Voorstellen en meteen een materiaalvraag.

-

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 26, 2013, 20:27:15
edit2Rapporteer  
Hallo leden van kitehigh,

Mijn naam is Daniël en ik wil sinds een tijdje heel graag beginnen met kitesurfen. Ik kwam een paar weken geleden op het idee, waarna ik (vooral op dit forum) veel informatie heb opgezocht over deze geweldige sport. Ondanks alle info die ik heb gevonden is het nog steeds erg lastig om te bepalen welke merken en types ik nu echt het beste kan aanschaffen. Vandaar mijn vraag, welk merk en type past het beste bij mij qua kite en board?

Even wat info: Ik ben 175 centimeter lang en 60 kilo zwaar. Waar ik wil gaan windzeilen (lauwersoog op de waddenzee) waait het meestal rond de 4 a 5 op de schaal van beaufort. Ik zat zelf te denken aan een bow/sle/delta kite van 9 meter zoals de naish park 9. Het liefst zou ik 2 kites kopen voor een grotere windrange maar dat is weer erg prijzig. Over geld gesproken, ik wil de complete set (kite, board, trapeze, wetsuit) graag onder de 1500 euro houden.

Alvast bedankt.  Smiley
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #1 Augustus 26, 2013, 21:01:23
edit2Rapporteer  
Hoi, welkom, voor informatie over kite maten zou ik de tabel op de onderstaande pagina aanhouden.

http://www.kitehigh.nl/wiki/Beginnersinfo/Aanschaf%20materiaal

mbt de prijs zou ik gewoon lekker shoppen en kijken waar je de beste aanbieding kan vinden. 1.500 euro voor twee kite e.d. is misschien net te krap, maar probeer te onderhandelen met de shops, neem de tijd.
Wiel

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Augustus 26, 2013, 21:27:57
edit2Rapporteer  
In plaats van meteen nieuw spul te kopen zou je ook nog kunnen overwegen om tweedehands materiaal te kopen. Met een beetje mazzel en geduld heb je dan al je gear inclusief 2 recente kites en barren voor € 1200. Naast t feit dat t je dan niet meteen een flinke zak duiten kost als je eens goed crasht, hoef je ook niet zoveel in te leveren als blijkt dat de boel uiteindelijk toch in de kast blijft liggen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.