tarifa in maart wat is de beste kite school liefst nederlands sprekend vjavascr

elvira

Januari 30, 2014, 21:17:38
edit2Rapporteer  
me zoon van 11 en ik ga de eerste week van maart naar tarifa .
wij hebben reeks 3 lessen in oostvoorne en op zandvoort gehad .
maar om het nu echt even onder de knie te  krijgen willen we een weekje achter elkaar les hebben mits de wind dit toe laat .nu ben ik opzoek naar een goeie kite school er zijn er best wat zie ik .
liefst ook nederlands sprekend voor mij zoon maar dat is geen vereiste .wie o wie heeft er een goeie aanrader

alvast bedankt elvira
Haring High Richardt

Antwoord #1 Januari 30, 2014, 21:29:05
edit2Rapporteer  
http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/311312

Topic op hanglos hierover  ThumpsUp

Tarifa is helegaar top  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

http://www.youtube.com/watch?v=6glb9J6nawo
HkerkMarthijn

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 31, 2014, 15:15:08
edit2Rapporteer  
Elvira,
ik ben vorig jaar in maart naar Tarifa geweest ( http://www.nederland-kitetravel.nl/tarifa-review.php review van de organisator)
Ik vond het niet zon goede beginners plek. Ik heb er geen les gehad maar de sterke stroming die we daar hadden was niet echt fijn.
aan een goede kiteschool kan ik je niet helpen wel nog de tip, neem je lange wetsuit mee en een windstoppertje het was er behoorlijk koud.

veel plezier in iedergeval Smiley
Haring High Richardt

Antwoord #3 Januari 31, 2014, 16:10:58
edit2Rapporteer  
Citaat
eem je lange wetsuit mee en een windstoppertje het was er behoorlijk koud.

Dat klopt wij waren er in oktober en ik had mijn ouwe winterpak mee en dat was lekker.   ThumpsUp Was er een met een shorty en die had het koud  ThumpDown

Appartement  in het filmpie is geen aanrader i.v.m. een baby die de hele nacht ligt te schreeuwen

http://www.youtube.com/watch?v=Q2eqYOD3d5I

elvira

Antwoord #4 Januari 31, 2014, 19:35:26
edit2Rapporteer  
dankje
 dus niet echt een aanrader.
 waar zouden jullie heen gaan in maart .
ik heb maar een weekje vakantie dus wil niet al te ver gaan .
Mar10e

Geen avatar

Antwoord #5 Januari 31, 2014, 22:31:08
edit2Rapporteer  
Ik heb in oktober in Tarifa prima kunnen varen in mijn shorty. Ps. en ik ben eigenlijk een koukleum
Haring High Richardt

Antwoord #6 Februari 01, 2014, 10:47:28
edit2Rapporteer  
Ik heb in oktober in Tarifa prima kunnen varen in mijn shorty. Ps. en ik ben eigenlijk een koukleum

Wij hadden er een met een shorty bij en die had het regelmatig  koud
@LaurenS

Antwoord #7 Februari 01, 2014, 10:50:17
edit2Rapporteer  

Wij hadden er een met een shorty bij en die had het regelmatig  koud
Echt nie  Tongue
barry

Antwoord #8 Februari 01, 2014, 11:29:16
edit2Rapporteer  
Tarifa is leuker voor de gevorderede kiter, voor de beginner is egypte (El Gouna) een stuk beter
/warmer. Tarifa is wel een leuker surfstadje.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Februari 01, 2014, 12:43:14
edit2Rapporteer  
Ik zou de beginnende kiter, adviseren om nu nog ff in NL te blijven. In Europa in het dan nog overal koud/fris, wacht ff tot mei ga hier het water op en dan kun je volgend jaar de hele wereld rond, ook naar spots voor de wat minder ervarenen kiter. Of je moet een verre reis boeken (Z.o. Azië, Afrika, Zuid Amerika). Maar mocht je heel erg desperate zijn dan kun je contact opnemen met Kitesurfschoolbest.nl die zitten in maart bij tarifa en omstreken.
Ocean-Limbo

Antwoord #10 Februari 01, 2014, 19:31:53
edit2Rapporteer  
E-J heeft helemaal gelijk.

NL heeft verschillende spots waar je veilig kunt oefenen (Oostvoorne, B-dam, V-polder, Workum, Neeltje, enz.) De stranden zijn groot, er zijn geen gevaarlijke rotspartijen en er zijn altijd wel locals die een oogje in het zeil houden. En alle spots liggen dichtbij elkaar dus vaak juiste wind.

Ga je naar het buitenland dan ben je veel tijd kwijt met reizen, geschikte spot kiezen, materiaal huren, enz. Ik heb al vaker verhalen gehoord van Kitesurfvakanties in het buitenland die in het water zijn gevallen omdat er dagen geen wind was ..... zit je dan daar ..... Cry

Mijn advies: boek in de mei-vakantie een strandhuisje op het strand van Vrouwenpolder en neem nog wat lessen bij een kiteschool. Er liggen daar verschillende uitstekende kitescholen. Port Zeelande is ook een optie; je bent zo op Brouwerdam en ook daar kun je uitstekend lessen/oefenen.

En het jaar daarop ........ naar Egypte, Tarifa, Brazilie, Vietnam, Marokko, Fuerte Ventura ..... Grin

Veel succes YeSS
elvira

Antwoord #11 Februari 01, 2014, 20:13:11
edit2Rapporteer  
dankje we hebben ook al aantal keer les genomen op oostvoorne en zandvoort
 .
de rede dat we nu een week willen omdat ik 6 dagen in de week werk is een lesje hier best moelijk inplannen moet tijd hebben wind en terecht kunnen om te lessen .dus hoop het daar even wat meer onder de knie te krijgen zodat we in de zomer inderdaad gewoon hier kunnen kite

egypte heb ik ook naar zitten kijken maar wil liever daar nu niet heen beetje onrustig daar en ik ga alleen met me zoon hi
Eagle-Jan

Antwoord #12 Februari 01, 2014, 23:49:31
edit2Rapporteer  
Dan moet je naar Fuerte en les nemen op flagbeach. Neem als verblijf plaats Corralejo (verreweg het leukste dorp op het eiland) boek via sunweb, deals al vanaf 450 Euro per week inclusief vlucht. En het eiland is btw vrij, auto huren kan al vanaf10-15 eu p.d.
Waarschuwing: ga daar niet zelf zonder instructeur klooien!

En mocht er geen wind zijn; dan kun je naar een waterpretpark,  duiken maar vooral golfsurfen!!! Dus vervelen hoeft echt niet!
Nature

Antwoord #13 Februari 09, 2014, 13:05:21
edit2Rapporteer  
Dan moet je naar Fuerte en les nemen op flagbeach. Neem als verblijf plaats Corralejo (verreweg het leukste dorp op het eiland) boek via sunweb, deals al vanaf 450 Euro per week inclusief vlucht. En het eiland is btw vrij, auto huren kan al vanaf10-15 eu p.d.

En mocht er geen wind zijn; dan kun je naar een waterpretpark,  duiken maar vooral golfsurfen!!! Dus vervelen hoeft echt niet!

Waterpretpark is dan niet open pas in het hoofdseizoen gaat die open Smiley

Mocht je toch voor tarifa kiezen vanaf 14 tot 28 maart ben ik er  zelf  met nederland-kitetravel.
Lesje en samen kiten kan dan prima tevens zitten er 2 instructeurs in Tarifa die Nederlands zijn mocht je er in een andere periode zijn.

Lessen kan je beter in tarifa dan in Fuerteventura omdat je op Fuerte alleen vanuit een boot les mag krijgen (behalve op Sotavento) 
Uiteraard zijn er misschien betere plekken maar het probleem is dat je in Maart wil wat een lastige maand is qua windzekerheid.

Voor Europa is tarifa dan de beste keus.
Bekijk ook: http://www.nederland-kitetravel.nl/media.php voor info over meerdere spots in Europa en reviews van locaties als tarifa en Fuerteventura.

Cheers

[edit] directe link naar bestel-pagina verwijdert.
Eagle-Jan

Antwoord #14 Februari 27, 2014, 22:37:05
edit2Rapporteer  

Waterpretpark is dan niet open pas in het hoofdseizoen gaat die open Smiley

Mocht je toch voor tarifa kiezen vanaf 14 tot 28 maart ben ik er  zelf  met nederland-kitetravel.
Lesje en samen kiten kan dan prima tevens zitten er 2 instructeurs in Tarifa die Nederlands zijn mocht je er in een andere periode zijn.

Lessen kan je beter in tarifa dan in Fuerteventura omdat je op Fuerte alleen vanuit een boot les mag krijgen (behalve op Sotavento) 
Uiteraard zijn er misschien betere plekken maar het probleem is dat je in Maart wil wat een lastige maand is qua windzekerheid.

Voor Europa is tarifa dan de beste keus.
Bekijk ook: http://www.nederland-kitetravel.nl/media.php voor info over meerdere spots in Europa en reviews van locaties als tarifa en Fuerteventura.

Cheers

[edit] directe link naar bestel-pagina verwijdert.
dan mag je mij vertellen waarom de waterpretpark in november open was...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.