in noodgeval alles kwijt naish kite 9m + bar met doorgesneden touw

Snow-gorilla1979

Geen avatar

Berichten: 7
Oktober 08, 2014, 08:51:56
edit2Rapporteer  
hey beste kiters

ik heb mijn touwen moeten doorsnijden omdat er een probleem was met mijn touw en het was verwikkeld rond mijn been
het was aflandse wind op brouwersdam dus alles is richting vuurtoren gedreven
mijn bordje xenon  zwart met wit ben ik ook kwijt

eigenlijk ben ik blij dat ik nog leef, want zelf had ik geen mes bij, en met 20 knopen trok de kite verschrikkelijk hard aan mijn voet, me mee de zee in

dus als iemand iets vind gelieve me iets te laten weten,je krijgt  er een vergoeding voor

alvast bedankt
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #1 Oktober 08, 2014, 08:57:58
edit2Rapporteer  
heb je dit al gemeld bij de reddingsbrigade?    Staat jouw naam op het board?  Dan maak je kans op een eerlijke vinder en de reddingsbrigade stelt het ook zeer op prijs

Voor je volgende board heb ik deze sticker beschikbaar...gratis bij elke bestelling

https://www.kiteoutlet.eu/index.php/en/gifts/product/3228-kiteoutlet-personal-name-sticker-free-shipping



Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #2 Oktober 08, 2014, 09:46:58
edit2Rapporteer  
Wat moeten we daar nou van zeggen...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Oktober 08, 2014, 09:50:18
edit2Rapporteer  
zucht.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 Oktober 08, 2014, 10:16:31
edit2Rapporteer  
Ten eerste aflandige wind...
Ten tweede geen mesje bij je...
En het dan ook nog over touwen hebben...
Moet ik nog meer zeggen  ?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Oktober 08, 2014, 11:02:18
edit2Rapporteer  
Dit topic is " kitesurfsport"  onwaardig.......
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #6 Oktober 08, 2014, 11:08:09
edit2Rapporteer  
Zucht
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Oktober 09, 2014, 01:01:05
edit2Rapporteer  
Ik zag overigens wel een Xenon board rechtop in het zand gestoken, en dat was nadat ik die kite zag drijven. Dus die zou gewoon nog op de Dam moeten zijn. Vraag even aan de jongens van De Brouw. Wellicht NH ook, maar was ter hoogte van de Brouw.
Snow-gorilla1979

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 Oktober 09, 2014, 07:58:18
edit2Rapporteer  
board terug gevonden,bedankt brain
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #9 Oktober 09, 2014, 10:33:35
edit2Rapporteer  
hey beste kiters

ik heb mijn touwen moeten doorsnijden omdat er een probleem was met mijn touw en het was verwikkeld rond mijn been
het was aflandse wind op brouwersdam dus alles is richting vuurtoren gedreven
mijn bordje xenon  zwart met wit ben ik ook kwijt

eigenlijk ben ik blij dat ik nog leef, want zelf had ik geen mes bij, en met 20 knopen trok de kite verschrikkelijk hard aan mijn voet, me mee de zee in

dus als iemand iets vind gelieve me iets te laten weten,je krijgt  er een vergoeding voor

alvast bedankt

Beste, Ik wil hier toch even op reageren waar andere slechts 'zuchten'  (begrijp ik ook...)

je hebt geluk gehad maar bent ook oerstom bezig geweest.

Leer het nu GVD eens, NOOIT met aflandige wind gaan kiten. excuus voor de woordkeuze maar wij ervaren kiters (die de regeltjes respecteren) worden krankjorum van personen zoals jij die onze sport verzieken door dit soort idiote acties. Denk ook eens aan je gezin/familie??
je wilt toch heelhuids thuiskomen of niet soms?
Het is goed dat je je verhaal deelt maar leer nu eerst eens de basis goed kennen en toe te passen Praat met andere en laat je niet gek maken met aflandige wind.  Leer en doe vooral geen dingen die ervaren mensen ook niet doen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 Oktober 09, 2014, 13:28:31
edit2Rapporteer  
like!
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #11 Oktober 09, 2014, 13:42:44
edit2Rapporteer  
Voor jouw begrip Snow gorilla: de reden dat mensen zo emotioneel en misschien ongenuanceerd reageren (waar ik er zelf een van ben, excuses daarvoor) is dat we heel erg bang zijn dat de sport aan banden wordt gelegd door wet en regelgeving, of dat spots worden gesloten. De kitegemeenschap wil dit voorkomen door kiters aan te spreken die zich niet aan (ongeschreven)regels hebben gehouden en daarmee de sport in een negatief daglicht kunnen brengen.

Ik ben blij dat je er heelhuids af bent gekomen en ik hoop ten eerste dat je geleerd hebt dat je je materiaal in orde moet hebben (zoals je zelf al aangeft). En 2, dat je ondanks dat, nooit volledig op je materiaal kan vertrouwen. Kiten met aflandige wind wordt daarmee een NO-GO! Ongeacht dat er 20 andere malloten wel met aflandige wind varen. Ga de volgende keer gewoon naar een andere spot.

Het mooiste zou zijn als je zelf ook een ambassadeur wordt naar anderen toe om deze sport zo veilig mogelijk te beoefenen. M.i. is elkaar blijven aanspreken het enige wat we kunnen doen om en veilig te blijven kiten, negatieve reacties en berichtgeving te voorkomen en zoveel mogelijk spots open te houden.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Oktober 09, 2014, 16:07:26
edit2Rapporteer  
Misschien kunnen de mods dit topic deleten.. er is er nog 1tje over dit voorval met iets meer reacties (en nauwelijks meer inhoud)
Snow-gorilla1979

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #13 Oktober 10, 2014, 08:48:44
edit2Rapporteer  
ja jullie hebben echt wel een punt hoor, aflandig doe ik niet meerik heb echt wel een schrik opgelopen.
de verleiding was zo groot omdat ik andere ook zag varen
ik ben ook wel geschrokken van jullie reacties op de site hier,maar terecht
ik zou het ook erg vinden moesten er spots gesloten worden

mijn oprechte exuses
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #14 Oktober 10, 2014, 09:37:46
edit2Rapporteer  
ja jullie hebben echt wel een punt hoor, aflandig doe ik niet meerik heb echt wel een schrik opgelopen.
de verleiding was zo groot omdat ik andere ook zag varen
ik ben ook wel geschrokken van jullie reacties op de site hier,maar terecht
ik zou het ook erg vinden moesten er spots gesloten worden

mijn oprechte exuses


Kijk dat is top. Iemand die niet te beroerd is iets van anderen aan te nemen. Ookal werd in dit geval de boodschap niet al te zacht gebracht.. Was iedereen daar maar toe in staat.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #15 Oktober 10, 2014, 10:25:27
edit2Rapporteer  
ja jullie hebben echt wel een punt hoor, aflandig doe ik niet meerik heb echt wel een schrik opgelopen.
de verleiding was zo groot omdat ik andere ook zag varen
ik ben ook wel geschrokken van jullie reacties op de site hier,maar terecht
ik zou het ook erg vinden moesten er spots gesloten worden

mijn oprechte exuses


Dank je Snow Gorilla.
Ga er in eerste instantie maar eens van uit dat wind NOOIT opraakt, er komt ALTIJD een dag dat de omstandigheden het toelaten om VEILIG aan te rommelen. (dat er een lijn om je been komt is weer andere kwestie, kan iedereen overkomen) Je zal soms wat geduld moeten hebben, soms duurt het weken totdat het weer eens fatsoenlijk waait met juiste windrichting, soms waait het zoveel dat je er genoeg van hebt.....Dus laat je niet verleiden, je kansen komen heus wel.                        Wees er trots op dat je kunt zeggen; "ik ga vandaag niet, het is niet veilig genoeg" pas dan val je onder de definitie Kitesurfer.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #16 Oktober 10, 2014, 13:24:31
edit2Rapporteer  
ja jullie hebben echt wel een punt hoor, aflandig doe ik niet meerik heb echt wel een schrik opgelopen.
de verleiding was zo groot omdat ik andere ook zag varen
ik ben ook wel geschrokken van jullie reacties op de site hier,maar terecht
ik zou het ook erg vinden moesten er spots gesloten worden

mijn oprechte exuses


respect dat je de reacties van de mensen hier ook accepteert. Ik voel me doorgaans ook niet lekker als ik eindelijk op het strand sta en mijn verstand me zegt dat het niet goed is (teveel wind, net aflandig of wat dan ook voor reden), maar goed, beter heelhuids thuiskomen en een volgende keer een supersessie hebben, dan op dat moment "gestressed" het water op gaan.

En zoals iemand hier al zegt, er komen nog zat mooie wind dagen aan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Oktober 10, 2014, 13:52:12
edit2Rapporteer  
ja jullie hebben echt wel een punt hoor, aflandig doe ik niet meerik heb echt wel een schrik opgelopen.
de verleiding was zo groot omdat ik andere ook zag varen
ik ben ook wel geschrokken van jullie reacties op de site hier,maar terecht
ik zou het ook erg vinden moesten er spots gesloten worden

mijn oprechte exuses


respect dat je de reacties van de mensen hier ook accepteert. Ik voel me doorgaans ook niet lekker als ik eindelijk op het strand sta en mijn verstand me zegt dat het niet goed is (teveel wind, net aflandig of wat dan ook voor reden), maar goed, beter heelhuids thuiskomen en een volgende keer een supersessie hebben, dan op dat moment "gestressed" het water op gaan.


of je laat de knrm met heli's uitrukken en je laat je zelf 5 uur lang onderkoelen....
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #18 Oktober 10, 2014, 14:25:22
edit2Rapporteer  
Wat betreft regio Zeeland en je komt met de auto dan kan je met heel veel windrichtingen op een mooie spot terecht. Het probleem is dat mensen slecht checken wat de werkelijke condities zijn en dan op de verkeerde spot terecht komen. Zoals afgelopen dinsdag waarin de voorspellingen meer west in de windrichting gaven was de wind uiteindelijk zuid. Kwestie van goed checken op internet dan kan het haast niet meer fout gaan, er zijn genoeg site's die actuele data geven mocht het dan ter plaatse toch anders zijn ivm aflandige wind ga dan niet het water op. Dat laatste heb ik nooit meegemaakt wat betreft windrichting eerder dat de windkracht eenmaal bij aankomst meer of minder is. Checke dus thuis en op je mob dan voorkom je een hoop ellende.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.