Westkust midden portugal. Advies gevraagd.

bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Januari 03, 2014, 12:21:57
edit2Rapporteer  
Medekiters,

Voor een trouwerij reizen we in juni af naar portugal. Nu heb ik de kans om deze trip wat te verlengen Smiley en ook om de kitespullen mee te nemen. Mijn vriendin en ik vallen beide nog onder de categorie beginners dus willen als het mogelijk is zowel een lagoon als de zee ter beschikking hebben.

Voorwaarde is wel dat we niet teveel uitwijken vanuit de regio waar we zitten. Dus de algarve is in principe geen optie ThumpDown.
Nu zat ik even te kijken op kiteatlas en zag dat Alveiro(alveiro lagoon) in de buurt ligt.
Zie daar meerdere spots als costa nova, gafanha en murtosa.

Ook kunnen we nog kiezen voor de omgeving van lissabon met lagoa de albufeira en nova vaga beach.

Als laatste optie kunnen we er nog tussenin gaan zitten bij lagoa de obidos, peniche en bareal.

Volgens kiteatlas zou de wind in juni nog wel moeten waaien maar kan op windfinder niet echt een goede statistiek vinden.

Kortom zou het de moeite waard kunnen zijn om in juni de spullen mee te nemen naar portugal en wie heeft er ervaring met de genoemde spots of omgeving?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Januari 03, 2014, 12:30:44
edit2Rapporteer  
Ga naar Viana do Castelo. Top spot met lokale thermiek. Neem wel je wetsuite mee want het water is door de koude golfstroom koud. En trek je niks aan van windguru en windfinder. Uit eigen ervaring weet ik dat je hier in de zomer weken achter elkaar 4-7 bft hebt. En dan elke dag. Heb je zon dan heb je wind.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #2 Januari 03, 2014, 12:40:23
edit2Rapporteer  
Ga naar Viana do Castelo. Top spot met lokale thermiek. Neem wel je wetsuite mee want het water is door de koude golfstroom koud. En trek je niks aan van windguru en windfinder. Uit eigen ervaring weet ik dat je hier in de zomer weken achter elkaar 4-7 bft hebt. En dan elke dag. Heb je zon dan heb je wind.

vlak water of de Atlantische bakken?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #3 Januari 03, 2014, 13:29:34
edit2Rapporteer  
Ga naar Viana do Castelo. Top spot met lokale thermiek. Neem wel je wetsuite mee want het water is door de koude golfstroom koud. En trek je niks aan van windguru en windfinder. Uit eigen ervaring weet ik dat je hier in de zomer weken achter elkaar 4-7 bft hebt. En dan elke dag. Heb je zon dan heb je wind.

vlak water of de Atlantische bakken?

klopt helemaal, thermische wind rules! Het begint trouwens wel meestal iets later op de dag, vanaf 14.00 uur of zo.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #4 Januari 03, 2014, 14:06:45
edit2Rapporteer  
Ga naar Viana do Castelo. Top spot met lokale thermiek. Neem wel je wetsuite mee want het water is door de koude golfstroom koud. En trek je niks aan van windguru en windfinder. Uit eigen ervaring weet ik dat je hier in de zomer weken achter elkaar 4-7 bft hebt. En dan elke dag. Heb je zon dan heb je wind.

vlak water of de Atlantische bakken?

klopt helemaal, thermische wind rules! Het begint trouwens wel meestal iets later op de dag, vanaf 14.00 uur of zo.

wat is het nou? Vlak water of flinke bakken?
joosie

Berichten: 967
Antwoord #5 Januari 03, 2014, 15:02:17
edit2Rapporteer  
Misschien heb je hier iets aan
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42585.0
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Januari 03, 2014, 15:51:18
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. Dus wel het lange pak mee. Viano zou ook een optie kunnen zijn. Alleen moet ik ook een vlak water spot in de buurt hebben voor de vrouw des huizes. Ik kan inmiddels waterstarten,hoogtelopen en keren maar zij is nog bezig met de waterstart.
Ik had al het gevoel dat windfinder niet helemaal klopte.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.