quick release bandit No.4 lijkt niet goed te werken.(4 lijns kite)

pewpew

Juni 13, 2014, 14:19:31
edit2Rapporteer  
Hallo kitehighers.
Afgelopen dinsdag mijn quick release getrokken om te zien wat mijn kite precies doet.
De kite bleef mooi and de safety leash hangen maar tot mijn verbazing ook aan de powerlijnen.
Dit was de situatie: Op de stuurlijnen zat geen spanning meer. Kite zat nog wel met spanning aan de 2 powerlijnen.
De kite viel uit de lucht met de LE op het water in de powerzone. Dus nu had ik een kite waar nog wel kracht in zat en mij ook richting de kant trok maar dus niet bestuurbaar.
Gelukkig zat ik op het ijselmeer waar ik kon staan en tegenkracht kon geven maar op zee zou ik zekers te weten richting de kant getrokken worden.
Dit hoort niet te kloppen of wel?
kite2fly

Antwoord #1 Juni 13, 2014, 14:37:03
edit2Rapporteer  
Bandit flaged op de 2 powerlijnen, je kite deed dus precies wat de bedoeling was, is op zich niks mis mee.

Als de kite op zijn rug ligt is er dan ook niks aan de hand maar als de kite blijft liggen zoals je beschrijft bepaalt het type/design van de kite  hoe veel kracht er in dat geval uit de kite kan, of dat bij dit model relatief weinig is kan ik niet beoordelen want ik heb deze niet gevaren.Je kunt ook kiezen voor een kite die op 1 lijn flagged of een kite die een optionele 5th heeft zodat je zelf kunt kiezen of je voor 1% of meer restkracht gaat afhankelijk van de condities. Alles heeft zijn voor en nadelen.

Overigens had je dit eigenlijk al moeten weten voor je met je kite het water op ging  Wink

btw, check voor de zekerheid (je weet maar nooit) of je pulley's nog wel soepel over de bridle lopen als je er wat kracht op zet want als dat niet het geval is kan je kite ook niet makkelijk naar zijn rug rollen.

pewpew

Antwoord #2 Juni 13, 2014, 14:52:06
edit2Rapporteer  
Weet dat de kite zijn kracht verliest als je aan de safety trekt. Maar bij de nkv veiligheidsclinic geleerd dat het handig is om het af en toe te testen of alles nog werkt.
Vind het nogal raar dat de kite nog zoveel kracht heeft. Kreeg met veel moeite de bar weer en dit alleen omdat ik kon staan. Op zee zou het mij niet gelukt zijn.
(Maar inderdaad niet handig dat ik het niet eerder heb getest bij mijn eigen kite).
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Juni 13, 2014, 15:18:07
edit2Rapporteer  
Als je je bar even goed van dichtbij bekeken had, had je zo kunnen nagaan wat er precies gaat gebeuren als je de safety activeert...  een kite hoort juist aan de powerlijnen te blijven hangen, en het ligt aan de bar of dat 1 of 2 lijnen worden (in geval van F-One 2) en het ligt bij 2 lijnen aan de kite hoeveel hij depowered. Sommige kites verliezen bijna alle druk op 2 lijnen, anderen maar 90%.

De Bandit verliest redelijk wat power, maar zeker niet alles nee.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.