Hij weegt wel 95kg he, ik zeg kijk het aan, als de vlagen echt over de 25kn gaan dan niet maar ik hou met m'n 74kg m'n 10 tot vlagen van 33kg (wel met 3,5 jaar ervaring natuurlijk). Toen ik net begon oefende ik ook met m'n 11m in 20kn en dat ging ook prima. Zoek gewoon de ruimte op en bij twijfel niet gaan.
Ja, ongelukken gebeuren altijd maar iedereen moet het leren. Wanneer je 95kg weegt kan je een 11 echt wel lang houden als je geoefend bent (zeker tot vlagen van begin 30kn) en als beginner moet begin 20kn (max 22-24kn vlagen) wat windfinder voorspelt prima te doen zijn.
Verstandig Martin ,met weinig ervaring moet je het gewoon nog ff laten voor wat het is. Met 25 plus knopen varen moet je geen stuurfoutjes maken ,want die worden hard afgestraft
Martin, ik denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt. Ik vond het volle bak met mijn 8 vandaag. En later in de week neemt de wind wat af. Kansen genoeg hopelijk deze herfst.
Was idd. serieus aanpoten vanavond. Heb zelf tussen 16:00 / 18:30 gevaren bij Scheveningen met mijn 8m. Tijdens de eerste bui besloten door de varen, waarbij het tijdens de bijbehorende windstoten zelfs gedepowerd nog hard werken was . Daarna ging het alle kanten op met de wind.
Morgen hopelijk na werk weer stabiele wind aanwezig.