Even voorstellen, ik ben Stephan en 26 jaar.
Na zo'n anderhalf jaar wikken en wegen ga ik binnenkort, na wat onderzoek gedaan te hebben, mijn lessen bij Natural-High nemen, ik lees hier een hoop positieve berichten over en de spot waar zij hun lessen geven schijnt ook aardig te zijn voor beginners (zover ik begrepen heb). Ik probeer de theorie al aardig eigen te maken door de beginner DVD van progression te bestuderen en het boekje van dianne van der beeke "
kitesurfen voor beginners" (totaal niet bedoeld als vervanging, maar als basis voor de lessen).
Ik studeer en woon momenteel in Leuven (belgie), maar kan makkelijk overnachten bij vrienden in Wijk aan Zee waar ik hiervoor gewoond heb. Nu is het zo dat Oostvoorne word zo'n beetje aangeraden wordt als de ideale beginnersplek, maar gezien de reiskosten naar kite locaties in geheel zeeland (dichtstbijzijnde bij Leuven) kan ik vele malen goedkoper naar Wijk aan Zee met de bus kunnen en daar gratis overnachten. (of mocht er iemand zijn die hier in Leuven omgeving met een auto naar spots gaat en een beginner wilt meenemen op sleeptouw...?
met mee betalen aan benzine
)
Nu de main issue van mijn post, ik snap dat de golven en branding moeilijker zijn om het als eerste in te leren en dat de leercurve langzamer is, maar gebaaseerd op verschillende reacties van mensen op het forum; hoe vriendelijk zijn ze tegenover beginnende kitesurfers in IJmuiden en Wijk aan Zee, en waar precies raden jullie aan om te gaan oefenen op deze spots?
PS: Enige andere tips tbv. een kitespot die geschikt is rondom wijk aan zee, of makkelijk bereikbaar vanuit Leuven: ik houd me aanbevolen.
Alvast bedankt, groetjes.