Kustwacht Vliegtuig Noordzee

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 Augustus 04, 2013, 20:44:21
edit2Rapporteer  
Op de Slufter staan die windturbines welke hoger zijn dan 80m, exclusief wal waarop ze staan

En als ze over zee varen, hun radar vangt kiters wel op.

Vorige week in Frankrijk kwam er een reclamevliegtuigje twee maal de hoogte van een 4 verdiepingen hoog hotel overvliegen. Zijn sleep hing beduidend lager.
Dat reclamevliegen is erg gevaarlijk. In Leucate hebben ze ook nog te maken met bijzonder turbulente wind! En rejen maar op vele kiters daar

Uh ze vlogen recht over de spot heen! Tussen het strand en de eerste zandbank gingen zo langs de kustlijn van de MVII en ze zaten echt RUIM onder de hoogte van de windmolens...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Augustus 04, 2013, 21:08:14
edit2Rapporteer  
@ marc: duidelijk!

@ Feddo: de stallspeed is 148km/u van dit type Dornier.
Dat betekent dus dat de piloten het toestel tijdens de vlucht zover mogelijk van deze snelheid af moeten houden om niet te crashen! Ze vliegen dus echt harder dan dat.

Ik zeg vast leggen op foto zodat we het kunnen aantonen!
Het klinkt mij ook gevaarlijk.

Zelf eens een spot check gedaan van HvH t/m Den Helder in een 1 motorig toestel.
Die moest op 500m blijven. Dan zie je sowieso al erg veel. Waarom zouden ze zo laag willen vliegen?
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #27 Augustus 04, 2013, 22:30:57
edit2Rapporteer  
Vanmorgen ook over strand texel. Viel me ook al op dat het niet hoger was dan kitelijn x2.
Vindt het redelijk onverantwoord.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #28 Augustus 04, 2013, 22:36:33
edit2Rapporteer  
Dat is best link, gister toch wel wat sprongetjes van zo'n 10m gedaan, reken daar 23m lijnen bij en je kite zit al op 33m. Zo'n vliegtuig zie je ook niet aankomen dus je rekent er ook niet op. Hopelijk blijven ze bij kiters uit de buurt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Augustus 05, 2013, 00:34:14
edit2Rapporteer  
In Belek in Turkije, tussen Side en Antalya in, vliegen dagelijks choppers heen en weer echt met skids in het water. Stoere Turkse piloten. Ik zat in de Club Med, die was net open en toen ze dit zagen elke dag ging de Chef de VIllage volledig door het lint. Levensgevaarlijk, werkelijk 2 meter uit de kust.

Anyway, moeten we ff bellen met de Kustwacht of elders melding doen? Vandaag vloog de Dornier echt precies over de waterlijn, ik denk dat hij 30m van een eenlijnsvliegertje zat. En die zie je niet met 150km/h, zo'n ding van 30x30cm. Ik vermoed dat zo'n prop wel raad weet met een 0,5mm katoen lijntje en het plastci van zo'n €3,95 LIDL vliegertje, maar toch....
ken je het verhaal van de polderbaan crash? Turken met communicatiestoornis: ik land! Nee jij land!. NEEE! WIJLAND!!! heel kort door de bocht maar wel de kern van de crash... ook volgen het onderzoek.... wat nou Radio Altimeter, t was gewoon een cultuur kwestie... iets met gezag voor senioriteit en respect voor ouderen... De grap was binnen een uur na de crash viral in het luchtvaart circuit. Wat de kustwacht betreft zeer ervaren vliegers, ik heb met een aantal van hun gewerkt en bevriend.. ze hebben een hobby: tieten schieten.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #30 Augustus 05, 2013, 01:35:44
edit2Rapporteer  
Los van dit alles, hebben deze mannen al *** watersporters gered, en pas 0 kiters gruwelijk vermoord door ze aan te vliegen. Klagen zal denk ik ook een averechts effect hebben, de piloten kunnen waarschijnlijk ook heel veel kiters aanwijzen die buiten kitezone's e.d. varen.

Ik zou niet klagen, ik hou me sprongetje wel even in Smiley
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #31 Augustus 05, 2013, 01:43:42
edit2Rapporteer  

http://youtu.be/AmclgO6w0C0


Zoals al eerder gezegd ze zitten echt laag, 2 weken terug met mooi weer kwamen ze weer over en dus zitten ze volgens mij gewoon tetten te fotograveren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Augustus 05, 2013, 06:39:19
edit2Rapporteer  
http://youtu.be/AmclgO6w0C0

Zoals al eerder gezegd ze zitten echt laag, 2 weken terug met mooi weer kwamen ze weer over en dus zitten ze volgens mij gewoon tetten te fotograveren.


die gasten weten echt wel wat ze doen... niveau F-16 vlieger. no worries denk je nou echt dat ze zichzelf in gevaar willen brengen door dicht langs een kiter te willen vliegen?
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #33 Augustus 12, 2013, 16:13:28
edit2Rapporteer  
1 van de piloten is een ervaren kitesurfer. Hij woont in Callantsoog geloof ik.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #34 Augustus 12, 2013, 16:26:18
edit2Rapporteer  
Ja klopt hij heeft daar in Callantsoog een 5000 GB groot archief met tettenfoto's staan... per mooie zomerdag komt daar 2 GB bij... Wanneer hij op mooie zomerdagen gaat kitesurfen is hij herkenbaar aan zijn pilotenhelm met 4 gopro's erop. Hij loopt meestal verdacht vaak de walk of shame omdat hij geen hoogte kan houden. Dat lukt hem ook niet met het vliegtuig, toevallig allemaal hé?
feddomw
Gast
Antwoord #35 November 13, 2013, 18:12:38
edit2Rapporteer  
Het is niet alleen de kustwacht dus....

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/hockeymeisjes_pownen_glurende.html
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #36 November 13, 2013, 18:25:13
edit2Rapporteer  
 Naast kustwacht niet alleen apache's maar ook F-16's, politie Heli's, marine heli's, Hercules enz... Oh ja en don't forget the UAV's.

Beter kun je stellen dat niet alleen kiters en badgasten er "last" van hebben...
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #37 November 13, 2013, 18:30:29
edit2Rapporteer  
vinden de dames 'dit' van hem, of vragen ze 'er' om?  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.