This is the moment....!

Hank

Geen avatar

Berichten: 2
November 14, 2013, 14:00:32
edit2Rapporteer  
Hola!

Aanleiding;
Nu is het dan toch eindelijk zover; ik ga nieuwe kites kopen. Het kiten gaat lekker alhoewel ik nog regelmatig met jumpies op mn zak beland. Mijn vraag aan jullie; wat raden jullie aan...

Wat heb ik nu;
Momenteel kite ik met een Naish Cult 2010 10,5m. Prima kite maar erg achterhaald ( denk aan extra power upwind etc ).

Wat wil ik;
Nu wil ik twee nieuwe kites kopen die aansluiten qua formaat op deze 10,5m Naish. Bij mijn orientatie kwam ik qua stijl al snel uit bij een Bandit 6 of een North Evo ( er moet dus een nieuwe bar bij ). Logischerwijs ( ik ben een echte amateur ) zou ik kiezen voor een 8m en een 12 m.

Mijn vragen;
- is het handig om wel een 8 en een 12 nemen
- wat zijn jullie ervaringen met een North Evo en een Bandit 6, en welke adviseren jullie mij en waarom?
- Waar zou ik deze kites het beste kunnen kopen? Welke winkel hebben jullie goede ervaringen mee?

Hope you people can help me out....!!!!

Thanks alvast!

Hank
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 November 14, 2013, 14:12:37
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf enorm te spreken over de kwaliteit van North, hoewel ik er zelf geen heb. Ik heb geen ervaring verder met de bandit. Wel zou ik een kleiner verschil kiezen...dus een 9 en een 12 of als je lichter bent, dan een 8 en een 11.

Bij het kopen: mail de verschillende surfwinkels aan, geef aan wat je precies wilt hebben en vraag hun beste prijs. zeker in de winterperiode kun je prima onderhandelen over de modellen van afgelopen jaar.
Schrijf vandenberg, vanbellen wind & surf en telstar eens aan. Bij alledrie heb ik kites gekocht, altijd tevreden over.
Hank

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 November 14, 2013, 14:57:57
edit2Rapporteer  
Thanks Blubit,

Ik heb prijzen aangevraagd. Alleen bij VanBellen verkopen ze geen Bandits. Naast de andere shops heb ik er inmiddels meerdere aangeschreven.

Thanks!
manofglass

Berichten: 151