Hallo allen, even een probleem wat niet zo vaak voorbij komt
Ik woon op Aruba en heb vorig jaar de switch van windsurfen naar kiten gemaakt. Een goeie keus. Nu een jaar verder en toe aan nieuwe zeilen. Ik heb afgelopen jaar met de Switchblades 11 en 9 gevaren. Een prima combi voor de wind hier. Wegens slijtage heb ik deze kites nu kunnen verkopen en kan nieuw aanschaffen. Wat me na een tijdje opviel bij de switchblades wat het backstallen. t Is hier vooral veel upwind knallen omdat er een aflandige wind is hier bij de stek, en bij aantrekken van de bar om die laatste meters te rekken was t constant raak, wind uit de kite, kite omlaag etc.
Varen gaat verder lekker, nu begonnen met springen. Ik merk ook al dat unhooked mijn ding niet gaat worden, ik hou van omhoog en old school klooien.
Nu krijgt de shop hier volgende week de nieuwe Cabrinha range binnen en heeft nu dus "overjarig" 2013 spul in de aanbieding liggen. Daarbij liggen een Chaos 11 m van 2013 en een North Evo in 9 en 11 m van 2013. Welke combi zou nu een mooie zijn. Ik denk zelf aan een Evo 11 van dit jaar en een Chaos 2014 model als combi. Evo 11 vanwege allround en bij iets minder wind wordt eea al snel vlagerig hier op de stek. Chaos 9 voor meer wind, waarbij t ook gelijk wat strakker blijft waaien.
Adviezen zijn welkom! Thanks alvast!