Reparatie in het doek kan weinig kwaad over het algemeen. De prijs is voor een 2-3 jaar oude kite wat stevig, mag wel wat van af, zeker met een reparatie in het doek.
Die reparatie zorgt voor wat waardevermindering, mits goed gerepareerd is zo'n reparatie geen deal-breaker. Belangrijker bij een tweedehands kite zijn mijns inziens de staat van de trailing edge, van het doek net achter de leading edge en van de bridles.
Afhankelijk van je gewicht kun je ook naar een grotere maat zoeken, als je nu al een 12 hebt.
Kijk even op www.surfpirates.de als je niet perse een bepaald merk wilt hebben kan je voor ongeveer 600 euro een nieuwe kite bestellen. Over het algemeen zijn de tweedehands prijzen net zo hoog als de overjarige modellen.
Bedankt voor alles reacties. Heb de kite inderdaad niet gekocht. Reden van mijn late reactie is dat het internet in Spanje op mijn telefoon niet goed werkte. Ben nu dus wel op zoek naar of de north dyno of de north juice. Kan alleen nergens een ongerepareerde kite vinden. Ben dus op zoek naar een 15m en het liefst een nieuw maar overjarig model van rond de 800 euro k.o. Iemand van jullie tips?
Heb daar in het begin veel gekite. Nadeel vind ik dat daar ook alle beginners kiten waardoor er meer ongelukjes gebeuren als bij laballena waar het alleen voor gevordere kiters is.