Hallo allen,
Enige weken geleden les gehad op Kijkduin en gisteren na een aantal weken vakantie vol goede moed voor het eerst alleen op pad met mijn 2e hands setje van Cabrinha. Ondanks de grote drukte (waarvan blijkbaar vele andere beginners; heb de krassen van andermans lijnen nog op mijn gezicht staan
) ging het best aardig en heb ik goed kunnen oefenen in het onder controle houden van mijn kite. Tevens heb ik redelijk kunnen starten en zelfs een paar kleine stukjes kunnen varen. Al met al dus best een geslaagde dag. Naast de vele kleine ongelukjes (handen en voeten open gehaald door de schelpen, in de enige kwal van heel Kijkduin gaan staan etc.) knapte ook een stuk brede zwarte band van mijn override systeem.
Nu heb ik begrepen dat de ervaren rijders die veel springen en trucs uithalen deze override helemaal niet gebruiken en dus soort van de-powered varen (de rode bal niet aangetrokken dus); er is dus mee te varen. Als beginner wil ik deze echter graag repareren (moeilijk) of gewoon vervangen.
Nu hoor ik jullie direct zeggen: koop dan ook geen 2e hands zooi, maar goed. Niet iedereen woont nog bij zijn ouders thuis en sommigen van ons hebben ook verplichtingen zoals een hypotheek en een gezin. Dan blijven er niet veel opties over waaronder 2e hands materiaal. Het zorgt er tenslotte ook voor dat veel mensen nieuwe spullen kunnen kopen, toch ?
Nu ben ik dus op zoek naar alleen het stuk override (zie foto's in mijn Dropbox map) waarvan de zwarte brede band is gebroken/gescheurd.
https://www.dropbox.com/sh/n82wwb1wu67spqx/AAAxbbIGOM4lNhxItU2gcFFMa?dl=0Ik wil een poging wagen om het te repareren echter weet ik niet exact hoe die lus moet lopen en waarmee hij verbonden moet worden. Misschien dat iemand een goede close-up foto kan sturen van zijn override/powerbar zodat ik duidelijk kan zien hoe die lijnen/kabel verbonden zijn ?
Liever koop ik gewoon een nieuwe maar weet niet exact of dat universeel is of dat je dat in mijn geval alleen van Cabrinha kunt kopen. Indien het laatste: heeft iemand een goed adres in midden NL of het adres van de importeur ?
Alvast dank voor de genomen moeite,
Danny