Idd. met 1440p filmen geeft je de mogelijkheid om digitaal de zwarte randen te laten verdwijnen. Wil je automatische stabilisatie in Premiere Pro toepassen, dan zul je wel eerst moeten laten rekenen aan een sequence van 1440p...en dat kost nogal wat rekenkracht. Elluk voordeel heb ze Nadeel
Voor de lijnmount is dat geen optie. Mijn beelden zijn al op de grootst mogelijke beeldhoek geschoten (GP H3). Als je die resolutie handhaaft en cropt naar 1080p of 720p valt er teveel weg. De strutmount is dan een betere optie.
Ik heb testen gedaan met de Warp Stabilizer in Premiere Pro CS 6 (en After Effects vanaf CS5.5) met film van youtube geschoten met een strutmount, en dat werkt gewoon zoals je het zou wensen. Echter de horizon moet wel in beeld zijn (de software heeft een duidelijke referentie nodig). Zodra die uit beeld valt houdt het automatisch stabiliseren accuut op.
Mijn filmpje heb ik met de "hand" geroteerd in Premiere Pro CS 6. Kost wel wat tijd, maar na wat oefening gaat het behoorlijk rap