Tijd voor een nieuw en modern lesplan, waar ook sociale controle en veiligheid voorop staan. En het liefst een 3 strikes is out campagne / op de blacklist voor een jaar.
Voor de kitescholen die zich netjes aan de regels houden een reward bijv door extra positieve reclame of een keurmerk dat er goed les wordt gegeven.
Dat kan alleen vanuit een overkoepelende organisatie zonder commercieel belang, zoals de NKV.
Dia dan ook direct het (landelijke) aanspreekpunt zijn voor Gemeentes. Zo krijgen ze ook direct (meer) legitimiteit als organisatie.. En ook blacklists en zo kan bijhouden. Ik weet niet hoe dat nu zit met dat convenant waar de NKV aan werkt.
Voor de rest: het seizoen is duidelijk begonnen. Want we hebben WEER deze discussie dankzij de randdebielen die les geven in omstandigheden dat het niet hoort. Steeds. Maar. Weer.
Overigens ben ik persoonlijk geen tegenstander van in dergelijke omstandigheden het matrasje pakken. Mensen hebben geboekt, die willen aan de slag. Je kan best sterk in je schoenen staan als instructeur en zeggen dat het uitsluitend ter lering is, geen weer om het water op te gaan, maar met een 1-2m matras kite oefenen waaraan je niet zit vastgemaakt.
Dat het voor buitenstaanders een slecht voorbeeld is, zegt niets. Er lopen niet zo heel veel mensen met 7bft rond, en die zullen ook ervaren kiters goed bezig zien en net zo goed denken "dat kan ik toch ook". We moeten niet doorslaan in "het goede voorbeeld geven".