Vaart lekker moet ik zeggen
Alleen niet echt de lowend kunnen testen omdat de wind te snel oppikte vandaag. Weet wel dat ik bij 16-17 knopen de strap nog niet hoef aan te trekken.
Toen ik aankwam vandaag was de wind cross shore en (gekeken op de windmeter van Neeltje Jans) 9 knopen. niet veel later bleef het hangen rond 11 knopen.
84 kg, 136x41,5 twintip met boots, en de standaard bar met 23 meter lijnen.
Er zal wellicht wat stroming gestaan hebben, maar veel zal het niet geweest zijn. Er waren ook kleine brekende golfjes waar ik doorheen moest ploegen.
Kon met 9 knopen net geen hoogte houden, met 11 knopen was het geen probleem meer.
Dus ik verwacht dat met lange lijnen en vlak water ik zeker bij 9 knopen hoogte moet kunnen lopen, wellicht bij 8 ook al. Zeker als ik de Shinnster erbij pak.
Uithaken ging heel eenvoudig, genoeg dood moment. Kite stuurt ook best snel voor z'n maat. Downloop transitions waren geen enkel probleem, en downloopen na een sprong ving je lekker op. Backroll kiteloop ook nog gedaan, erg rustig en gemoedelijk.
Moet er natuurlijk nog meer mee varen, want het is wel even wennen toch, maar de eerste indrukken zijn erg goed