Beginner met een slingshot Fuel 7M

TobiTobi

Geen avatar

September 18, 2013, 04:29:43
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,

ik ben net begonnen met kiten en ik heb een slingshot fuel 7M 2012 gekocht van een collega, (die al 7 jaar kite) en die verteld gwn dat ik er prima mee uit de voeten moet kunnen komen, maar het lukt me er gewoon niet mee. hij trekt me alleen maar weg en ik kan er amper mee sturen ipv met een f-one bandit waar ik me vertrouwd op voel (zie tekst hieronder)

ik heb met een f-one bandit 7M gevaren van een vriend en die was super stabiel en voelde me er vertrouwd mee en kon er heerlijk mee varen.
- En de kracht zat gewoon bovenin de bar en bij mijn Fuel kan ik mijn bar helemaal naar beneden trekken en gebeurt er vrijwel niks

ik heb ook nog een Naish Torch 10M 2010 5 lijns, daar kom ik wel aardig mee uit de voeten.

ik zou graag willen weten wat ik met mijn 7M fuel moet doen? want ik erger me er aan dat ik gewoon geen kracht voel aan de stuur lijnen. dus moet ik hem houden? verkopen?

ik weet het gewoon niet zo goed, want ik ben een beginner

wel normale reacties waar ik wat aan heb aub

Groetjes Thomas
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 18, 2013, 05:43:08
edit2Rapporteer  
Een Fuel is niet bepaald wat je noemt een beginners Kite. Een torch trouwens ook niet. Die C-shapes hebben relatief weinig lowend en weinig depower.

Mocht je de Fuel willen houden dan zou je de stuurlijnen waarschijnlijk moeten in korten mits je de Kite al maximaal gepowered hebt gevaren.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 18, 2013, 07:23:23
edit2Rapporteer  
Ik ken die kite, en dat is voor een beginner of licht gevorderde helemaal geen makkelijke kite!
Teven raden wij hier af om de eerste 30x met zo'n kleine kite te gaan varen, tenzij je een vlieggewicht bent.

En voordat je een kite koopt waar je niet veel vanaf weet, stel je vraag hier erover en/of check onze gear database!

De Fuel is een topkite voor een kleine niche!
Jarenlang het wapen van de extreemste kiter die er rond loopt, Ruben Lent10.
Dat zegt eigenlijk al genoeg.

Wat echt voor een beginner een nadeel is buiten de enorme kracht en gebrek aan voldoende depower over de bar, is het feit dat depower alleen maar effect heeft op hoe strak de stuurlijnen staan. Oftewel de stuurreactie en snelheid. En daar heb jij nu de grootste moeite mee Wink

Ik zou hem lekker verkopen en voor een andere, meer vertrouwen gevende kite gaan!
Ik ben het niet eens met je collega, tenzij jou ambitie echt bij alleen freestyle zou liggen. Dan nog is dit geen fijne oefenkite
TobiTobi

Geen avatar

Antwoord #3 September 18, 2013, 08:00:28
edit2Rapporteer  
Thnx Michiel voor je goeie informatie. Ik ga hem dan indd verkopen. Weet jij een mooi richt prijsje? Hij is zo goed als nieuw alles zit erbij!
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 September 18, 2013, 08:51:18
edit2Rapporteer  
Check wat andere voor die kite vragen in ons 2e hands gedeelte:

http://www.kitehigh.nl/2ehands/s/fuel/

En vergeet ook Marktplaats niet. Altijd een goede indicatie van wat je kunt krijgen voor die kite.
Er zijn echt nog wel liefhebbers voor de Fuel!
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 September 18, 2013, 21:18:03
edit2Rapporteer  
En geef die collega maar een draai om zijn oren.
Ik snap niet dat iemand met 7 jaar ervaring een fuel aan een beginner geeft.
En een akelig snelle 7m al helemaal niet.
Tuurlijk, je kunt er mee uit de voeten maar maakt het jezelf wel erg moeilijk.

Koop een wat meer allround kite.
Als je de bandit fijn vindt is dat een goed uitgangspunt om op zoek te gaan of koop gewoon die kite.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #6 September 18, 2013, 21:29:57
edit2Rapporteer  
Behalve verkopen kun je eventueel ook proberen de Fuel te ruilen voor een slingshot RPM.
Straight edge

Antwoord #7 September 18, 2013, 21:44:00
edit2Rapporteer  
Beter kan slingshot rally
Michiel.
Moderator

Antwoord #8 September 18, 2013, 22:57:45
edit2Rapporteer  
En een akelig snelle 7m al helemaal niet.

Ik wil niets afdoen aan eerdere uitspraken over de fuel van mijn kant.
Toch een kleine nuance hier: de Fuel 2012 7m is helemaal niet zo snel, en zeer stabiel in flagen e.d
De krachtopbouw is ook rustig en redelijk lineair, maar wel zeer krachtig.

Dus er zijn punten waarop deze kite best wel zou kunnen voldoen, ware het niet dat het echt een vlieger voor de flink gevorderde kiter met zeer hoge prestaties in krachtopbouw en lift.

Idd. RPM is beter, maar de Ralley nog meer.
Nogmaals: 30x, dan pas kleinere maten!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.