Fuerte september/october

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Juni 29, 2013, 11:10:00
edit2Rapporteer  
Weet iemand hoe het zit met de wind, huur appartementen, auto etc... in Fuerte (el cotillo/ corallejo). Wij willen of eind september of eind october die kant op gaan. is het te vergelijken met het voorjaar(diike wind)?
jouce

Antwoord #1 Juli 04, 2013, 22:20:50
edit2Rapporteer  
Wij hebben ons appartement gevonden via zoover.nl, huur auto konden wij zo bijboeken maar ik had ergens gelezen dat je het beter ter plaatse doet, prijzen variëren naargelang welke slee je kiest.
BaSS

Antwoord #2 Juli 04, 2013, 22:31:26
edit2Rapporteer  
Gedurende het voorjaar is dikke wind juist niet echt een garantie meen ik (toen ik er was was het elke dag 20 knopen overigens) - het hele zomerseizoen (sahara = heet!) in elk geval bijna 100% garantie.

Auto heb ik direct na landing gehuurd op het vliegveld, zijn een stuk of 6 van die bedrijven daar aanwezig, Herz etc...

(p.s. je Tom Tom doet het prima daar, mits je de kaart van Spanje hebt natuurlijk)
Eagle-Jan

Antwoord #3 Juli 11, 2013, 17:34:37
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met Bungalows Mar azul?
BaSS

Antwoord #4 Juli 11, 2013, 17:40:28
edit2Rapporteer  
Ik heb ze zien liggen, enkel van buiten gezien en ze zagen er erg netjes uit.
Liggen erg dicht bij het centrum en dus ook vlak bij de noordkust en waikiki bar  Joepie, tevens de reden dat ik ze bij wat rondlopen gezien heb.

Als je van plan bent veel aan de noordkant te gaan kiten en de vrouw moet ook wat te doen hebben een redelijk perfecte plek lijkt me.

Mocht je vaker naar de lagoon(s) willen, houd er dan rekening mee dat dat bijna 1.5 uur rijden is. (ik vond de lagoon zelfs vroeg in het seizoen al veeeeel te druk en de wind is er *enorm* vlagerig)
Flag beach was perfect, maar bij laag water enorm uitkijken voor de rotsen aan de kant (ging vaak fout want ze zijn gladder dan je denkt, maar vlijmscherp - zien er ook uit als "hardgeworden zand")

Hoe dan ook, veel plezier gewenst!
Eagle-Jan

Antwoord #5 Juli 11, 2013, 17:57:35
edit2Rapporteer  
Top thanks!!! Btw for waves,  is het nogsteeds leuk voorbij el cotillo?
BaSS

Antwoord #6 Juli 11, 2013, 18:14:12
edit2Rapporteer  
Qua waves schijnt het dat er aan de noordkant (dus incluis oost/westzijde van de noordkant) zeer veel golfsurf en kite-golfsurf plekken zijn die niet bekend zijn bij het grote publiek. Dit lijkt mij dus een kwestie van vragen aan de locals.

Twee nederlandse "oude" rotten die ik op flag beach ontmoette zijn een aantal malen wezen kijken en de golven waren meestal het probleem niet, maar destijds (eind april) was de wind op die punten nog wat zwak om er met een kite plezier van te hebben.

(voor mij waren die waves daar met EN zonder wind al te hoog Smiley)

In de branding langs flag beach naar glass beach vermaakte zich ook een flink aantal lui met (kite)surfboardjes overigens.

Ik zat overigens zelf in Tres Islas (RUI), maar had achteraf net zo goed (of zelfs beter) in corallejo kunnen gaan zitten want naar flag beach lopen vanaf het hotel was toch net ff teveel werk met mn spullen haha, dus mooi 2 minuten met de auto  schater - kan je dus net zo goed vanuit corallejo rijden met als voordeel dat vrouw + kids zonder auto zo het centrum in kunnen)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.