaan70

Geen avatar

Antwoord #26 Januari 03, 2013, 20:15:55
edit2Rapporteer  
Ik ben ook een beginner en wil toch ook nog wel gaan zolang het 8-10 graden is en 13-18 knopen.
Ik windsurf zelf ook en heb wel een goed pak en 5/6 schoentjes en een cap en handschoenen.
Ik heb oudejaarsdag op horst gesurft en veel in het water gelegen en gestaan. De watertemp. Valt op horst nog mee en ik verwacht dat dit op het autostrade niet slechter zal zijn.
Ik ga als beginner geen advies geven, maar ik ga zelf ook alleen maar met Side onshore en Side shore wind in ondiep water waar je heel veel ruimte hebt en geen obstakels, zodat je altijd terug kan lopen.
Ik heb zelf ook vaak het probleem dat ik niet alleen op het water wil zijn, dus als je wilt afspreken, graag
Ik ga normaal naar het autostrand of naar horst
Gr., adriaan

Beetje oftopic maar morgen ga ik misschien naar het autostrand als er nog meer gaan. Staat ook bij geplande sessie

[edit] samengevoegd Handleiding bericht bewerken

Thanks evan
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #27 Januari 03, 2013, 21:34:19
edit2Rapporteer  
Ik zeg gewoon gaan Maar koop  goede handschoenen en een cap en goede schoenen  3mm kan maar   voor de winter iets van 5 a 6mm  en je krijgt gewoon zweet voeten.   

Ed zegt shorty onder pak en dat is gewoon de gouden tip wanneer je geen  5.5 pak hebt of  een droogpak .
heb je geen shorty denk dan in laagjes koop een thermo shirt of  iets dergelijks.

Kiten Nu op Oostvoorne gewoon doen het water staat daar nu zo laag en daar zijn altijd wel mensen te vinden dus er is altijd wel iemand die je kite aanpakt wanneer je het te koud hebt.

Koop een storm jacket  of beter nog een oude winterjas  die als je  niet  op het water staat je beschermd tegen de wind/kou.

Zo kan je de hele winter doorvaren
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.