The story behind our kites

Nature

December 18, 2013, 14:33:29
edit2Rapporteer  

As a final customer, you go to the store and get the kite you desire and off to the beach to ride your new toy. The label on the wingtip shows some weird string of numbers a barcode and another line says made in China. You pump up the kite and off you go not even noticing the amount of effort and work someone out there put into your new kite. You’ll probably think it’s just some person in a factory in a country far far away. Well you are just wrong!

We will show you a story about the people behind our kites, the dedication and love they have for their job.

Lees het hele verhaal hier:
http://www.fluidkiteboardingint.com/article-the-story-about-our-kites-fluid-kiteboarding.php
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 December 18, 2013, 17:10:15
edit2Rapporteer  
Op zich best leuk om een kijkje in de keuken te krijgen, maar ik vind de toon van het hele verhaal wel een beetje negatief ten opzichte van je klanten. Eerst beschuldig je ze van kortzichtigheid ("you'll probably think...") en daarna van gierigheid ("if you think kites are too expensive.."). Hoewel dat vast wel waar is had je dat beter anders kunnen verwoorden.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 December 18, 2013, 19:51:55
edit2Rapporteer  
Klinkt als "The story of my life ..."
The story of my life I take her home (ja je kite laat je niet liggen op het strand)
I drive all night to keep her warm and time... (gewoon met de verwarming op naar huis rijden)
Is frozen (the story of, the story of)   (was het zo koud op het water ?)
BaSS

Antwoord #3 December 19, 2013, 03:07:59
edit2Rapporteer  
Leuk stukje Gilion!! Grin

(meestal gebruikt men inderdaad "you might think that..." ipv "you probably think that...")
meccaloha

Antwoord #4 December 19, 2013, 10:43:31
edit2Rapporteer  
Klinkt als "The story of my life ..."
The story of my life I take her home (ja je kite laat je niet liggen op het strand)
I drive all night to keep her warm and time... (gewoon met de verwarming op naar huis rijden)
Is frozen (the story of, the story of)   (was het zo koud op het water ?)

Eddy! voor de rest alles goed gelezen en bekeken?

Ik zag daar toch echt een Antistiction window in het doek van de Fluid....
thijs77

Antwoord #5 December 19, 2013, 11:01:20
edit2Rapporteer  
Leuk stukje om een hoge marge te kunnen rechtvaardigen
Nature

Antwoord #6 December 19, 2013, 11:10:53
edit2Rapporteer  
Thanks voor de feedback guys Wink  zal er eens naar kijken. Maar zelfs ik heb lang zo gedacht tot ik daadwerkelijk wat voor dit merk ben gaan doen.

@thijs.
De marges van sommige merken vind ik ook debiel  vandaar dat ik ook zal garanderen dat de prijzen laag blijven.  250 euro voor een bar is een vrij realistische prijs.
Je weet natuurlijk wat een setje lijnen kost etc.

EddyC

Geen avatar

Antwoord #7 December 19, 2013, 22:38:27
edit2Rapporteer  
Marges:
1) op Twintips is er veel marge: bij 2.5kg zit er haast geen materiaal in en process doorgang is zeer kort (dus weinig materiaal investering in omloop) en vrij simpel. En als klant mag je nog zelf de footpads, voetbanden en vinnen erop monteren (het lijkt wel IKEA)
2) Op bar is er ook veel marge maar iets minder dan op TT (er zitten aardig wat onderdelen in zo'n bar met kleine kunststof productiehoeveelheden die afgeschreven moeten worden op de kostprijs van de spuitgietmatrijs >25,000EUR + lijnen)
3) Op Wave boards is er een redelijke marge: veel complexere en meer stappen productie dan een twintip. (ook veel afval wegens verspanende productie methode met CNC machine)
4) Kite: laagste marge bij een kite merk want heel veel onderdelen en lastige productie met lange doorlooptijd en met veel kans op fouten en defecten: plakken naden, stikken naden, Quality control, bladders, one pump, ... en R&D
Lude

Antwoord #8 December 20, 2013, 09:35:53
edit2Rapporteer  
Waarom mag er geen marge op een produkt zitten? Het is heel normaal in de retail dat prijzen over de kop gaan, maar daar hebben wij geen inzicht in en hoor je men dus niet over zeuren...

Dat kiten als sport duur is, ja daar ben ik het absoluut mee eens..

Er is wel een beetje een cultuurtje onstaan van zeuren en proberen zoveel mogelijk korting te regelen (iets wat de webshops grotendeels zelf veroorzaakt hebben). Dit komt ook mede omdat veel jonge mensen, zonder centjes, graag deze sport beoefenen. Opzich heel logisch.

Nouja, al met al.. niet zeuren maar kiten  Joepie

Mooi verhaaltje van fluid, ik vind het altijd mooi om te zien hoe de verschillende zaken geproduceerd worden  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.