This is the moment....!

Hank

Geen avatar

Berichten: 2
November 14, 2013, 14:00:32
edit2Rapporteer  
Hola!

Aanleiding;
Nu is het dan toch eindelijk zover; ik ga nieuwe kites kopen. Het kiten gaat lekker alhoewel ik nog regelmatig met jumpies op mn zak beland. Mijn vraag aan jullie; wat raden jullie aan...

Wat heb ik nu;
Momenteel kite ik met een Naish Cult 2010 10,5m. Prima kite maar erg achterhaald ( denk aan extra power upwind etc ).

Wat wil ik;
Nu wil ik twee nieuwe kites kopen die aansluiten qua formaat op deze 10,5m Naish. Bij mijn orientatie kwam ik qua stijl al snel uit bij een Bandit 6 of een North Evo ( er moet dus een nieuwe bar bij ). Logischerwijs ( ik ben een echte amateur ) zou ik kiezen voor een 8m en een 12 m.

Mijn vragen;
- is het handig om wel een 8 en een 12 nemen
- wat zijn jullie ervaringen met een North Evo en een Bandit 6, en welke adviseren jullie mij en waarom?
- Waar zou ik deze kites het beste kunnen kopen? Welke winkel hebben jullie goede ervaringen mee?

Hope you people can help me out....!!!!

Thanks alvast!

Hank
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 November 14, 2013, 14:12:37
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf enorm te spreken over de kwaliteit van North, hoewel ik er zelf geen heb. Ik heb geen ervaring verder met de bandit. Wel zou ik een kleiner verschil kiezen...dus een 9 en een 12 of als je lichter bent, dan een 8 en een 11.

Bij het kopen: mail de verschillende surfwinkels aan, geef aan wat je precies wilt hebben en vraag hun beste prijs. zeker in de winterperiode kun je prima onderhandelen over de modellen van afgelopen jaar.
Schrijf vandenberg, vanbellen wind & surf en telstar eens aan. Bij alledrie heb ik kites gekocht, altijd tevreden over.
Hank

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 November 14, 2013, 14:57:57
edit2Rapporteer  
Thanks Blubit,

Ik heb prijzen aangevraagd. Alleen bij VanBellen verkopen ze geen Bandits. Naast de andere shops heb ik er inmiddels meerdere aangeschreven.

Thanks!
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #3 November 14, 2013, 15:52:23
edit2Rapporteer  
zie de 8 m evo staan voor 790 KO en de 11 voor 909 (2013)
zie ook de discussie over verschillende prijzen

succes
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 14, 2013, 19:47:25
edit2Rapporteer  
Gewicht?
Wat wil je doen met je kite en wat verwacht je van een kite?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 November 14, 2013, 20:21:58
edit2Rapporteer  
He Hank, .....

afgelopen voorjaar heb ik ook voor het eerst een nieuw setje gekocht (7m-10m). Ik ben naar verschillende merken gaan kijken en heb deze ook getest: SS Ralley, Bandit VI, North Evo .... allemaal prima kites met elk zijn eigen pro's en con's .....maar allemaal f***ing duur ..... Angry

uiteindelijk kwam ik uit bij Ocean Rodeo  Cypher ... een heerlikke kite voor een super prijs ... maar helaas niet meer in productie .. Cry

Ze zijn met een opvolger gekomen: de Prodigy ... de 12m komt er voor mij met Kerst aan ... YeSS

btw: ik word nog steeds niet door Stormchaser gesponsord maar weet dankzij mijn voortreffelijke onderhandelingskills telkens weer geweldige deals te scoren .....
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #6 November 14, 2013, 22:53:16
edit2Rapporteer  
Ik vind de Bandit fijner dan de Evo. Enige wat ik van velen hoor is dat de Bandit wel een specifieke kite is, ofwel vind je hem heel erg lekker, ofwel vind je het een onding. Ik ben er erg fan van, een van de beste allround kites. De evo backstallt erg snel en vaart dat tikkeltje minder speels vind ik. Mail ook effe naar Ostend Kite Center, Bandit 6 staat daar ook in de afslag. Gewoon kopen waar je de beste prijs krijgt, service is bij alle shops wel ok eigenlijk en garantie is toch via F one benelux, die zijn hier erg soepel mee (3e trax al in garantie gekregen).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.