Na afgelopen jaar met de 7 & 10m Bandit7 gevaren te hebben ben ik sinds een paar weken met de Bandit8 6 & 9m gaan varen.
Er zijn niet veel veranderingen doorgevoerd maar wel een paar kleine verbeteringen toegepast waardoor ik ze zelf nog iets stabieler en prettiger vind varen dan de Bandit7.
De bardruk voelt prettiger aan en is gelijkmatiger verdeeld over de gehele depower lengte.
Zelf had ik er niet zoveel last van maar de trailing edge klappert minder en de neiging tot backstall is minder geworden.
Tevens heb je nu de keuze om je stuurlijnen op drie punten aan te knopen op je wingtips zodat je wat kan spelen met de draaisnelheid van je kite en bardruk. Tot nu toe vind ik de middelste positie van de drie het prettigst varen.
High end is subliem want ik kan met mijn 68 kg m'n 6m tot ruim 45kn nog prima varen. Met m'n nieuwe quiver kan ik van 16-50kn het water op
Vaar met roze bandits en ben meestal op Kijkduin of de Slufter te vinden dus je kan me altijd aanspreken als je er meer over wilt weten of ze ff wilt proberen.