BaSS

|
gekke vraag (zeker omdat ik er niks, maar dan ook niks mee te maken zal hebben) .. maar wat is de reden dat het niet gewoon in het weekeinde gehouden wordt? Ik bedoel.. is er al een windverwachting voor die data ofzo? (of zou ik dat aan de NVWK organisatie moeten vragen?)
advocaat van de duivel: Ik heb geen herfstvakantie en kan dus ook niet gaan kijken.. uiteindelijk willen we de sport en de sponsors promoten met dit soort events neem ik aan?
|
|
|
Idefixe

|
vanaf de zijlijn ( ik ben geen NVWK , heb er officieel niets over te zeggen) een reactie: Er spelen hier meerdere factoren een rol. a. het organiseren van een evenement op zich. Je hebt dan te maken met vergunningen, verzekeringen en inzet van personeel en materieel. Op korte termijn even iets neer zetten gaat 'm niet worden. Tot gisteren zag het er allemaal heel goed uit. Sterker nog, Er was een hele dikke wind in de verwachting en dan moet je je als organisatie al gaan afvragen of het wel verantwoord is om de jeugd het water op te sturen. Gaaf zolang het goed gaat maar als het fout gaat heb je echt een probleem....... b. We praten over een officieel NK ( met alle bijbehorende officiële titels , uitslagen) Daar moet je dus heel bewust mee omgaan.
De NVWK heeft dit jaar met de organisatie NK ( voor de grote jongens en meisjes) al een hele stap gemaakt: 3 locaties over 6 afroepdata. Ga dat maar eens neerzetten met vergunningen, organisatie, personeel , beschikbare jury. Alles wordt iedere keer op de donderdag voor het weekend bekeken, wat doet de wind? welke locatie? enz. Bij een Go komt er echt een heel circus in beweging. Iedereen verwacht een strak georganiseerd evenement en alles moet voldoen aan de officiële eisen om een echte NK titel te kunnen verwezenlijken.
Persoonlijk vind ik het al een hele prestatie dat er in 1 dag een alternatieve datum / NK jeugd ( wat voldoet aan alle officiële eisen / normen voor een volwaardige NK jeugd titel) wordt neergezet. En wind? Tja als je van te voren weet hoe hard het waar gaat waaien........
Juist voor de sport zelf hoop ik dat niemand bezwaar maakt. Een bezwaar zal uiteindelijk leiden tot cancelling en daar is niemand bij gebaat.
|
|
|
BaSS

|
Haha, ja ik snap dat er allemaal redenen voor zijn, mijn vraag was dan ook *welke* reden heeft het dat het op een maandag moet gebeuren. Dat kan de vergunning zijn, maar dat kan ook zijn omdat het "toch herfstvakantie is" en niks uitmaakt. In dat geval zou ik zeggen ... dat maakt wel uit - "ik zou niet kunnen".
Wilde niet een hele discussie ontlokken, maar was puur nieuwsgierig.. (en maandag is gewoon geen topdag.. dus maakt me nog meer benieuwd)
Ben het verder overigens geheel met je eens dat zoiets een hele klus is en vind geweldig dat zoveel mensen hun tijd en energie daarin steken.
|
|
|
Idefixe

|
Met een discussie is helemaal niets mis. Ook al heb ik het idee dat ik al eeuwen aan een vlieger hang is het kitesurfen nog steeds een hele jonge sport! Tijdens de KTE stop in Scheveningen was er nog een , in positieve sfeer, discussie van de Course racers met betrekking tot hun discipline in de kitesurfwereld. Het zijn juist deze discussies die helpen om onze sport verder te ontwikkelen. On topic, er wordt nu een alternatief geboden, de andere mogelijkheid: er is dit jaar geen NK jeugd. Ikzelf ga dan voor het alternatief. Voor wat betreft mogelijkheden in het weekend zit de hele boel tot en met het eerste weekend in november volgepland en om daarna nog nog een afroep voor de jeugd te organiseren.........
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Toch een beetje olie op het vuur, Tom: zodra je als 'professionele' organisatie al je pijlen op slechts één weekendje richt, (en de voorspellingen waren niet fantastisch, ze veranderden ieder uur) dan kun je van mijlen ver dit probleem aan zien komen. Als je pretendeert een officieel NK te organiseren, dan kun je niet een hele regio buitenspel zetten. (Een regio waar jongens hard getraind hebben en er serieus naar toe hebben geleefd)Wellicht dat sommige scholen een vrije dag geven, maar die kinderen moeten wel door ouders gehaald/ begeleid en gebracht worden. Voor sommigen is dat niet mogelijk buiten het weekend.
|
|
|
Idefixe

|
( op persoonlijke titel) helemaal mee eens. Dat is dus een ding voor de toekomst / misschien wel volgend jaar. Moet je wel naast meerdere afroep data voor het "grote jongens/meisjes" NK over voldoende middelen / mensen beschikken om dit ook voor de jeugd te doen. Daar kan ik zelf niet over oordelen (ik heb geen inzicht in wat daar uiteindelijk allemaal bij komt kijken / wat de mogelijkheden zijn op organisatorisch en financieel gebied) Vanuit de praktijk: ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om voor een evenement alleen al voor het opzetten / afbouwen van de NKV tent voldoende vrijwilligers te vinden. En dat terwijl er een beste club enthousiaste vrijwilligers is. Ze moeten allemaal wel ff tijd hebben / het moet in de agenda passen / het is altijd "last minute" werk..... ( is er wind of geen wind) ( ik ga nu ff offline, laatste mailtjes verwerkt en nu ff eten  )
|
|
|
C-side
Geen avatar
|
Waarom organiseren ze het dan niet de 26ste tegelijktijd of als onderdeel van Man of the Dam, dan staat er al een organisatie.
SAMENWERKEN is het Keyword!!!!! Dan zijn er genoeg middelen/vrijwilligers beschikbaar!
Maar vanaf de zijlijn gesproken redelijk ondoordacht op het doordeweekse dagen te doen! Er zijn inderdaad kinderen die gewoon naar school moeten. En de Vaders en Moeders krijgen die dan ook een brief om vrij van het werk te krijgen???
|
|
|
Idefixe

|
de 26e tegelijk met het grote jongens en meisjes NK? Hmmm dat is NK: 28 heren en 7 dames + NK jeugd 17 jongens. Singles / Doubles Dat gaan ze niet redden.
Man of the Dam valt gelijk met een afroepdatum voor het NK is dus ook geen optie........ Lastige situatie om een officieel NK jeugd doorgang te laten vinden. Voor de sport zelf zou het goed zijn om het NK jeugd zoals nu aangeboden , doorgang te laten vinden ( en dan moeten we er maar vanuit gaan dat er op de betreffende data ook wind is....)
Optioneel zou kunnen zijn: een officieus NK jeugd ( of in ieder geval een leuke wedstrijd ) voor de kids tijdens Man of the Dam maar ook daar krijg je dan al snel een overvol programma en dan natuurlijk nu al gaan kijken hoe of wat met NK jeugd in 2014.
|
|
|
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
|
Ik vind het wel erg jammer dat 80% van onze rookiepilot naar school moet op die data (en vooral dat hun ouders aan het werk zijn). Er is ook al bezwaar gemaakt meen ik. Waar kunnen we de eisen voor een officieel jeugd NK vinden?
|
|
|
Idefixe

|
Voor de regels voor de wedstrijd kun je terecht op www.nkjeugdkite.nl ( onder het linkje rules) Naast de bepalingen op de site zelf is er een verwijzing naar de voorschriften van het Watersportverbond. Ook heb je te maken met (locale) wetgeving op het gebied van evenementen. De organisator van het evenement heeft dan ook nog eens te maken met zaken die in de "evenementverzekering" zijn vastgelegd. Een bezwaar zal leiden tot cancelling van het NK jeugd 2013. Mijn persoonlijke mening ( en ik heb echt niets met het wedstrijdgebeuren te maken) a. doorgang op de afroepdatum van dit weekend is onzin , er is naar mijn mening een verstandige beslissing genomen. b. er wordt binnen een dag een alternatief aangeboden. Niet voor een ieder optimaal maar er is een alternatief voor doorgang van een officieel NK jeugd. Voor een aantal super enthousiaste individuen zwaar waardeloos, voor het grote plaatje, de kitesurfsport in het algemeen en de sponsors een goed ding. c. Evalueren en onze blik richten op de toekomst! Moet het anders? Wat zijn de mogelijkheden? De kitesurfsport / wedstrijdsport is nog vol in ontwikkeling. De jongens van de NVWK zijn als geen ander de afgelopen jaren (als vrijwilligers) bezig geweest om een goed wedstrijdklimaat neer te zetten. Houdt daarbij ook in je achterhoofd de gedachte dat de grote spelbreker van dit moment "de wind" is. Was er dit weekend noord 18knp, springtij, blauw luchtje / zon geweest, dan had er een super evenement gestaan..... "SAMENWERKEN" is overall inderdaad een keyword.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Als je de voorspellingen voor zondag checkt: top! Wel aflandig, maar laag water en bootje. Schouders eronder en knallen zou ik zeggen.
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Hoe zwaar tellen die vergunningen eigenlijk? Veel publiek komt er namelijk niet op af dus zit je per saldo alleen met een wedstrijdveld, jurytoren en wat tenten waar toestemming voor gegeven moet worden en zal er geen inzet van de politie nodig zijn, enkel het aanwezig zijn van de reddingsbrigade maar die vinden het vaker leuk om mee te helpen dan niet heb ik het idee.
|
|
|
Idefixe

|
het gaat goed zolang het goed gaat. Stel er gaat iemand gewoon door z'n enkel heen. Ziektekostenverzekering ruikt een kans, vergunningen kloppen ergens niet en de medische kosten worden vervolgens verhaalt op de organisatie. ( 'tis wel een extreem voorbeeld maar durf jij persoonlijk je aansprakelijk te stellen / je handtekening er onder te zetten? Ik niet) maar ik begeef me nu op een pad wat niet mijn ding is ......... ( en ik dus eigenlijk m'n mond moet houden hè  )
|
|
|
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
|
Of loskoppelen van een ander event, budget voor aankleding desnoods schrappen. Een datum in het weekend kan je niet omheen.
|
|
|
Idefixe

|
Ik laat de discussie ff los, heb m'n ding gezegd en hoop dat de sport zelf er als beste uitkomt.
|
|
|