De park 7m heb ik pas gekocht dus nog geen sessie mee kunnen doen maar zal wel een verschil zijn met mijn huidige Torch 7m waarvan ik achteraf beter een ander type had kunnen kopen die bij mijn niveau past.
De Park 9m heb ik pas 1x kunnen varen met 23-25 knopen en beviel mij prima. Moest in het begin wel even wennen aan de bar druk omdat deze een stuk minder is als mijn oude Naish Raven. Vond hem ook redelijk rustig in windvlagen.
De Park 12m heb ik al wat meer uurtjes mee gevaren. Wind was rond de 18-20 knopen prima windje voor de 12. Maar de 12 blijft toch een grote lap

Zoals je kunt lezen nog niet echte ervaringen met deze kites maar meer gevoel.
De reden voor mij om voor 7, 9 en 12 te gaan is dat ik voor mijzelf de windrange dek waarin ik wil kiten en mij niet rot wil sinussen omdat ik geen grotere maat heb. Plus dat ik fitness en het laatste anderhalf jaar 10 kg ben aangekomen en naar de 85kg wil gaan.
Ik heb niet gekozen voor 6, 8, 11 omdat ik liever iets meer power in mijn kite heb. Met de 9 kan ik dus langer doorvaren en vind dit ook de lekkerste maat om mee te varen. De 7 dekt voor mij de wind boven de 30 knopen. Ik heb ook met een 8 gevaren en als die te klein is dan moet je overstappen naar een 11 en dan wordt dit weer zo'n grote lap.
Je keuze hangt natuurlijk ook van in welke wind wil je varen en wat wil je doen met je kite ?
Persoonlijk zou ik met 2 kites voor 7 - 10 combo gaan omdat ik hier meer uit zou kunnen halen met de wind die hier bij past en dus ook langer door kan varen in het najaar met >30 knopen.